Hoe kom ik van zijn ex af?

Mijn vriend heeft nog regelmatig contact met zijn ex, hij is zijn spullen bij haar aan het weghalen, haar helpen en op zich heb ik er totaal geen problemen mee dat hij met haar bevriend wil blijven.
Nu is het wel zo dat ze hem dagelijks (soms vaker)belt, om de kleinste dingetjes en daar stoor ik me enorm aan....al kan ik niet precies uitleggen waarom.
Het is vooral vervelend als we iets leuks aan het doen zijn samen, en zij belt weer.
Hij heeft het volgens mij ook niet door maar zijn hele stemming veranderd daardoor.
Als ik er iets van zeg zegt hij dat ik jaloers ben, en mss is dat ook wel zo....maar is dit terecht of onterecht en mag ik er wat van zeggen.
Ze doet er immers niemand kwaad mee en het stoort mij vooral.
Ik snap dat ze het moeilijk heeft met hem loslaten....maar dit gaat verder...zo wil ze niets met mij te maken hebben, wel met mijn kinderen....als ik zijn telefoon opneem is ze heel erg kortaf en het lijkt hem allemaal niets uit te maken.
Ik snap wel dat na een lange relatie iemand niet uit je systeem is...maar ik ben dit een beetje zat.
Ze heeft mij namelijk eens gezegd dat ze hem op wat voor manier dan ook terug wil krijgen en dat ze alles daarvoor doet.
Ze praat hem ook enorm naar zijn mond nu en ik heb door welk spelletje ze speelt....
Hoe maak ik hem tactisch duidelijk dat ze ermee moet stoppen, of kan ik dit op een zachte manier duidelijk maken aan haar.
Want goede argumenten kan ik eigenlijk niet bedenken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (7)

volgens mij vind hij het ook helemaal niet erg
wand anders had hij zelf wel tegen haar gezegt
maar hij zegt er nix van
dus vraag het eerst aan hem dat hij er wat van zegt
anders andere telefoonnummer
hij neemt ook steeds telefoon op lijk mij
en hij zegt er niet veel van
als hij nietleuk vind dan moet hij zeggen
en als ze hem terug wil ligt het aan hem wat hij doet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mijn vriend nog zo goed en veel met zijn ex omgaat, zou ik er iets achter zoeken en ik zou het sowieso vreemd vinden. En ja, het is erg logisch dat je jaloers bent, hij moet jou aandacht geven en niet haar. Weet hij dat die ex tegen je hebt gezegt dat ze hem terug probeert te krijgen?
Het is sowieso niet normaal dat je vriend nog de telefoon opneemt als ze elke dag belt. Die ex is zijn verleden en jij bent zijn heden en hopelijk zijn toekomst, dus daar moet die ex niet bij zitten.

Misschien moet je er een keer goed kwaad om worden, misschien dat hij dan begrijpt dat dit niet kan voor jou. Als dit lang door blijft gaan zou ik gaan twijfelen over de relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop voor hem een andere/nieuwe telefoon,en vraag hem zn eigen in te leveren,en zeg het,dat je het meer dan spuugzat bent door het het gebel van zn ex naar hem toe,wil hij dit niet? nou...dan wist ik het wel,van 2 walletjes eten gaat nu eenmaal niet.
Hoelang is hij al bij haar weg dan,ik kan me wel voorstellen dat het een paar dagen zo gaat,maar echt niet langer.
veel beloven en weinig geven doen veel vrouwen in vreugde leven.
Pas goed op jezelf al helemaal daar er kinderen in huis zijn.
13 jaar geleden
Mij lijkt het verstandigste als je er open en eerlijk met hem over praat dat het jou stoort dat zijn ex nog zo'n groot aandeel heeft in zijn en dus jou leven. Hij moet jouw gevoelens respecteren als hij met je verder wil. Het is niet goed als hij over jouw gevoelens heen walst. Als je jaloers bent dan kan ik mij dat goed voorstellen. Ik denk dat elke vrouw moeite zou hebben met een ex die zo op de voorgrond wil treden. Hij moet gewoon achter jou staan en jou het gevoel geven dat je de enige vrouw op de wereld bent voor hem! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze jou al eens gezegd heeft dat ze er alles aan zal doen om hem terug te krijgen, heb je alle recht om jaloers te zijn, want dit is een indirekte bedreiging voor jou! Een direkte bedreiging zelfs en ze is al op de goede weg, vind je ook niet? Ze zaait al onrust in jullie relatie en je hebt volkomen gelijk dat je dit niet zo door moet laten gaan voordat jij en je vriend hooglopende ruzie krijgen.
Heb je je vriend ooit verteld waarmee ze gedreigd heeft?
Ik denk het niet hè, want dan zou hij bij elk telefoontje op zijn hoede zijn geweest en zeker begrip hebben gehad voor jouw onrust. Jouw beschuldigen van jaloezie zou hij dan niet hoeven doen, want hij moet dan op 2 klompen aanvoelen dat je daar alle redenen toe hebt.
Ga eens een goed gesprek met hem aan en vertel hem waarom het je stoort dat zij jullie relatie wil verzieken en vraag hem of hij dit ook wil. Als je hem waarschuwt wat ze van plan is, moet hij zeker gealarmeerd zijn en op tijd zijn contact met haar zo klein mogelijk houden. Zeg in elk geval dat jullie relatie gevaar loopt, zolang zij niet teruggefloten wordt!

Toegevoegd na 2 minuten:
corr; het moet zijn 'jou beschuldigen'.
amc
13 jaar geleden
Beste Cesilly, gelet op uw vorige vragen kan ik het volgende vaststellen:
Uw partner vindt het niet nodig om met u te trouwen.

Uw partner legt voor zichzelf de lat heel laag na jullie vakantietrip.

Uw partner denkt daardoor dat hij ongestraft de dingen kan blijven doen met zijn ex die hij voorheen deed.

De gezonde manier in zo,n situatie met een ex is (indien van toepassing) een omgangsituatie mbt wederzijdse kinderen.

Alle eigendommen ophalen in 1 dag, en niet druppelsgewijs.

Zijn ex moet maar een klusjesman zoeken en niet uw partner er mee belasten.

Uw partner moet duidelijk voor u kiezen dan wel direct duidelijk maken dat zijn ex toch niet zo ex is als iedereen denkt.

Kom op meid, laat uw tanden zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi overzichtelijk lijstje ;) -en praktisch- + dus
Waarom zou zij ergens mee moeten stoppen?
Waarom leg je dat punt bij haar neer?
Kennelijk vind de andere partij het allemaal wel prima zo, zelfs als hij er zenuwachtig en gespannen van wordt.

Als ik werkelijk iemand als lastig ervaar, dan maak ik dat duidelijk en als ik geen contact wil met die persoon dan reageer ik ook niet meer op telefoontjes etcetera of blokkeer dat nummer in mijn gsm
Hoe komt het dat zij kennelijk zoveel invloed heeft op je vriend?
Omdat hij dat toelaat ................

Laat het hen uitknokken zou ik zeggen, en vertel hem dat hij kennelijk nog niet vrij is om met jou een relatie te hebben. Als hij vrij wil zijn, voor jou, dan kan hij alleen daarvoor zorgen. Nu wordt het kennelijk JOUW probleem doordat jij er zo mee omgaat. Kijk eens welke rol jij denkt hierin te spelen.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden hoor

groet