Waarom willen sommige mensen te graag contact hebben als ze verliefd zijn?

Er zijn mensen die er alles aan doen, om contact te krijgen met de ander, als het wederzijds (in de liefde) is. Zo vaak, dat het bijna eng is.

Met alle communicatiemiddelen van tegenwoordig begint het bijna op stalken te lijken:

- internet zoals profielensites, datingsites etc..
- mobiele telefonie
- sms
- msn
- voicemail
- mail
- "echte" mail
- en vast nog véél meer

Je kan op alle mogelijke manieren laten weten dat je de ander graag wilt zien, en horen. En sommige mensen doen dat dus ook.

Vroeger had je alleen brieven en de telefoon, en contactadvertenties (en vast nog meer). En zat je naast de telefoon te wachten tot je éíndelijk gebeld werd.

Hoe moeten deze mensen voorkomen dat ze alle middelen inzetten alleen om de ander te horen / zien / spreken en zo bijvoorbeeld de ander afschrikken? Of kan dit ook prettig zijn? En waarom doen deze mensen dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat alle middelen inzetten heel stom is, je gaat inderdaad niet krijgen wat je wil ...
Flirten gaat beter denk ik ... niet alles zeggen en toch veel zeggen, het is juist een spel ... en als het lukt dan klikt het en dan is het echte liefde ... (misschien).
Enjoy!

Het beste antwoord

Aha, dit is een nieuwe manier om jouw vraag opnieuw te stellen.
Nu meer in algemene termen, zodat ook in algemene termen te beantwoorden is.

Waarom sommigen mensen iets TE graag willen is een ding: het verlangen naar liefde, naar eten, naar seks, kan heel sterk zijn.

Waarom sommigen mensen zich daarbij niet kunnen inhouden is een ander ding.
Dat heeft toch te maken met zelfbeheersing.

Je weet best dat je niet goed bezig bent, maar je kunt je niet inhouden.
Misschien heeft het in dit soort gevallen ook te maken met zelfvertrouwen: dan heb je niet het geduld en dan ben je niet sterk genoeg om af te wachten.

Wat jij beschrijft kan wel prettig zijn, maar dan alleen als het heel duidelijk van beide kanten komt.

Zelfbeheersing en zelfvertrouwen kun je wel trainen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel! Dit antwoord zocht ik ;)

Andere antwoorden (3)

Als je verliefd bent, ben je de hele dag in je hoofd bij de ander. Dan ben je ook veel sneller met weer even iets naar de ander sturen. Vaak onzinberichtjes, gewoon voor het contact. Bevestiging dat je aan de ander denkt en bevestigd willen krijgen dat de ander ook aan jou denkt.

Heel vermoeiend, maar ook heel leuk. Elke minuut draait om de ander. Dat komt door de roze bril en de vlinders in je buik. Naarmate je langer bij elkaar bent neemt dat meestal (flink) af.

Teveel van dit gedoe als er bij de ene kant geen gevoelens zijn, is vreselijk irritant. Opdringerig, stalken...
Dan kun je beter duidelijk zijn en het afkappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je verliefd bent, kun je NOOIT TE graag contact met het onderwerp van je verliefdheid hebben.
Je wilt, en dat is normaal voor verliefde mensen, elkaar wel opvreten en in sommige gevallen heb je er later spijt van,dat je dat niet hebt gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het wederzijds is is het geen stalken maar plezierig kontakt. Komt het van maar een kant dan wordt het al gauw bijzonder irritant.

Mensen die verliefd zijn zijn ook heel egoïstisch bezig. Zij vragen zich nauwelijks af of de uitverkorene al dat gedoe wel leuk vindt. Ze willen alleen hun "honger" naar kontakt bevredigen. Het is in ieder geval een uitstekende manier om een ontluikende relatie de nek om te draaien.