Ik ben een vrouw, gehuwd met een vrouw. Samen hebben we geen kinderen. Stel dat mijn partner sterft, kan ik dan nog erven van haar ouders?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ligt eraan of dat in hun testament vastgelegd staat. Anders gaat de erfenis naar de andere kinderen of directe familie.

Heel simpel: nee In het erfrecht staat dat alleen kinderen, kleinkinderen, stiefkinderen (dus bloedverwanten) kunnen erven. Jij als schoondochter bent GEEN bloedverwant, en kan dus ook niet erven. Het zal wel zo zijn dat als je partner nog leeft, jij uiteindelijk wel zal erven als je partner overlijdt, maar jij erft dan van je partner, en niet van je schoonouders.

Nee je bent geen familie van hun en ook al had je kinderen gehad dan was het naar hun gegaan en niet naar jouw. Maar beetje raar dat je hier aan denkt, waarom zou je in godsnaam recht hebben op dat geld?? Beetje op iemands anders geld zitten gieren. Toegevoegd na 1 minuut: Oh ja natuurlijk als je partner wel leeft wordt het (bijna altijd) verdeeld maar dat ligt aan de afspraken die jullie hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100