wat doe je tegen een bemoeizuchtige schoonmoeder?

uit het raam gooien gaat me iets te ver. :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ga met haar in gesprek en leg rustig uit wat je dwars zit. Help dit niet tja het blijft je schoonmoeder. Wees dan in ieder geval blij dat ze je vrouw/man gemaakt heeft. Dan valt het toch allemaal wel weer mee.

Zeg gewoon eerlijk dat je er zelf wel kan bepalen hoe jij je leven in wilt richten, daar heb je haar niet voor nodig.

Je schoonvader bewerken, als die er nog is tenminste.... Hij kan wellicht een bepaalde invloed op haar uitoefenen.

Als ze zo zijn dan verander je daar echt niets aan. Dat is een karakter trek. Als je erover praat zijn ze gepikeerd en als je niets zegt loop je jezelf de hele tijd op te fokken. Dus hoe je ook wendt of keert ze blijven het toch doen. Maar met een dozes humor kom je een eind. Je kunt bijvoorbeeld wat suggesties doen van: * de was moet nog gedaan worden? help je mee? * Afwassen vind ik zon rotklus? Heb jij er zin in nu? * He ma< weet echt niet hoe ik dit overhemd moet strijken. Hoe doe jij dat? * Ik weet niet hoe ik het onkruid weg kan halen? Heb jij een goede manier hoe dat moet? Dus met andere woorden. Zet ze gewoon lekker aan het werk. Vaak voelen ze zich dan heel belangrijk. En daarna prijs je ze gewoon de hemel in. Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100