borderline en ggz

ik zit al tijdje bij ggz voor mij borderline
steeds als er wat is zo als relatie uit dan zeggen ze ja komt door je borderline
maar je tips geven doen ze je niet
wie herkent dit ook oja enige wat ze zeggen geen relatie meer aan gaan maar daar ga ik niet op in ben nog jong dus wil ik niet alleen blijven

Toegevoegd na 21 minuten:
zelf wies mij ex hier ook van ging mee naar ggz
maar zelf had ik gevoel dat hij het ook heb
maar hij wil hij niet toegeven
maar steeds als hij moelijk had met mij of ruzie dan maakte hij het uit en dat kon ik niet meer aan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Soms proberen ze juist een reactie bij je uit te lokken door bijv. te zeggen dat je dan maar geen relatie moet aangaan.
Het is wel zo dat als je eenmaal in het circuit van psychologen komt er geen ding meer normaal is aan je. Bedenk je altijd dat elk huisje zijn kruisje heeft en iedereen wel met wat worsteld. En dat zelfs (of juist) de meeste psychologen hebben moeite hun relatie langdurig rustig te laten verlopen.
Dit is mijn beeld als ervaringdeskundige na opname van mijn vrouw en die na veel worstelen uiteindelijk uit pure wanhoop, over nooit normaal worden, geëindigd is in een zelfdoding. Overigens was er niet sprake van borderline maar herken ik er wel veel dingen van in het gehele beeld. Probeer het beste uit het leven te halen! Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een relatie hebben met iemand die borderline heeft is niet makkelijk. Voor iemand met borderline is een relatie aangaan ook niet makkelijk. Door de hevige stemmingswisselingen en hevige reacties op dingen heb je iemand nodig die een hoog incasseringsvermogen heeft en een hoop begrip heeft. Het is wel belangrijk dat je partner ook de grens aangeeft en zichzelf op die manier beschermt.

Het is zeker niet onmogelijk om een relatie te hebben met iemand die borderline heeft maar dat het lang niet altijd meevalt is helemaal waar. Veel vrienden en partners van borderliners haken voortijdig af. Maar er zijn er ook die het wel op kunnen brengen om bij de borderliner te blijven.

Borderline is een ziekte waar je niet zomaar even vanaf komt. Boven de 30 jaar zal het ziektebeeld wat afzwakken en leefbaarder worden. Boven de 40 heb je kans dat diegene ervan af komt of is. Dit zijn globale cijfers. Maar hier zal je wel rekening mee moeten houden. En lang niet iedereen geneest van deze ziekte.

Wat denk ik heel belangrijk is, is dat je relatie goed geïnformeerd is/wordt over wat Borderline inhoudt zodat hij/zij meer begrip heeft maar ook weet wanneer hij/zij de grens moet trekken. Borderliners zijn soms ook geneigd hun ziekte te misbruiken als excuus voor wangedrag. Vaak niet helemaal onterecht, maar soms dus wel en duiken ze in de slachtofferrol.

Op deze link worden een aantal gevallen beschreven wat het is voor mensen om een relatie te hebben met mensen met Borderline en waar ze tegen aanlopen.
http://members.chello.nl/p.sluis8/index_bestanden/Page547.htm Misschien kun je daar nog iets mee.
Sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou een second opion vragen bij een ander persoon, en als het om relaties gaat , ik zou eerst is aan jezelf werken zodat je hier beter mee kan omgaan

s6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belangrijke regel voor iemand die in therapie gaat: "neem nooit gedurende die periode beslissingen die invloed hebben op de rest van je leven". (Je gaat tenslotte in therapie om te veranderen, je wordt een Nieuwe Jij, dus
stop geen relatie maar ga ook geen nieuwe aan tot je klaar bent met therapieën).

Opmerking: je bevestigt weer eens de stelling dat borderliners verdraaid sterk zijn in de schuld bij een ander te zoeken (partner, familielid, collega, etc).

Nog een opmerking: ná een heavy borderline-aanval wil degene met de stoornis ook nog wel eens zeggen: waar 2 kijven, hebben er 2 de schuld. Totaal voorbijgaand aan het feit dat de borderliner excessief vanuit een stoornis handelde.