Waarom voel ik me heel sterk aangetrokken door een jongere vrouw die ik maar pas ontmoet heb.

Sinds een paar weken ga ik om met een jongere vrouw. Ze weet dat ik een partner heb. Ik voel me zeer goed als ik bij haar ben en zij vindt het ook erg fijn. We zijn een paar keer uit eten geweest en hebben een nachtelijke wandeling gemaakt. Zeer romantisch. Ik hou heel veel van mijn vriendin, maar deze mogelijkheid om met deze geweldige vrouw een relatie te hebben kan een man niet laten gaan. WAT MOET IK DOEN. Een confused man

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (14)

Het gras is altijd groener aan de overkant. Voor je een beslissing neemt denk je best eens goed na wat de gevolgen zijn. Je zegt heel veel van je huidige vriendin te houden. Verliefdheid overkomt iedereen wel eens, je hoeft er niet perse een gevolg aan te geven want jij weet ook dat aan die verliefdheid een einde komt. Immers ooit was je ook heel verliefd op je huidige vriendin. Dat maakte nu weliswaar plaats voor diepere gevoelens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan moet je haar idd vervangen en een excuus blijven zoeken voor wat je doet en wat je dus zelf toestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kent haar kort, dus je weet nooit hoe het zal aflopen. Ik zou niet meteen op haar afgaan, schijn kan bedriegen. Wie weet is ze wel anders dan je je had voorgesteld.. Tenslotte kijk naar de + punten van je huidige vriendin.. Pff moeilijke situatie!!! Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt bij prille verliefdheid altijd alsof de ander je hélemaal aanvult.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juustém de bekende roze bril. de vraagsteller had ook vast dit momentje bij zijn enige echte vriendin. het gras is soms groener bij de buren, en laat dit ook zo zijn van een afstand. kijk er gewoon naar maar steek niet je kop onder het draad door om van het andere veldje te snoepen. denk je nu echt dat die het tussendoortje niet verder gaat nadenken? denk je niet dat ze gaat nadenken over ontrouw? hierin heb je ook een demo gegeven namelijk. het gaat je makkelijk af want je geeft er makkelijk aan toe. als dit grasveldje na je roze bril ook wat kale plekken vertoont, je het mos en onkruid wel kan zien, skip je dan weer over naar een ander weiland zoals je nu doet? misschien is dit stof om over na te denken. vergeet vooral niet dat een jongere griet heel anders op de markt ligt en er meer mensen die haar zo boeiend vinden, net als jij dat doet.
wat je niet had moeten doen bedoel je waarschijnlijk.
je grenzen verleggen en een smoes voor jezelf verzinnen...een relatie met deze geweldige vrouw kan een #man# niet laten gaan. arme kerel....!!!!!

je hebt je keuze al gemaakt dus neem aan dat je wel weet dat je gaat doen, en dat staat ver van wat je hoort te doen als echte man zijnde. bepaald dus zelf ook maar wat je MOET doen. (eerlijk zijn naar je partner is natuurlijk iets te eng voor je als man zijnde)

ik hoop dat je partner net zo'n bijzonder iemand treft en de kans van die geweldige ervaring niet wil laten schieten. dan kan ze ook dingen delen met iemand die ze met jou niet kan delen omdat je meer aan jezelf denkt dan aan een ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verliefheid overkomt je idd ja daar is niets tegen te doen. je hebt echter wel een keuze om hier wel of niet wat mee te doen, en dat is een heel ander verhaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En je hebt de keus om fatsoenlijk te reageren. Ben erg nieuwsgierig naar de persoon achter dit antwoord. Je laat zeker ook heen winden onder de dekens. Wat een perfectie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag mijn antwoord in vullen zoals je wil.
je mag zelfs bepalen of ik onder het draad door vreet en dat ik van me af mest onder de dekens (ik heb een dekbed overigens) en of ik wel of niet fatsoenlijk ben of perfect. feit is....als je hier een vraag stelt kan je uiteenlopende reacties krijgen, en iemand kan het dus met bepaalde antwoorden en standpunten eens zijn. het is vast heel moeilijk te geloven dat er ook mensen zijn die een partner trouw zijn, en daar ben ik er idd 1 van ja. als anderen dit niet kunnen geloven denk ik niet dat dit mijn probleem is. als je nieuwsgierig bent naar de persoon achter dit antwoord staat vragen net zo vrij als het trekken van conclusies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je eens hoor eucalypje. 'Het overkwam me' vind ik altijd het slapste excuus dat er is. Achter de rug van je partner om romantische dinertjes en nachtwandelingen met een ander hebben, zó gek, dat overkomt mij nou nóóit! Hoe zou het heten wanneer het verder gaat dan dit? Oeps, het overkwam me ineens dat mijn tong in haar mond zat? Tja, ik kan er niets aan doen als het me overkomt dat mijn geslachtsdeel ineens in het hare zit? Hou toch op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha die laatste zin ook!!! maar t is wel zo toch, het gevoel overkomt je, maar je hebt de beslissing om hier wat mee te doen of niet.
zelf ben ik het niet type niet om iets weg te gooien omdat een relatie even in een dipje zit en er geen aansluiting is. al zou ik met de hele wereld een klik zijn en mijn buik een mega vlindertuin. so what?
werk aan je relatie, en als het niet wil zet er een punt achter zodat je doen en laten kan wat je wil. simpeler kan het niet toch? mannen overkomt het overkomt je, maar deze en vele anderen maken er overspel, ontrouw, en bedrog van. en DAT overkomt helemaal niemand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eucalypje. Overspel, ontrouw en bedrog kunnen volgens mij echt niet in een relatie. romantische etentjes en nachtwandelingen vallen in mijn ogen onder vreemdgaan. Maar heeft iemand dan eindelijk de ballen om er bewust over na te denken en een keus te maken voordat het verder gaat dan dat het al is, gooi je er een belerend stuk tegenaan wat door mij opgevat wordt als: de meeste mannen lopen hun lul achterna en ze liegen omdat ze de waarheid niet aandurven. verder wil ik je in het kader van de sexeverschillen even wijzen op 1 van de vele onderzoeksresultaten. http://datingfacts.web-log.nl/datingfacts/2005/07/vreemdgaan_is_n_1.html Vrouwen gaan net zo vaak vreemd als mannen. Ik wil geen gedrag goedpraten, maar schuif het ook niet op "iets te eng voor je als man zijnde" verder was natuurlijk het stukje over het scheten laten onder de dekens(van me af mesten onder de dekens vond ik werkelijk geniaal gevonden) als tegenhanger van fatsoen bedoeld. niet als belediging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ hey broeder :) breek me de snavel niet los over bepaalde vrouwen...
ik heb een hele tijd in de horeca gewerkt en weet dus dat vrouwen vreselijke ueh, niet eenkennige wezens kunnen zijn. ik denk zelfs dat er geen geslacht gewiekster is in het manipuleren en te bewerken dan een vrouw. al lijken sommigen zo naïef, ze hebben je al tig keer om hun vinger gewonden.
de ene vrouw doet wat met deze 'gave', en de andere niet. (en stoort zich hieraan zegt euca) zo zijn ook de mannen niet over 1 kam te scheren. ik schuif dus niets op een groep in het algemeen af, maar bij vragen als dit gaan mij toch de haren recht overeind staan omdat ik onrecht een hele lage streek vind aangezien de andere partij zich hiertegen niet kan verweren. vreemdgaan is voor mij ook niet perse een sexuele daad, maar op het moment dat je iets onderneemt op sociaal gebied met een persoon die meer interesse bij je wekt dan een gewone vriendschap, en je hier je partner (de enige echte dus!) géén open kaart over speelt vind ik dat persoonlijk vreemd gaan.
vanaf deze basis gezien (verder dan vriendschappelijk dus) met iemand tijd doorbrengt met een romantische nachtelijk weet ik veel wat, of de lakens dat maakt eigenlijk niet uit. het blijft vreemdgaan en achterbaks gedrag. een principe kwestie dus. ach, en wat die bunzing actie betreft onder een dekbed, af en toe mag ik nog weleens kwallen bij het reageren hier op GV, mijn excuus hiervoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ eucalypje
Kijk naar jezelf en overweeg je beslissing.

Wie vind ik leuker? Praat erover met vrienden die jou (en een van de vrouwen) goed kent. Vraag hun mening.

Maar kijk uit, misschien is je huidige relatie wel te goed om op te geven. De verleiding voor de jongere vrouw is groot, maar is de verleiding voor een groot deel het uiterlijk of vind je jezelf ook goed bij de jongere vrouw passen?

Liefde maakt blind, is een goede uitspraak in deze situatie. Maar laat je niet blind maken! Overweeg je beslissing goed en maak uiteindelijk de juiste beslissing.

suc6
Een inexperienced jongen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat je moet doen?
Met je partner praten
En natuurlijk kun je een relatie, niet met je eigen partner laten gaan.
13 jaar geleden
Wat je moet doen? Je moet een keuze maken. Je kan niet van 2 walletjes blijven eten.
Als die vrouw zo geweldig is en je vind het zo fijn om met haar samen te zijn, moet je een einde maken aan de relatie met je huidige vriendin.
En dan kan je voluit gaan voor je nieuwe relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze mogelijkheid kan een man niet laten gaan? Sorry hoor, maar je bent al voorzien. Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar voor sommige mannen is het heel aantrekkelijk om leuk gevonden te worden door een jongere vrouw. Goed voor hun ego. Als je ego belangrijker is dan de relatie met je eigen vriendin dan moet je vooral doorgaan met dat jongere ding.
Je vraagt echter om advies. Mijn advies is om dat jonge ding te vergeten en veel aandacht aan je vriendin te geven en haar te laten merken, dat je veel van haar houdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plaats je vrouw in jouw positie met een geweldige jonge man die ze niet kan laten schieten. Welk advies zou je haar dan geven?
Zo geef je zelf je eigen antwoord het best lijkt me!
Verder is het verlangen naar iets vaak fijner dan het hebben er van. Berouw komt na de zonde en zo zal je nog een hoop spijt krijgen achteraf. Mocht je er voor kiezen om haar niet te laten schieten. Hoop ik oprecht dat je vrouw hetzelfde een keer overkomt, zodat je weet hoe het voelt als je partner alleen aan zichzelf denkt en niet aan zijn/haar trouw belofte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plusantwoord wat u niet wil dat u geschied doe dat ook een ander niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o ja bezit van de zaak is einde vermaak
Dat je een vriendin hebt, betekent niet dat je gevoelloos bent. Iedereen kan gevoelens krijgen voor iemand anders dan de partner. Dat betekent overigens niet dat je daar ook iets mee moet doen, niet iedere jeuk hoeft gekrabd te worden.

Wat dat betreft ben je al véél te ver gegaan door met een vrouw op wie je verliefd begon te worden uit eten te gaan en zo'n zeer romantische nachtelijke wandeling te maken. Je hebt zelf ook wel door dat dat niet past binnen de afspraken die je (impliciet of expliciet) hebt met je vriendin. Met andere woorden: jij gaat al vreemd, net zo zeker als wanneer je met deze vrouw in bed was gedoken.

Je hebt nu twee keuzes als je jezelf nog zonder schaamte wilt kunnen aankijken in de spiegel: alles opbiechten aan je vriendin en de gevolgen aanvaarden, of radicaal breken met die jonge vrouw en ophouden met je jeuk te krabben.

Zelf leven mijn man en ik overigens niet monogaam, denk dus niet dat ik de verleiding niet herken. Maar wat jij je vriendin ontzegt: dat is een keuze die wij sámen hebben gemaakt. Juist daarom heb ik geen goed woord over voor mensen die hun partner bedriegen. Als je mans genoeg bent om er twee relaties op na te houden, wees dan ook mans genoeg om daar eerlijk over te zijn en je vriendin zélf de keus te laten of ze dit aanvaardt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo, die is duidelijk! een ander de keuze laten idd.
dus eerlijk zijn tegen elkaar. of dit nu monogaam is of niet doet niets ter zake.
1 iemand kan die persoonlijke keuze voor een ander niet maken zonder dat de ander hier vanaf weet.
oftewel.... bedrog +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal juist dat antwoord. Niet stiekem doen.
Dofa
ik vind het een behoorlijk slap verhaal, die 'vraag'. Ben het erg eens met eucalypje en suzyq. Waarom je je sterk aangetrokken voelt etc etc kan niemand beantwoorden natuurlijk.
Dit kan ik je wel zeggen: what goes around, comes around.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd. vlinders kan iedereen krijgen voor iemand, maar moet je dan ook gelijk nachterlijke wandelingen met haar doen en etentjes???
Ik vind het ook vreemdgaan... hoe zou jij het vinden als je vriendin het zou doen???
Je kan ook je verliefdheid meer aan je huidige partner kunnen laten zien, ipv je "romantisch vriendinnetje"
Wees een kerel en wees eens eerlijk naar je partner.
Anders mag ik hopen dat je partner er toch achter komt.
Al is een leugen nog zo snel de waarheid achterhaald het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom jij je aangetrokken voelt tot haar?
Het staat al in je eigen vraag namelijk omdat je die jonge vrouw maar PAS ontmoet hebt.
Het wordt hier al zo vaak gezegd; vaak is alles wat nieuw is leuker, mooier interessanter enz en zeker als er geen relatie is met diegene want dan kom je vaak niet verder dan dromen over hoe het zou zijn.
Je kunt niet bij iedere voor jouw aantrekkelijke vrouw je relatie op het spel zetten (of het moet heel vaak voorkomen dan is er misschien iets anders aan de hand).
De kunst is juist om te doen wat het beste is voor jullie relatie en dat is dit zeker niet.
Er zijn ook genoeg mannen met een prachtige, lieve vrouw die zich nooit hadden voorgesteld haar ooit te belazeren maar het later toch doen, wil jij daar bij horen?
Denk aan hoe aantrekkelijk je jouw vriendin in het begin vond toen alles nog nieuw was en zie haar mooie eigenschappen, denk dan dat jullie dat prille stadium van heftige verliefdheidheid gepasseerd zijn en er ruimte is gekomen voor echte liefde en jullie die mooie kans hebben gekregen.
Wees niet bang voor een sleur maar geniet van je vriendin in dit en de volgende stadia in een relatie, het kan alleen maar mooier worden als jij dat wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik denk dat je je zo aangetrokken voelt door deze jongere vrouw omdat het bijvoorbeeld je ego streelt dat ze jou ook leuk vindt, omdat ze een jonger lichaam heeft dan je huidige vriendin, omdat ze sensueler is dan je huidige vriendin die wel eens in haar oude pyjama en pantoffels door het huis heen rommelt. Omdat deze jongere vrouw nieuw is, dus spannender. Omdat ze niet aan je hoofd zeurt dat die kamer nou echt een keer behangen moet worden wat je al een poos beloofd hebt. Omdat je nooit had verwacht dat je nog een jongere vrouw aan de haak kon slaan. omdat ze inderdaad misschien wel een heel fijn mens is. Omdat je huidige relatie een beetje uitgeblust is na al die jaren...

Als je dit bovenstaande leest en je beeldt je in dat je 15 jaar verder bent met deze jongere vrouw, bedenk je dan dat alles weer geldt wanneer je tegen die tijd weer een jongere, sympathieke vrouw tegenkomt die op (tegen die tijd) oude mannen valt...

Dus wat moet je doen?

Stop met daten van die andere vrouw tot je weet wat je wilt. Zoek eerst maar eens uit wat je voor je huidige vriendin voelt en of en wat je met haar wilt. Het is wel zo eerlijk om het eerst met de één uit te maken als je met de ander verder wilt. Nu bedrieg je je huidige vriendin.
Dat is voor je eventuele nieuwe vriendin ook geen prettig idee want waarom zou je dat na een paar jaar ook niet met haar doen dan?
Dus toon aan beiden dat je te vertrouwen bent en houd je vlinders nog maar even in je pantalon tot je weet wat je wilt.

Daarna, als je open bent geweest naar beiden, kan je in alle eerlijkheid en liefde doorgaan met degene voor wie je koos.
Als zij nog wil.
Kristal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerlijkheid? was dah??!!!! ik zou het bijna even gaan spellen want ik vraag me af of het voor iedereen even vanzelfsprekend is +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en wat je je ook eens kunt voorstellen Jimbo is hoe jij er over 15 jaar bij loopt met een nog dikkere buik en kalend en in een ouwe kamerjas rommelend door het huis naast je nog steeds stralend jonge nieuwere vriendin (de derde dan al weer?) Of dik kalend eenzaam omdat de zoveelste jonge begripvolle vriendin je gedumpt heeft.....
Je geeft zelf het antwoord al door te zeggen: "maar deze mogelijkheid om met deze geweldige vrouw een relatie te hebben kan een man niet laten gaan"

Daar kun jij als man toch zeker geen NEE meer tegen zeggen nietwaar? Wat moeten wij dan nog? :)

Ik zou zeggen, voed die overtuiging maar eens flink, zet alles aan de kant, breek ermee want je kunt dit niet laten gaan, en ontdek dat er een tijd gaat komen dat er een volgende vrouw zal komen die je als man niet kunt laten gaan. Een kwestie van tijd.

Hoe zit het eigenlijk met de relatie met jezelf?

groet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
precies Basaal, hij neemt zichzelf mee naar de volgende relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
but he's just a confused man! meer is ie niet.
nou als je zeker weet dat je met haar verder wilt dan zou ik eerst is eerlijk zijn naar je vriendin die thuis op de bank zit te wachten als jij een nachtelijke wandeling maakt met de ander, zorg is eerst is dat je dan netjes ervoor zorgt dat je vrijgezel bent , maar wil je bij je vriendin blijven , wees haar trouw , ik zou het namelijk niet prettig vinden als ik het zou weten dat mijn vent een romantische wandeling maakt met ander DAT KLOPT OOK NIET