Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

" De stelling dat tegenpolen elkaar aantrekken is bij velen bekend. Maar is dat ook daadwerkelijk zo? Het heeft er alle schijn van dat tegenpolen wel degelijk interesse in elkaar tonen. Helaas is dat doorgaans alleen zo vanuit nieuwsgierigheid. De interesse vervaagt al snel en bij grote verschillen tussen mensen zal irritatie en onbegrip al snel de overhand krijgen.

De stelling 'soort zoekt soort' doet meer recht aan de waarheid. Vele wetenschappelijke studies hebben laten zien dat mensen die lang bij elkaar zijn ook vaak veel gemeenschappelijke kenmerken hebben. Zoeken naar iemand die bij je past is dus vaak zoeken naar iemand die op je lijkt! "
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
mee eens +1

Andere antwoorden (7)

wanneer je samen door dik en dun bij elkaar blijft, dan pas je bij elkaar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je iemand leuk vindt, je hoeft niet persé dezelfde hobby's te hebben of van hetzelfde soort muziek houden, dat doet er niet toe, zolang je maar van elkaar houdt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je je beide prettig voelt bij elkaar en het gevoel hebt dat je alles met elkaar kunt delen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een relatie is het altijd belangrijk dat je op sommige momenten je ego aan de kant kan zetten. Je moet leren van elkaar. Het is van belang dat het uiteindelijk een wisselwerking wordt.

Daarnaast weet je als je bij iemand past, als diegene hetzelfde voor jou over heeft. Daar kom je alleen achter door elkaar goed te leren kennen. Naar mijn mening is jouw vraag niet van toepassing. Er zijn regels

Toegevoegd na 46 seconden:
Er zijn GEEN regels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan je niet in twee hokjes zetten. Mensen proberen het en ze zien wel waar het schip strand , in een relatie is het zoiezo geven en nemen omdat mensen zo verschillend zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat je het beste bij iemand past die zowel anders is als dingen hetzelfde heeft, hij/zij vult je aan.
Ook valt me iets op dat ik in veel goede relaties zie. En dat is dat beide partners vaak juist problemen hebben op een gebied waar de ander zich wel mee bezig houd/ mee om kan gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wanneer je je aangetrokken tot die persoon voelt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding