Is het normaal dat je bij je tweede lover niet dat "vonkje" voelt?

Bij me ex had ik t wel: als ie mij al zacht aanraakte of een heel klein kusje gaf, of zelfs een klein stukje achter mij stond had ik dat gevoel wel. Hij was mijn eerste liefje.

Maar bij me lief nu, heb ik dat niet, terwijl ik hem wel echt heel leuk vindt, ik vind het prettig bij hem te zijn, ik vind het ook niet bepaald vervelend om naast hem te zitten of om een kus van hem te krijgen, of als ie mij vasthoudt,... of me aanraakt...

Maar dat "vonkje"... het is toch heel apart dat ik het niet voel! NIet dat ik persé zoiets wil voelen of er naarstig naar op zoek ben ofzo... het valt me gewoon op dat ik dat niet heb.

Is dat normaal, moet ik erop wachten, komt het vanzelf, blijft het weg, verwacht ik soms teveel?

Toegevoegd na 2 minuten:
overigens ik wil ze niet met elkaar vergelijken, hoor...

Toegevoegd na 6 minuten:
Overigens, ik vind het geen probleem dat ik niet voel, het valt mij alleen op...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dat is helemaal persoon afhankelijk, niet relatie afhankelijk. Ik heb het nu bij mn laatste relatie voor het eerst gevoeld. en er zijn er al een aantal aan vooraf gegaan. en het zal vast wel meerdere keren in je leven gebeuren. en waarschijnlijk bij totaal verschillende types.

het is niet een must, maar tis wel erg lekker ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

NEEEEE
Ik vrees het ergste, volgens mij zou je zelfs bij je 10de relatie als hij nog pril is dat kunnen hebben

Vraag is alleen of je er mee zit, bij de meeste relaties slijt (helaas) dat er na een tijdje uit als je vertrouwd met elkaar raakt. Het is een puur persoonlijke kwestie of je de geborgenheid ed net zo waardeert.

Maar als je pas een relatie hebt zou het toch fijn zijn als er vlinders en vonken zijn, toch???
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh jaa, die zijn er ook wel, alleen nét dat vonkje....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk hetzelfde. Ik ben volgens mij nog nooit echt verliefd geweest zonder dat vonkje, en zelfs na negen jaar samen heb ik het nog steeds met mijn man.
Welnee niets mis mee. Ik heb ook een ex waar ik echt hoteldebotel van was. Ik stond in de fik als hij alleen al naar mij wees. Van de verwoestende relatie heb ik veel geleerd. Nu ben ik samen met de liefste man. Nooit verliefd op geweest, daarvoor was ik veel te veel op mijn hoede. Ik hou heel veel van hem en hij is ook goed voor mijn dochter en onze zoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het normaal is of dat je tevreden bent met minder maakt zoals jij de vraag stelt (en toelicht) voor jou niet uit.

Ik zou niet anders willen dan dat die "vonk" er is en zal blijven.
Met minder genoegen nemen is jezelf tekort doen uit angst dat je niet beter kunt krijgen.

De geborgenheid en zekerheid die je voor jezelf en je kinderen creeert is dan niet gebaseerd op de juiste gevoelens en principes(volgens mij)

Die vonk hoeft er trouwens niet voor 1 persoon te zijn je kan hem keer op keer hebben met verschillende personen en ook tegelijk.
En je kan ook nog steeds gevoelens hebben voor een ex terwijl je weet dat een relatie geen optie is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk om te zien aan alle antwoorden dat het gewoon persoonlijk is.
Aan je eigen tekst te zien heb je er zelf geen probleem mee.
Ik denk dat het ook een teken kan zijn dat je je op je gemak voelt bij iemand. Ik denk dat je dan eerder jezelf kan zijn. 'Houden van' is ook heel mooi en fijn, je hebt vaak meer zekerheid.