Groei oren

Mijn peuter heeft enorme oren. En ook steeds oorontstekingen. Maar die oren, die blijven toch groeien? Dat hoop ik toch niet voor hem dan zijn ze straks helemaal groot! Ze zijn ongeveer vier centimeter vanaf het lelletje tot boven wat denken jullie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Ja, oren en neus blijven groeien tot je dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja de neus en oren blijven je hele leven groeien. maar heel langzaam.

dus ik denk dan hij nog wel in zijn oren groeit. hij is nog klein

Aan de andere kant je hoeft niet lang na te denken voor een evt. bijnaam .... ;-)) (geintje)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die oren blijven wel groeien, maar altijd in verhouding tot de rest. Het is niet zo dat de oren de eerste tijd meer groeien dan de rest.
Wat het geval is: als de groei van een mens stopt na bereiken volwassenheid is het enige dat doorgroeit: de neus en de oren. En dit gaat zo langzaam dat het niet opvalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kraakbeen in de oren is bij 5 jaar uitgegroeid. Het oor zelf kan dan alleen nog wat uitrekken onder invloed van de zwaartekracht. Als jij van mening bent dat de oren groot zijn en wellicht afstaan kan je adviea bij een specialist vragen. Een correctie kan gedaan worden vanaf 5 jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou kunnen dat zijn oren nog groeien.

Als zijn oren nog groter worden en hij ondervindt er later zelf hinder van, dan is er altijd cosmetische chirurgie.

Als het afstaande oren zijn kan het met een zeer eenvoudige operatie door een plastische chirurg gecorrigeerd worden. Dit kan wel alleen na de leeftijd van 5/6 jaar. De kindjes kunnen nog dezelfde dag naar huis.