Op wie lijk je het meest, je broer(tje)/ zus(je) of je ouders?

Je bent zelf de helft kern van je moeder en de helft kern van je vader, en je broer(tje)/zus(je) is dat ook.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (12)

mijn zussie en ik zijn totaal anders, denk dat ik het meest op mijn moeder lijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je lijkt sowieso op je ouders. Althans, dat zou genetisch gezien moeten. Je kunt op je broertje of zusje lijken, maar dat hoeft niet. Het kan zijn dat je broertje en zusje het deel van de genen van je ouders heeft meegekregen dat jij net niet hebt meegekregen.
Voor het gemak zou het dus kunnen dat jij de ene heelft van je moeders genen hebt gekregen en je broertje de andere helft. Voor de genen van je vader geldt hetzelfde.
Zo kan het dus ook zijn dat je veel sprekender op je broertje of zusje lijkt, dan op je ouders. Dit is onder meer het geval bij eeneiige tweelingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lijk in ieder geval sprekend op mijn zusje (uiterlijk dan, qua karakter goddank niet), meer dan op mijn ouders, maar ik lijk dan weer wel op mijn tante.

ook leuk: Ik heb een goede vriend. Hij heeft één zus.
Hij lijkt sprekend op zijn moeder en zijn zus lijkt sprekend op haar vader. Tegelijkertijd lijken broer en zus ontzettend op elkaar, zonder dat de zus op de moeder lijkt of hij op zijn vader. Heel bizar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op je vader en moeder lijk je het meest, of je broertje of je zusje gelijkenissen vertonen hoeft niet perse. Soms zien anderen die wel. Maar het is overduidelijk dat je de kenmerken van vader en moeder hebt. Dat kan lichaamlijk zijn. Het kan de pigmentvorming van de huis zijn. De kleuren van je ogen. Zelfs innerlijke eigenschappen zijn soms te herkennen. Neem onderliggende talenten die zijn vaak te herkennen bij de ouders. Voor de rest ga je spiegelen want het praten leer je ook van hen. En later als je volwassen bent spiegel jezelf aan anderen. Het maakt allemaal deel uit van de ontwikkeling in jezelf en de groei van je lichaam. Je kunt dus als hoofddoel zeggen. "mijn ouders zijn een beetje mijn, en ik een beetje bij m`n ouders . Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben qua uiterlijk 2 druppels water mijn moeder, qua karakter lijk ik ook op haar maar mijn broertje is qua aard weer bijna mijn evenbeeld.. mijn zus is precies onze vader..in alles...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb veel van mijn vader en diens kant van de familie. maar ook dingen van mijn moeder.
mijn zusje en ik lijen qua uiterlijk ook wel op elkaar maar innerlijk is net water en vuur.
met mijn broertje heb ik ook kenmerkende eigenschappen dus ja. ik lijk op mijn familie. en qua uiterlijk lijk ik het meest op mijn vader en oma.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons is het mooi verdeeld. Mijn zusje heeft de wijze, kordate, lieve aard van mijn moeder, maar heeft uiterlijk veel van mijn vader (die half-indonesisch is) geërfd, terwijl ik uiterlijk als twee druppels water op mijn moeder lijk toen die zo oud was als ik nu, en ik heb het chaotische, kreatieve en het altijd "zoeken naar" van mijn vader in mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb van zowel mijn ouders als mijn broer en zus wat weg. Ik zie van hen allemaal wat terug in mijzelf. Ik kan niet zeggen dat ik op één van hen het meest lijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben uiterlijk sprekend mijn vader en ook vwb mijn karakter!
Ik heb een aantal broers die dat gelijk zo hebben.
Eentje sprekend mijn moeder en een broer lijkt op helemaal niemand in de familie. Heel apart en we maken er vaak grappen over!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
melkboer of andijvie grappen? :D
Heb een broertje en een zusje. We zijn alle drie totaal verschillend maar toch zie je dat we broer en zussen zijn. Ik heb dingen van mijn vader en dingen van mijn moeder. De ene zegt; jij bent van de melkboer terwijl de andere zegt; jij bent zeker de dochter van... (mijn vader) kan niet missen!
Het blijft een feit dat je een mix bent van twee personen dus volgens mij heeft iedereen wel iets van beide ouders, is het niet het uiterlijk, dan wel het karakter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Qua uiterlijke kenmerken en karakter lijk ik het meest op mijn vader. Mijn zus lijkt erg op mijn moeder. Mijn zus en ik zijn juist weer heel verschillend. zowel qua uiterlijk als karakter. Er zijn wel wat overeenkomsten, maar niet veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
qua uiterlijk lijk ik het meest op mijn moeder.
Maar qua innerlijk lijk ik op mezelf :-))