Mogen homo's in Nederland kinderen adopteren?

Ik vind hier geen concrete feiten over op het internet. Ik heb het nodig voor een betoog

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja volgens mij wel, ik dacht dat Paul de Leeuw ze ook heeft geadopteerd, kijk even voor je. Toegevoegd na 2 minuten: Gevonden! http://www.adoptietrefpunt.nl/portaal/modules/smartsection/item.php?itemid=93

Ja dat mag.naast Paul de Leeuw heeft ook Peter van der Vorst een kind geadopteerd

ja, het kan. paul de leeuw bijvoorbeeld, maar er is ook een keer een klokhuisaflevering geweest over homo's en kinderen adopteren. het kan dus wel, ookal vinden niet alle mensen het een fijn idee. Toegevoegd na 28 seconden: sorry, niet ookal maar ook al

Nederlandse homostellen kunnen straks ook kinderen uit het buitenland adopteren. Maar adoptielanden accepteren nog steeds geen homo-ouders. Een nieuwe wet geeft homoparen straks dezelfde rechten als hetero-stellen: de twee partners kunnen gezamenlijk een kind uit het buitenland adopteren. Maar vergroot deze wet ook hun kansen op een kind? Nee, zegt Bettie Treur van adoptiebureau Kind en Toekomst: „De mogelijkheden voor deze paren blijven heel summier. Dat is ook het pijnlijke van de wet die nu gaat komen.” Alleen in de Verenigde Staten zijn adoptieouders van gelijke sekse welkom. Alle andere adoptielanden keuren homoseksuele ouders af. Homoparen zijn en blijven voorlopig aangewezen op de zogenoemde ’zelfdoe-procedures’: ze moeten de adoptie van hun kind zelf regelen in de Verenigde Staten. In dertien staten – waaronder New York, Hawaï, en California – is adoptie door paren van gelijke sekse toegestaan. In veel andere Amerikaanse staten kunnen homo’s via een éénouderprocedure terecht; de partner moet het kind dan later in Nederland adopteren. Nu kan dat pas als de partner het kind drie jaar heeft verzorgd. Dankzij de nieuwe wet mag dat straks al na één jaar. De Nederlandse wet zal weinig invloed hebben op de acceptatie van homo-ouders in andere landen. Adopteren blijft voor deze paren dus moeilijk; Nederlandse adoptiebureaus nemen hun aanvragen over het algemeen niet in behandeling. In theorie komen homoseksuele partners ook – en al veel langer – in aanmerking voor een Nederlands adoptiekind. Maar in de praktijk gebeurt dat nauwelijks, zegt Richard Bakker van de Raad voor de Kinderbescherming. Er komen jaarlijks maar zo’n vijftig Nederlandse afstandskinderen voor adoptie beschikbaar. Hun biologische ouders mogen beslissen bij wat voor soort ouderpaar hun kind terechtkomt. „En zij kiezen bijna altijd voor een gezin met een traditionele achtergrond”, aldus Bakker.

Bronnen:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/a...

Mijn oude buurjongen is een aantal jaren geleden getrouwd met zijn vriend en heeft inmiddels 2 kinderen uit het buitenland geadopteerd. Zolang je kan aantonen dit financieel aan te kunnen (geldt ook voor heterostellen) en geen strafblad hebt maak je kans op een adoptiekind....de weg van een adoptiekind uit het buitenland kan echter wel heel lang duren.

Ja dat mag zeker wel !

ja dat mag want ik ken een homo stel die een kind heeft geadopteerd en lesbische stellen mogen dat trouwens ook

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100