Hoe win ik vertrouwen van mijn ouders terug?

Ik ben 15 jaar en heb gescheiden ouders. allebei mijn ouders vertrouwen mij niet meer. Op mijn 13e begon ik te liegen, bijna elke avond te laat en het werd steeds erger ik rookte al en ging sigaretten en geld stelen van me ouders. ook telefoons, camera's etc. Me ouders besloten na een jaar dit gedrag sloten op de kast deuren te doen zodat ik nergens meer bij kon. Dit bleek wel te helpen. maar alsnog had ik de drang om dingen te pakken. Ik jatte geld uit jaszakken portemonnees die op tafel lagen. Ik heb een keer een pinpas gestolen van mijn stiefmoeder de hele rekening leeg geroofd ( 500,-). Hierna heeft mijn moeder mij aangemeld bij jeugdzorg. Ik ben nu 3 maanden met Zandbergen bezig en dit schijnt te helpen. Het ging goed en beetje bij beetje kreeg ik het vertrouwen weer terug. T'was weer gezelliger in huis, mocht vaker weg langer weg. kreeg dus weer meer vrijheid. En sinds afgelopen week komt mijn hele oude patroon weer terug. Ik was dinsdag met me vrienden chillen. ik kwam deze nacht 3uur pas thuis in plaats van 10 uur. ik heb hiervoor 1 week straf gekregen dus mag t/m woensdagavond niet s'avonds naar buiten. En gisteravond in mijn strafgebied ben ik 's nachts terwijl mijn moeder lag te slapen uit huis gegaan. me moeder is het nu echt zat en als ik nu niet vertrouwen opbouw gaat ze me uit huis plaatsen want kan ik nu het beste doen? ik wil niet meer met mijn ouders omgaan. maar de verleiding is groot.

Toegevoegd na 4 dagen:
ik wil niet meer ZO met mijn ouders omgaan**

Weet jij het antwoord?

/2500

zeg dat je echt spijt heb en als je iets doet moet je eerlijk zijn eerlijk duurt het langst sterkt voor iedereen die in zo n situatie komt gewoon eerlijk

Je kan het vertrouwen terugwinnen door ook zulk verdrag te vertonen laat zien dat je te vertrouwen bent , ik denk zeker dat je hierbij hulp nodig hebt want alleen kan je het gewoon niet , maar het vertrouwen komt pas na jaren terug na wat je gedaan hebt

Ik heb zelf ongeveer hetzelfde meegemaakt, ook elke avond te laat thuis en zo, en heb ook wel eens wat gestolen. Ik heb toen zelf al het geld teruggegeven, en keihard ervoor gewerkt, veel voor ze gedaan, nu is het bij ons weer zoals vroeger, ik heb ook een vriend gekregen die mij erin wil helpen. Je moet je nu echt aan de afspraken houden. Anders zul je echt uit huis geplaatst moet worden, dan is dat gewoon nodig, maar probeer de verleiding te weerstaan. En spreek gewoon eens een keer om te proberen de waarheid, dat geeft echt een fijn gevoel, echt waar, en als je dingen bekent krijg je ook het vertrouwen terug. Weet ik uit ervaring. Veel sterkte, en ik hoop dat het beter met je zal gaan.

wat zou jij doen als je een kind had en ze vertoonde dit gedrag?

De verschijnselen die je laat zien, zijn bijverschijnselen van een oorzaak. Wat wil je uitdrukken of compenseren met de dingen die je doet naar jouw ouders. Wat mis je dat je je niet aan de afspraken houdt. Vertrouwen terugwinnen is een goede intentie. Het kan alleen maar als je je laat zien dat het oude gedrag niet meer zichtbaar is en jij het niet nodig hebt om terug te vallen in het oude patroon. Op een andere manier is vertrouwen niet te koop. Wat zijn voor jouw de drijfveren om de dingen te doen die afwijken van het normale. Waar ben je naar op zoek en ...... geeft het gedrag jou dan ook voldoening? Er is iets wat jou verleidt om terug te vallen. Wat is dat en praat daarover zodat anderen je kunnen steunen om niet terg te vallen. Je bent jong en hebt nog een heel leven voor je. Zelf ben je de regiseur van jouw toekomst en laat dat dan een mooie zijn voor jou en daardoor ook voor de mensen om je heen. Zorg dat je goede vrienden hebt die ook uit het goede hout zijn gesneden. Succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100