ik word gek van mij zogenaamd beste vriendin wat moet ik doen?

mijn "beste" vriendin is super egoîstisch waar ik dus echt helemaal gek van wordt. Ze kan alleen over zichzelf hebben hoe goed ze wel niet kan dansen, acteren, zingen. Thuis wordt ze ook super erg verwent. Ze heeft al meerdere keren jongens "van me af gepakt". Ze heeft een paar narcistische trekjes laten we het daar op houden.
Maar ik vind het weer gemeen van me zelf als ik haar dump, want ik ben haar enige vriendin.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom denk je dat ze geen andere vrienden heeft? Gewoon omdat anderen zich niet door dat meisje laten gebruiken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt als een bus stippel ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SuzyQ: scherpe observatie.

Antwoorden (11)

Er met haar over hebben. Dat of haar dumpen als vriendin, ik kan niet echt iemand een vriendin noemen als degene mogelijke 'vriendjes' van me af pakt(no homo). Zoiets doen vriendinnen/vrienden niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof me als zei maar 1 andere vriendin had zou ze jou zeker wel dumpen je moet soms hard doen want niet iedereen is net zo zorgzaam als jou. Je probeert van allebeide kanten te denken dat lukt je ook maar als je het niet meer wil moet je gewoon kappen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet houden van, niet verwarren met medelijden. Met andere woorden vraag jezelf eens af of je nog van je beste vriendin houd of dat je bij haar blijft omdat je medelijden hebt omdat jij haar enige vriendin bent. Haar gedrag zal waarschijnlijk niet veranderen. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je er over praten met haar? Aangeven dat je het fijner zou vinden als ze wat minder over zichzelf praat? Al kan het natuurlijk ook haar karakter zijn.

Als dat niet werkt en ze niet haar best wilt doen daarvoor, vind ik het geen goede vriendin. Je moet rekening met elkaar houden. En de wereld is nou eenmaal hard. Het is echt niet leuk, maar soms wel het beste. Je laat je meeslepen door haar en je moet doen wat voor JOU het beste is. Ik heb er ook ervaring mee en bleef bij een vriendin die eigenlijk niet goed voor me was en dat werd ook alleen erger. Ik wens je succes en doe wat je hart je ingeeft!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vriendinnen ben je van elkaar! alleen snap jij dat wel, maar de andere persoon niet....

jij bent dus niet de enige vriendin van haar, maar jij bent de enige die haar gedrag pikt.
waarschijnlijk word ze thuis zo opgehemeld dat ze er is in gaan geloven dat ze werkelijk geweldig is, en zich hierdoor meer kan permitteren.
maar dit heeft niets met vriendschap te maken.

als je er niet maar haar over kan praten, of haar niet uit kan leggen dat wat ze doet gewoon niet door de beugel kan, dan is het verstandig om te stoppen met deze 1 richtingvriendschap.

ach, en zo;n geweldig persoon als haar vind toch binnen de kortste keren wel een nieuwe vriendin?

jij bent niet de gemene persoon in het geheel dus je schuldig voelen is helemaal niet nodig. ik denk dat het je 'vriendin' weleens wakker kan schudden dat het met vriendschap toch wat anders in elkaar zit dat hoe zij erover denkt.
bij een vriendschap hoor je te delen, maar niet op deze manier toch!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opgeven voor Popstars, Xfactor. Hemel inprijzen en ontzettend lachen bij de selectie ronde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, nee ze kan eigenlijk nog best goed zingen, alleen ze schept er zo verschrikkelijk over op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist!! Dat gegeven met haar 'zie mij eens goed zijn' doorgeven aan de productie. Maken ze een portretje van haar. Dubbel lachen!! Geloof mij, bakvisjes met zo'n uitstraling, zijn ze gek op! En jury ook (not).
Vvriendschap is wederzijds geven en nemen. Als die balans er niet is, kappen.

Dit is geen vriendscha. Vriendschap is elkaar het beste gunnen, meeleven, elkaar vertrouwen en in waarde laten. Dit is dus geen vriendin.

Losmaken en een andere vriendin zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb jij wel nog andere vrienden? Ik heb ook precies zo'n vriendin, alleen is het zeker niet mijn beste vriendin. Wel een tijdje geweest trouwens. We gingen bijna dagelijks met elkaar om tot ik echt helemaal gestoord van haar werd en ze echt het bloed onder mn nagels vandaan kon halen. Er wat over zeggen werkte averechts: we kregen dan alleen maar ruzie en alles werd op mij afgeschoven.

Toen ben ik dus gewoon een hele tijd niet meer met haar omgegaan en ben meer met andere vrienden opgetrokken. Maar dan ga je toch sommige dingen weer missen. Nu gaat het prima, ik heb ontdekt dat we het heel goed met elkaar kunnen vinden als we elkaar maar niet te vaak zien. En als er iets is wat me niet bevalt dan zien we elkaar gewoon een tijdje niet en dan is het daarna weer leuk.

Het is dus meer een oppervlakkige vriendin waarmee ik af en toe eens een avondje ga stappen of naar de bios mee ga. Mijn beste vriendin respecteert me, ik kan alles met haar bespreken en we kunnen veel lol hebben samen. Dat doet die vriendin van jou nu duidelijk niet, daarom is het ook helemaal geen slecht idee om even een beetje afstand te nemen. Zo te horen kan haar ego het wel aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je snapt dan natuurlijk wel waarom jij haar enige vriendin bent. Als iedereen zo denkt als jou zou het niets uitmaken, maar anderen kiezen dus wel voor zichzelf.
Het is beter om het een keertje te zeggen en gewoon normaal over te hebben. Als ze ertegenin gaat, leg dan uit waarom jij de enige bent die met haar om gaat. Jij wilt er wel gewoon voor haar zijn, ze moest beseffen dat bij vriendinnen dat ook andersom hoort.
Probeer dat gewoon rustig uit te leggen, en je hoeft niet alles in 1 keer eruit te gooien, een paar keer een zin over wat je bedoeld en hopelijk snapt ze het dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lastige situatie waar ik jaren geleden ook mee te maken heb gehad. Praten en uitleggen wat haar houding met mij deed hielp niet. Uiteindelijk heb ik een brief geschreven. Geen verwijten gemaakt. Ik heb uitgelegd waarom ik moeite had met haar gedrag, waarom wij niet meer zo bij elkaar passen als vriendinnen. Wellicht steekt ze er toch iets van op.
Het klinkt hulpverleningsachtig, maar google maar es op het geven van feedback.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet niet uit medelijden bij haar blijven als je er niet gelukkig van wordt. er zijn genoeg andere leuke mensen op deze wereld die wel leuk gezelschap zijn.
je zou haar ermee kunnen confronteren, maar ik vraag me af of iemand dan zal veranderen.... kies voor jezelf.