vinden marokkaanse vrouwen het vervelend als er een nederlands meisje bij hen thuis komt?

ik heb een marokkaanse vriend, die is vandaag jarig, en ik mocht niet langs komen van zijn moeder. heeft dat te maken met dat ik nederlands ben? ik heb ook al 5maanden met hem maar nog nooit zn moeder ontmoet? is dat toeval

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (10)

Ik ken verschillende marokkanen,waar ik ook thuis ben geweest.
Keurige nette mensen.
Ik vraag me af of de moeder het wel weet dat haar zoon verkering/vriendschap heeft met een hollands meisje.?
Als een moeder achter haar zoon staat ,,,dan staat ze ook achter jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat niet op voor alle allochtone moeders. Die willen toch het liefst dat hun zoon met "eigen volk" trouwt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O, o, wat een vooroordelen weer!
Dat kan, als ze sterke aanhangers zijn van de Islam komt het wel eens voor dat ze het niet willen accepteren dat zoonlief een relatie aangaat met een niet-moslim.
Of, nog simpeler, dat ze niet willen accepteren dat zoonlief uberhaupt een relatie heeft zonder te trouwen.

Dat zijn mogelijkheden, maar het kan ook gewoon heel iets anders zijn, een probleem, iets persoonlijk etc.
De enige manier waarop je daar achter kunt komen, is om dat gewoon eens aan je vriend te vragen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marokkaanse vrouwen vinden het in het algemeen niet vervelend als een nederlands meisje bij het thuis komt. Vinden ze vaak zelfs wel leuk!
Vriendinnen van hun dochter zijn vaak welkom.
Met vriendinnen van hun zoon ligt het vaak net even anders. De meesten willen toch het liefst dat hun zoon met een marokkaanse, of tenminste met een moslima trouwt.
Het is heel goed mogelijk dat jouw vriend thuis helemaal niet verteld heeft dat hij een nederlandse vriendin heeft. Dan weet zijn moeder dus helemaal niets van jouw bestaan!
Maar dat moet je toch echt aan je vriend vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In sommige Marokkaanse gemeenschappen is veel roddel en achterklap. Je vriend en direkte familie vinden je geweldig maar misschien zijn ze toch bang dat als andere feestvierders je zien er over jou, maar meer nog over je 'schoonfamilie' wordt geroddeld.

Nog veel heerst de gedachte dat Marokkanen 'ooit' terug gaan naar het moederland en dat omgaan/trouwen met Nederlander dat doel tegenhoud.

Als er een Iman langs komt zou het scheve gezichten kunnen geven ivm jouw geloof. Ofwel niet islamitisch.

Niet al te druk om maken. Gewoon op later tijdstip, met je 'schoonfamilie', verjaardag nogmaals vieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
marrokaanse mensen vinden het heel erg leuk als er mensen komen , maar heeft jou'n vriend dan wel van jullie iets gezegt, want nu denkt de moeder dat jij gewoon een vriendin bent , terwij. zijn vriendinnetje bent ! ik zal eerst eventjes aan je vriend vragen of hij al iets gezegt heeft anders vertellen jullie het tegelijk. als z'n moeder ziet dat hij heel veel van je houdt , dan staat ze zeker achter jullie!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij wel hoor, er zijn heel veel mensen uit heel veel culturen die niet zo snel mensen ontvangen die niet tot de directe kring behoort.

En ja, jij bent natuurlijk wel een buitenstaander, het zou ook kunnen dat je vriend dit heeft besloten omdat er dan gelijk iets definitiefs aan hangt.

Bespreek het eens met hem, kan heel verhelderend werken!

Toegevoegd na 33 seconden:
Het volgens mij slaat natuurlijk op toeval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf ga ook met een marokaanse jongen..Ik heb ook nooit contact gehad met zijn ouders of andere familie leden..Ik ga nu al een jaar met hem om..Bij de nederlanders gaat dat heel anders als bij hun..Ze praten niet open over relaties met meisjes.En ik denk ook dat ze eerde een marokaanse accepteren moslima als een nederlandse niet moslima.Ik denk ook dat marokaanse vrouwen het hellemaal niet erg vinden..!Maar de mannen.Ze zijn streng daar in.Je moet een keer vragen of zijn ouders het erg zouden vinden als hij met een nederlandse gaat.succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat raar. Waarschijnlijk heeft vriendje nog niet gezegd dat het echt aan is tussen jullie? Dus ziet zijn ma jou als een gewoon NL meisje. En die is nog niet echt welkom waarschijnlijk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat raar he, zei willen wel geaccepteerd worden in onze cultuur.
bij veel moslim mensen is het zo dat als er een meisje of jongen word voorgesteld dat er ook snel getrouwd gaat worden.. en misschien geven zijn ouders wel aan dat ze van hem verwachten dat hij met een moslima thuis komt.

waarom denk je eigenlijk alleen aan zijn moeder? heeft hij geen vader? misschien staat zijn moeder er juist wel heel positief tegen over maar wil zijn vader er niets van weten. bang om buiten gesloten te worden in zijn moslim gemeenschap.

ik heb een vriendin, als ze hier komt of in haar "vaderland "is mag ze zwemmen, bikini of badpak geen probleem. maar zodra ze in de plaats is van haar ouders moet ze bedekt zijn met kleding. want anders word de familie buiten gesloten. eigenlijk best "zielig" want het gezin (haar ouders en broers/zussen) willen zich echt aanpassen aan nederland maar worden hier door wel daarin gestagneerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat moeilijk te bepalen is, niet alle marokkaanse schoonmama's zijn hetzelfde.
Waarschijnlijk is het wennen voor zijn moeder omdat je geen moslim bent. Net zoals het vroeger niet kon als je als katholiek wat met een protestant had, laat staan als je niet getrouwd was. Dat moet nog even ontwikkeld worden want hun cultuur loopt nog een paar jaartjes achter, soms.

Over het algemeen zijn marokkaanse mensen heel gastvrij, zelf weet ik uit ervaring dat als ik naar marokkaanse vriendinnen gingen dat ik altijd kon blijven eten zelfs als dat niet van te voren was afgesproken.

Zijn moeder heeft waarschijnlijk ook geen idee wat ze van jou moet verwachten, als hollandse. Als de relatie verder wordt voortgezet zal ze waarschijnlijk wel weten dat het serieus is, misschien verandert haar mening. Maar zoals met alle dingen kost dat tijd en moeite.

Veel succes!