wat kan een pshygoloog doen als jij verteld dat je zelfmoordneigingen hebt. denk aan kinderen

ik heb mijn man bedrogen. doordat ik zo depressief was.
ik voelde dat we uitelkaar gingen en mijn depressie speelde een rol.
ik ontmoette iemand die er voor mij was. toen ik het zo moeilijk had.daar heb ik mijn man mee bedrogen. nu is hij er hij er achtergekomen.

familie vrienden kennissen iedereen heeft mij verstoten.
mijn man heeft het mij vergeven.maar verwijt mij van alles en nog wat.

ik heb het er ontzettend moeilijk mee.
heb spijt dat ik het gedaan heb
heb spijt dat ik het niet verteld heb
heb veel verdriet en emotie
ik lijd er onder omdat het totaal niks voor mij is.
ik weet niet hoe ik zo ver kon gaan.
ik heb zelfmoordneigingen gedaan.
maar nu denk ik er ieder keer weer aan alleen schud ik het uit mijn hoofd.
omdat mijn prachtige kinderen geen moeder kunnen missen.

nu ben ik bij een pshygoloog geweest.
heb mijn verhaal kunnen doen.
mijn hart gelucht.
veel emoties en verdrietig geweest.
en heb ook verteld van mijn zelfmoord aanvallen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

In het kort: Je psycholoog luistert. Doordat jij vertelt vormt hij/zij zich een beeld over welke aanpak er gevolgd gaat worden. Jij vertelt, dus je uit het. Dat is goed. Anders blijft het maar in je hoofd. En draai je in hetzelfde kringetje rond met je gedachten.
Dan gaat de psycholoog uitzoeken waarom dit is gebeurd. En laat je op een andere manier tegen dingen aankijken. En als alles helder is, hoe je verder kunt.

Het is fijn, zulke gesprekken. Iemand die zonder oordeel naar je luistert.
Het kan zelfs dat hij ook eens met je man wil praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat vreselijk voor je,
Alles kan je vergeven worden! houd dat in je achterhoofd.
Als je zo depressief was snap ik het wel, vertel je man erover, over je depressiefheid, maar vooral het hele verhaal! laat hem merken dat je spijt hebt, vertel hem dat je het moeilijk vind dat hij je alles verwijd, je familie draait wel weer bij als ze zien dat jij en je man weer gelukkig zijn.

een psycholoog kan je door sturen of zelf "behandelen"
wat hij gaat doen is niet altijd duidelijk, dat kun je beter zelf aan hem vragen.

heel veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een ellende zeg. Veel sterkte ermee.

Een psycholoog kan naar je luisteren en je helpen om een en ander op een rijtje te zetten.
Waarschijnlijk zal hij jouw zelfmoordwens wel serieus nemen, maar over het algemeen zijn mensen die dit uitspreken niet 100% overtuigd dat ze het ook echt willen.
Dat geef je zelf ook al aan.

Je zit nu in een enorm diep dal, erger kan het haast niet worden.
MAAR wel beter! Dus werk daaraan, en blijf nog een tijdje bij de psycholoog, hij kan je helpen.
Misschien is het ook een idee om samen met je man er naar toe te gaan. Jouw man heeft je dan wel vergeven, maar vergeten doe je niet zomaar. Jij moet zijn vertrouwen weer winnen. Dan kan het helpen om samen met een psycholoog in gesprek te gaan.

Sterkte en de zon gaat echt weer voor je schijnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De psycholoog gaat je helpen in te zien dat je geen misdrijf hebt begaan en dat je ook fouten in je leven mag maken zoals ieder mens zo zijn fouten heeft.
Wat voor jou het belangrijkste is, is om je schuldgevoel te overwinnen. Daarna wegen al die andere dingen niet meer zo zwaar. Je psycholoog zal je helpen met dat te doorbreken en jezelf te vergeven.