Wat moet ik me voorstellen van de ideale man/vrouw

Je hoort vaak over de ideale schoonzoon of de ideale man/vrouw.
Maar wat heeft die nu meer dan de "doorsnee"man/vrouw

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

een sprookjesboek, want in real life bestaan ze geen een van allen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

En ouder wil altijd dat hun kind hoed terecht komt. Daarom zijn rijke betrouwbare schoonkinderen interessant. Dat maakt zo'n persoon dan ideaal. Inderdaad voor 98% een sprookje :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die: lief is, altijd aandacht heeft, niet gauw boos wordt, bereidt is te praten over aandachtspunten, goed samen werkt, goed intellect heeft, leuke humor, goed met de schoonfamilie weet om te gaan, niet vreemd gaat.
Maar bestaat een dergelijk persoon? Een goed salaris en dergelijke spelen ook nog een belangrijke rol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
euh..raakvlakken en opvattingen die grotendeels overeenkomen misschien ook?
Feitelijk niets ; het zegt meer over hoe goed iemand in de familie past. Niet zelden met sexistische motieven overigens : een schoonzoon die goed kan klussen, een schoonodochter die graag helpt in de huishouding, dat soort dingetjes.
Maar ook als iemand niet zozeer van nut is, maar gewoon niet in de weg loopt. Een ideale schoonmoeder bemoeit zich niet met het leven van haar zoon en schoondochter, althans, niet in negatieve zin.

Het stereotype 'ideaal' is vaan een combinatie van iemand die er leuk uitziet en ook nog aardig is. Maar eerlijk gezegd is dat nog best wel redelujk doorsnee hoor. De ideale man of vrouw of schoondochter of schoonzoon etc. komt best met zekere regelmaat voor.

Tenzij je natuurlijk echt op zoek gaat naar volledige perfectie ; dan is het alleen maar een plaatje, dat in de praktijk vroeg of laat zal tegenvallen. Want ideale of perfecte mensen, bestaan gelukkig niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die alles in 1 is; in willekeurige volgorde:
- lief
- meelevend / begaan
- beeldschoon
- jong
- zonder lichamelijke - / geestelijke gebreken
- intelligent, liefst alleswetend natuurlijk
- behulpzaam
- op anderen gericht
- rijk
- gevend
- ????

Kortom, perfect dus.....
Niet bestaand, irreëel, een droomfiguur... en gelukkig maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet!! Die bestaan niet ookal moet ik zeggen mij vriend is op de kleine " snelle" irritaties na perfect voor mij maar mijn vader mag hem niet.. Dusja.. Maar ik neem hem zo als hij is en hij neemt mij zo als ik ben.

Voor mij is dat perfect!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ideale schoonzoon, is net zoiets als het ideale huis, de ideale vakantie, de ideale computer of de ideale auto.

De ideale auto, is extreem zuinig, heel goedkoop in aanschaf, is erg veilig, hoeft nooit naar de garage, ziet er schitterend uit, is bloedsnel, vervuilt het milieu nauwelijks en de wegenbelasting is ook een koopje.

Maar die auto is er niet, en de ideale schoonzoon bestaat ook niet. Want een ideale schoonzoon is aardig, beleefd, geduldig, respectvol, en vul jij het maar verder aan met al die andere 83 mooie eigenschappen. ;-)

Ieder mens heeft zijn fouten, en iedere auto heeft ook nadelen. We noemen een schoonzoon of auto alleen maar ideaal, als we vinden dat er heel veel voordelen en weinig nadelen zijn, oftewel, veel positiefs en weinig negatiefs.

Wat de ideale schoonzoon is, en wat jij je erbij voorstelt, hangt alleen maar af, van hoe jij tegen mensen aankijkt. Want misschien vind jij iemand die heel rustig en geduldig is, een ideaal iemand, een ander zal dat mogelijk verre van ideaal vinden, en bloedsaai. Zo iemand heeft dan een ander verwachtingspatroon van mensen en wil b.v. wat meer leven in de brouwerij, en een beetje tegenspraak.

De ideale schoonzoon is dus niets meer dan een kreet; niks mis mee, zolang we ons er van bewust zijn dat het alleen maar een kreet is. Als we de term "ideale schoonzoon" gebruiken, zegt dat in principe meer over onszelf, dan over die schoonzoon ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de term om te laten zien dat ouders blij zijn met de keuze van hun zoon of dochter wat betreft partner.

Of ze zijn dat net niet helemaal maar willen dat voor geen goud toegeven aan de buren/familie etc, dat geeft ook een wat overdreven reactie.

Het is het gevolg van een (eigenlijk idiote) aanname dat men de partners van zijn kinderen ALTIJD als minder prettig en inbreuk op de familie ziet, degenen die dat niet zo ervaren uiten zich in superlatieven om dat duidelijk te maken.
13 jaar geleden
de ideale "wat dan ook"neemt je zoals je bent en houdt van je zoals je bent met al je onhebbelijkheden en gebreken en je goede kanten, hoe je ook bent. Diegene geniet van alles evenveel aan jou, want het is wie jij bent. Je bent niet wie jij wilt wie hij bent of wie jij zou willen zijn en hij voelt zich veilig bij jou als hij weet dat hij zichzelf kan zijn bij jou, want het wekt natuurlijk ook de andere kant op. dus om de ideale personen in je leven te krijgen, zul je zelf eerst ideaal moeten worden: volledig wie je ZELF bent.
Verder maakt het niet uit wat ie heeft, ook al heeft ie geen nagel om aan zijn kont te krabben ( sja sorry weer uitdrukking van mijn moeder)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks. Het is de klik tussen schoonouders en schoondochter/schoonzoon. Ieder heeft zijn eigen mening daarover en hecht waarde aan bepaalde karaktertrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij of zij u kind gelukkig maakt