Besse Cooper, 114 jaar en 230 dagen
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_oldest_people_in_the_world

Toegevoegd na 1 minuut:
Oudste mens die ooit geleefd gheeft waarvan de leeftijd bevestigd is: Jeanne Calment (21 February 1875 - 4 Augustus 1997): 122 jaar, 164 dagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig dat je er van uit gaat dat het een vrouw is.
En het blijkt ook een vrouw te zijn.

Nieuwe oudste mens ter wereld [vrijdag 11 maart 2011 ]

Ze is geboren op 26 augustus 1896. Besse Cooper uit de Verenigde Staten is dus al 114 jaar en 5 maanden oud. Daarmee haalt ze een plekje in het wereldrecordboek; als oudste mens ter wereld.

Daarmee is het niet uitgesloten dat er misschien ergens ter wereld nog iemand kan wonen die nog ouder is, maar dat is dan niet officieel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar staat dat vraagsteller er van uit gaat dat het een vrouw is????
Is er een deel van de vraag verwijderd/ gewijzigd?
Misschien gedaan omdat deze vraag elke week wel een keer gesteld wordt?Of maak ik er nu te veel van?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie wel meer herhalingen :) vrouwen zijn gewoon het sterkste geslacht, het is bekend dat vrouwen gemiddeld een stukkie ouder worden dan een man. pure logica dus :OP @momo
+1 trouwens voor de info die gewoon klopt en om die lullige min weg te werken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha vrouwen zijn niet sterker ze doen gewoon minder :P, de verschillen van levensverwachting krimpen enorm de afgelopen jaren, vrouwen mogen ook aan het werk ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laurena: ik doel op "het" mens.
Sakhan Dosova wordt deze week 130 jaar. Met het behalen van deze leeftijd is zij de oudste persoon ter wereld. Al zestien jaar is er niemand meer geweest die zo oud werd. - Door Marlieke Lindhout

Sakhan werd geboren op 27 maart 1879. Het is een raadsel hoe het kan dat de 130-jarige dame het zolang volhoudt. Ze heeft nog nooit een bezoekje aan de dokter gebracht. Als ze last heeft van een kwaaltje, lost ze het niet op met medicijnen, maar wacht ze gewoon tot het weer weg is.

In haar leven kreeg Sakhan tien kinderen. Maar drie van hen leven nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit artikel is minstens twee jaar oud!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze is al in mei 2009 overleden. En er is geen enkel geboortebewijs gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gek idee dat je kinderen eerder dan jou doodgaat door ouderdom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon niet stoppen met ademen, dan is het niets aan het handje :)) of je blij moet zijn om iedereen weg te brengen terwijl magere hein je deurtje over slaat weet ik niet. van mij zou het niet hoeven in ieder geval.
Met(h)usalem of Mat(h)usalem, ook wel aangeduid als Methusalach of Metuselach zou volgens de (Hebreeuwse) Bijbel 969 jaar oud zijn geworden en daarmee de oudste persoon aller tijden zijn. In dit boek wordt hij beschouwd als een van de aartsvaders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja klopt. Vroeger, voor Jezus, werden mensen super oud om voor zoveel mogelijk voortplanting te zorgen. Noch werd ook iets in de 600 dacht ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De profeet Adam was nog ouder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
okay, maar sinterklaas kan m dus nog inhalen begrijp ik?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ojee, de goed goedheiligman heeft hem al ruimschoots ingehaald met zijn 1700 jaar lees ik http://www.appelhof.nl/Sint/vragen.htm#vraag1
Ongeveer 4,6 miljoen jaar,helaas kunnen we het niet meer aan hem/haar vragen, aangezien er alleen nog een paar fossiele botten over zijn. Wel is bekend,dat hij/zij in wat nu Ethiopië is woonde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ;)