Als iemand psychische problemen heeft mag je dan pleegouders worden?

Diegene slikt geen medicijnen maar heeft last van een Angststoornis

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Als je pleegouder wilt worden moet je een cursus volgen. Ook krijg je een screeninggesprek. Afhankelijk van hoe deze verlopen wordt gekeken of je een geschikte pleegouder kunt zijn. Daarnaast moet er dan ook een goede match zijn. Leeftijd van kind, hoeveelheid dagen dat je pleegouder wilt zijn. Is dat bv voor een weekend in de maand of voor elke dag. Er wordt een zorgvuldig traject met je doorlopen voor bepaald wordt of je geschikt bent als pleegouder.
Het hebben van een angststoornis kán een reden zijn om ongeschikt te worden bevonden, maar dat hoeft zeer zeker niet. Ligt ook aan de aard van je angst. Gewoon proberen, misschien ben jij wel degene die het verschil maakt voor zo'n kind!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi gezegd Martine!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles voor het kind! Dank je voor je antwoord