Hoe kunnen volwassen kinderen omgaan met ouders die geen liefde kunnen tonen?

13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
FunkyGroove; Annswers, stelt een vraag. Er zijn duidelijk ouders in het spel, die hun kinderen geen liefde kunnen tonen, anders stelt ze de vraag niet op deze manier. Jij doet een veronderstelling, dat Annswers een veronderstelling doet. Presumption is a......... killer, right! Hiermee lijk jij te kunnen kijken, in de situatie van de vragenstelster, wat je absoluut niet kunt.
Ik weet dat er ouders zijn die hun kinderen geen liefde kunnen tonen. Dat weet ik namelijk uit ervaring. Er zijn hulpgroepen en therapieën voor. Dus, zó weten we dat! @ Ansswers. Dit is erg naar voor de kinderen, maar kan ook een zware belasting zijn voor de ouders. Maar het hoeft geen verloren zaak te zijn......Misschien kan dit artikel je wat op weg helpen. http://www.psychologiemagazine.nl/web/Forums/Forums-Familie/Forum-Invloed-van-de-jeugd.htm?forum=68&message=27331

Het beste antwoord

Geen liefde kunnen tonen wil niet zeggen dat ze geen liefde voelen, ook als is het heeeel diep weggestopt.

Ik vindt het al heel goed van je dat je deze conclusie getrokken hebt, wat dus wil zeggen dat je naar jezelf toe het eea al duidelijk hebt gemaakt.

Toon zelf liefde, hou vast aan liefde, geloof in liefde,dat is wat jij kan doen..... wat een ander met jouw liefde doet is aan de ander.

Je moet altijd iets laten gebeuren voordat er iets gebeurt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het eerste wat bij mij opkomt als ik je vraag lees is: door gewoon met ze om te gaan :)

Misschien een raar antwoord.
We leven echter in een wereld waarin we allemaal verhalen maken: 'Piet vind mij niet aardig' - 'Mijn baas waardeert me niet' - 'Ik moet altijd alles doen' - 'Mijn ouders kunnen geen liefde geven' blabla... Allemaal vreselijke gedachten, waar we onszelf helemaal gek mee kunnen maken! Stop daarmee, want wie zegt dat het waar is? En al zegt 99% van de mensheid in dit geval dat het echt waar is: die ouders kunnen echt geen liefde geven... Wie zegt dan dat er een speciale omgangsvorm moet zijn? Stop thinking! En ga gewoon met de ouders om zoals je met ze omgaat. Very easy!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet "misschien een raar antwoord". Het IS een raar antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha! Kan me goed voorstellen dat je dit een raar antwoord vindt. Het is een andere manier van kijken naar de situatie die veel meer rust en acceptatie brengt. Lees eens een boek van eckart tolle of deepack chopra. Fijne dag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uhmm Inkie, als ik kijk naar je avatar lijk je spiritueel ingesteld....dan zou je mn antwoord toch kunnen volgen??
het is erg sneu als een kind geen liefde kan krijgen van de ouders. En met de jaren leert het kind ook uiteindelijk dat je de ouders niet meer kunt en mag veranderen.

Dus het eerste wat men nodig heeft is leren om dit te accepteren. Het kan helpen om je te verdiepen in de ouders. Om er achter te komen dat ook de ouders geen liefde hebben gekregen van hun ouders. En dat ze nooit hebben geleerd om liefde te geven of te hebben. Het is een onmacht en ze kunnen niet anders (meer). Ook zij zijn slachtoffer van het leven, net zoals het kind welke geen liefde kan krijgen. Het kind en de ouders hebben een hele belangrijke gemeenschappelijke factor een factor die ze emotioneel bind.

Als dit bovenstaande kunt inzien bij de ouders dan zal het kind meer compassie en acceptatie kunnen vinden en uit compassie komt liefde. Het kind kan uit de slachtofferrol stappen en die liefde die is gekomen vanuit de compassie, kunnen gaan omarmen. Het is de liefde uit jezelf en ook voor je ouders en ook voor jezelf. Die liefde is de meest belangrijke liefde en hij komt maar uit 1 plek: JEZELF.

Jij bent dan in staat om je ouders te leren wat liefde is. Niet om ze te veranderen, maar omdat zij dat ook altijd hebben gezocht en hebben gemist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit met gelijke munt terugbetalen.
Zelf het goede voorbeeld geven.
Zelf liefde tonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel oppervlakkig, zoals je bv ook met buren of vreemden om zou gaan.

de relatie heeft dan geen dieptegang, en gezond is het natuurlijk niet, maar het is wel een antwoord op je vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongetwijfeld wordt er van jullie gehouden. Ook jullie ouders hebben ooit besloten om samen aan kinderen te beginnen en ze op te voeden tot volwassen individuen. Het feit dat ze die liefde niet altijd tonen, wil niet zeggen dat het er niet is.
Het is alleen niet zo, zo als jullie het waarschijnlijk graag zouden willen zien of zelf zouden doen.
Je moet bij deze mensen de signalen zoeken; als ze je bellen; dan denken ze dus aan je of als ze je vragen of je op zondag komt; dan willen ze je graag weer eens zien.
Je zult het dus uit de kleine dingen moeten halen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je moet gewoon met ze blijven omgaan, vanuit je eigen gevoel...heb je het gevoel dat je iets liefs wilt zeggen dan doe je dat, heb je geen zin doe je het niet!