Als een man na een paar maanden geen verkering geen cadeau hebben gegeven waar duid dit dan op?

We hebben bijna 3 mnd een serieuze relatie alles loopt goed en we hebben het heel ijn (zegt hij ook en uit hij ook) alleen ook al geef ik hem kleine cadeua'tjes ik krijg niets. Op Zich helemaal niet erg alleen mijn familie en vrienden vragen er steeds om. Waar kan het op duiden dat hij het niet doet? Zou er een reden voor kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K
Kimath
13 jaar geleden
Heb je tegen hem vertelt dat je graag af en toe wat leuks wilt krijgen? Misschien snapt hij de hint niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee want ik zit er niet speciaal op te wachten ozo maar ik vraag het me af. Aangezien hij het in eerdere relaties wel deed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kimath, is dat niet wat kort door de bocht? En waarom zou ze wat terug moeten verwachten? Je geeft toch altijd iets om iemand blij te maken, niet om zelf iets te krijgen? Dat houdt in dat je het zou geven, niet uit liefde en je hart, maar omdat je er wat voor terug verwacht......that's not the buddha way of life ;-))
Kimath
13 jaar geleden
@Inkie: Daar heb je inderdaad ook gelijk in, beetje kort door de boch inderdaad :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou Hij is juist degene die dat soort datums wel onthoud

Het beste antwoord

Nee hoor. Hij denkt waarschijnlijk dat hij genoeg laat merken dat hij jouw gezelschap waardeert.
Een cadeautje moet uit je hart komen en niet als verplichting voelen. Jij geeft mij wat en ik geef je iets terug. Als jij dat graag wilt doen is dit jouw keuze. Hij heeft misschien een standpunt dat hij dat alleen op verjaardagen doet of bij andere speciale gelegenheden.
Niet iedereen is nu eenmaal spontaan. het geeft alleen te denken dat, indien jij ermee zou stoppen, hij jou vraagt waar de cadeautjes blijven. Ja dan wist ik al genoeg!
Ik zou zeggen; probeer het eens uit.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Geld en goed maakt niet gelukkig. Dus geen zorgen maken.

Vraag eens aan je familie of dat het uitgangspunt is van liefde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
hij zal er van overtuigd kunnen zijn dat cadeaus voor bepaalde dingen kerst/sinterklaas/valentijn enz gewoon geldklopperij is. Iets wat de maatschappij ingang heeft gezet om de omzet te bevorderen, wat ook prima blijkt uit cijfers.

Hij kan jou ook als een cadeau zien, en geeft zijn liefde aan jou als cadeau. het is maar net wat jij in een cadeau ziet, voorlopig kan je zijn cadeau voelen/zien/aanraken.

Uit eigen zeggen zal ik ook niet snel een cadeau geven, wat heeft het voor meerwaarde.. mensen zeggen het gaat om het gebaar, maar is liefde geen gebaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterk, heel sterk punt.
Wat ik zelf uit eigen ervaring meemaak. Is dat sommige mensen er niet eens bij stil staan. Ze hechten er niet zoveel waarde aan. Dat betekend niet dat ze ongeïnteresseerd zijn, maar ze uiten het liever op een andere manier. Je zou er eens met hem over kunnen hebben. Natuurlijk niet op een verwijtende manier. Vraag hem gewoon wat hij van het geven van cadeautjes vind.

Mijn vriend is juist heel attent en komt ook met vaak kleine verrassinkjes aanzetten. Ik ben iemand die dat minder doet. Ik vind het erg lastig om wat te kopen voor een ander en verder ben ik ook bang dat ik iets koop wat een ander niet leuk vind. Bij mij is het voornamelijk onzekerheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geven van cadeautjes heeft een rede bij jou. Wat is die rede of komt het door druk van anderen? Het feit dat je dit vraagt, betekent dat familie/vrienden bepalen hoe jij moet reageren. Zo kan een relatie niet werken. Jij bent degene die er voor jezelf een gedachte over mag hebben. Ga bij jezelf na of jij ook behoefte hebt aan signalen waar voor jou zijn liefde uit blijkt. Als die signalen naar jouw idee van hem extra aandacht mogen hebben, dan kun je dat heel luchtig met hem communiceren. Dat gaat dus niet op de manier van "ik geef jou iets dus nu ben ik aan de beurt".....
Je kunt wel zeggen dat je er erg veel plezier in hebt om hem met een gebaar te verwennen en in luchtigheid zeggen dat jij verassingen ook heel erg leuk vindt.
Als tussenoplossing kun je vragen om samen iets leuks te gaan doen wat hij mag bedenken. Voorkom de woorden jij moet...of ...ik wil dat jij dat ook doet. Op dat moment kan het dwingend worden en dat werkt meestal averechts.
De kunst is om hierin de dialoog in stand te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij heeft misschien geel geld en durft dat niet te zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps, sorry voor de min. Het is waarschijnlijk een tikfout en er had zeker 'geen geld' moeten staan...
Wat een onzin! Natuurlijk duid dit nergens op. Deze man is wellicht niet zo attent, of vind het niet nodig om zijn aandacht om te zetten in kado's.
Ik heb al 10 jaar een relatie (waarvan 7 jaar getrouwd) en ik heb nog nooit zomaar een kadootje van hem gekregen, en ik kom helemaal niets te kort!

Kado's geven heeft niets met houden van te maken. Een kus/knuffel/lief woord/waardering/respect kun je niet inpakken.

Wat is voor jouw familie de meerwaarde van kado's? en waar bemoeien ze zich mee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan iets betekenen, maar het hoeft niet. Mensen zijn zo verschillend. Ik vind het wel gek dat jij je laat opjutten door familie en vrienden die 'steeds' vragen naar de kadootjes?! Waar bemoeien ze zich mee?
Een tip voor je is het boek 'de vijf talen van de liefde' zie ook de link. Mensen hebben heel verschillende manieren om liefde te geven en te krijgen. Laat dit eens zien en vertel elkaar wat jouw manier is!