Is het "not done" of oke als je iemand probeert te versieren die een relatie heeft?

Zou je van die gene moeten respecteren dat zij in een relatie zit en geen versierpoging doen of draagt ieder zijn eigen verantwoordelijkheid en zal zij zelf haar grenzen moeten aangeven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Als de relatie een commitment betreft zoals een geregistreerd partnerschap, verloving , getrouwd etc. vind ik het NOT DONE.
Je poogt immers in te breken in een vrijwillig en gekozen relatie in te breken en dat hoor je niet te doen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Natuurlijk laat verliefdheid zich niet afdwingen en kun je buiten je relatie verliefd worden op een ander.
Je kunt dan tot een besluit komen (na goede bezinning)
dat de ander beter bij je zou kunnen passen.
maar besef dat ook bij die ander en bij jezelf de verliefdheid over gaat en vind je die persoon dan wel zo aardig (aardiger dan je eigen partner)
Ik het mensen genoeg gezien die hun hele leven relatie-hoppen (als variant op jobhopper) maar uiteindelijk of alleen komen te staan of blijven hangen op een relatie tegen wil en dank.
Als je trouw niet nauw neemt, in de zin dat je inbreekt in een relatie, dat zal dat op enig moment zich tegen je keren, de persoon die de vaste partner verlaat voor jou, kan jou ook gemakkelijk verlaten voor weer een ander.
Wat je aan trouw investeert krijg je doorgaans terug.
Zet je daar laag op in dan moet je maar niet verwachten dat de houdbaarheid van jouw relaties, die je door deze werkwijze verkregen hebt, erg groot is.
Er lopen OOK leuke singles rond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Hoewel iemand sowieso zijn eigen verantwoordelijkheid moet dragen, vind ik het persoonlijk inderdaad not done, als je weet dat iemand een relatie heeft.. toch iemand proberen te versieren.
Mocht degene die je wilt versieren er niks van aan trekken, zet je 1. alleen jezelf voor gek. Doet die persoon wel op je reageren en gaat hij in jouw versiertrucjes mee, kun je 2. bij je zelf nadenken of je nu wel zo eerlijk bezig bent?
Als jij met iemand een relatie zou hebben en je vriend/vriendin zou meegaan in iemands versiertrucjes.. dat zou jij ook niet prettig vinden. Dus wat dat betreft: wat je zelf niet wil, doe dat ook niet naar een ander. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Not done! Spaar jezelf en de andere twee de ellende die daar waarschijnlijk uit voort komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe zou je het zelf vinden als jouw relatie door iemand anders versiert wordt? Het is een kwestie van je eigen normen. In sommige culturen is het heel gebruikelijk maar het gaat erom wat je er zelf van vindt. Ikzelf wil géén relatie met een relatie van een ander. Ik wil de vrouw van een ander niet belazeren, dat druist in tegen mijn feministisch gevoel in.
Als je persoon héél bijzonder vindt, kun je misschien proberen in contact te komen en er over praten, misschien zit de vork anders in de steel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het pas respectloos, als de persoon die versierd wordt, ingaat op de advances. Men geeft dan vaak "de versierder" de schuld, maar degene die versiert wordt, heeft het minste respect voor zijn partner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben uitgegaan van de vraag! De vraagsteller is de actieve persoon hierin, degene die versiert gaat worden overkomt de actie, niet anders om!
Ik zou het zelf niet opzoeken (iemand die bezet is), het is natuurlijk een andere zaak als deze persoon toenadering zoekt bij jou! Verder geldt (vind ik) begin pas aan iets nieuws als je het vorige op een goeie manier hebt afgesloten!!

Dus in het geval van je vraag: Not done
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NOT DONE. Heb respect voor de relatie van de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me niet het beste om te doen. Als iemand een relatie heeft dan ga je je er niet mee bemoeien of er tussen zitten .. want stel (dat kan ook gebeuren) .. hij/zij zou het wel voor je uit maken met de ander .. dan is er ook kans dat hij/zij weer verdwijnt en niets meer met je te maken wil hebben omdat ze dan nog wat te verwerken hebben ..

Het kan enige (positieve) spanning opleveren omdat die persoon die je wil moeilijk bereikbaar is .. waardoor je het kan gaan romantiseren in je gedachten .. Of de negatieve kant .. dat er frustraties komen .. misschien ook een punt om over na te denken .. hoe echt zijn de gevoelens voor die persoon ..

Ik denk persoonlijk verder kijken naar iemand die nog vrij is het leven voor jezelf een stuk plezieriger word ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal mee eens! +1 anderen laten voor wat ze zijn en zelf iemand opzoeken.
het zou natuurlijk wel zo fatsoenlijk zijn om uit respect geen versier poging te doen.

het ligt er dus maar niet aan wat je normen en waarden zijn en in hoeverre je je eigen behoeften voor die van een ander stelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iid respect! Als ik op mijn laptop zou zitten een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)