hoe komt het dat sommige vrouwen sterk van persoonlijkheid en zelfstandig zijn, toch steeds op verkeerde mannen vallen, hoe kom je uit dit patroon?

ik heb een sterke persoonlijkheid, woon op mezelf en kan me uitstekend redden, ben ondernemend en draai voor klussen in huis mijn handen niet om. toch val ik altijd op verkeerde mannen en loopt het steeds weer uit op niks en blijf ik met ellende achter, hoe komt het dat ik niet een geschikte partner vind in het leven die mij waardeert en steunt en neemt zoals als ik ben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb eerst nog een vraag dan: welke rol gaat die man vervullen???

Antwoorden (5)

Veel vrouwen verspillen een groot stuk van hun leven aan een of meerdere foute mannen.
Het is bekend dat sommige vrouwen telkens verliefd worden op een man waarvan ze intuitief weten dat hij niet bij ze past.
Soms vallen vrouwen op 'bad boys', op machtige mannen of een andere variant. Uiteindelijk lopen die relaties stuk omdat de vrouw emotioneel onvervuld blijft.

Er is onlangs een onderzoek geweest naar je vraag, het antwoord is een hele tekst (die past hier helaas niet ivm maximun tekens) dus je moeteven de bron lezen om te weten welke mannen je beter kunt vermijden om een plezierige relatie te hebben ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onbewust betreed je daar een terrein waarop mannen in je omgeving je niet als een vriendin maar een concurrent beschouwen, die, aangezien ze evenwicht verstorend is koste wat het kost, omvergehaald moet en mag worden.

Maar aangezien jij je rol als vrouw 'volmaakt' vervult, en zij hierdoor terechtgewezen worden, en je aldus hun terrein binnendringt en hen 'neerhaalt' en op hun terrein werkzaam bent, achten zij het toegelaten (eventueel zelfs) vrouwelijke methoden te gebruiken en aan te wenden, aangezien de meeste mannen niet in staat zij n deze soort kwesties op een mannelijke manier aan te pakken en op te lossen, zeker niet een een maatschappij die geen juist beeld voorhoudt van gezond huwelijksleven.

Sterkte van persoonlijkheid worden vaker dan gewenst verward met bekwaamheid om 'partnerschip te beleven'; maar hou in gedachten dat een auto met twee stuurinrichtingen botsingen niet vermindert, maar scheuringen bevordert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens New Scientist komt dit doordat veel vrouwen uitermate gevoelig zijn voor flirten. Onderzoek van psycholoog Andrew Clark en zijn collega’s van de University of Bristol (Verenigd Koninkrijk) heeft dit uitgewezen. Volgens hem kunnen een glimlach, wat knikken en het optrekken van de wenkbrauwen al voldoende zijn om de negatieve aspecten van de man in kwestie te verbloemen.

Lees meer op: http://sync.nl/waarom-vrouwen-vallen-op-verkeerde-mannen/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Positiviteit trekt negativiteit aan. Verliefd worden kun je niet tegenhouden, maar probeer toch d.m.v. de ratio (ga niet alleen op het uiterlijk af) een goede keuze te maken. Karaktereigenschappen van jou en de ander moeten ook matchen! Kijk bijv. eerst eens naar de Chinese- en / of Brahmaanse dierenriem of een persoon bij jou past.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat vind jij verkeerde mannen en op wat voor type val je steeds?

waarschijnlijk voel je je aangetrokken door het verkeerde type (de spanning? het mysterieuze? wat kan het zijn?)

waarom het misloopt weten we niet, misschien ben je té zelfstandig voor dit type mannen, misschien stel je jezelf juist te afhankelijk op naar een man (de relatie zelf, niet het financieel onafhankelijke)
ben je zo onafhankelijk dat dit je eigen is geworden en dit type man zich overbodig en niet gewaardeerd voelt? (lees, aangetast in 'het mannetje kunnen zijn' wat voor het vrouwtje hoort te zorgen?)

probeer hierachter te komen zodat je het herkent.
dan weet je in ieder geval waar je NIET 'in moet trappen' en eventueel aan jezelf kan werken.

succes!