Is het mogelijk dat je zwanger kan worden als je aan het begin van de overgang bent....dus net beginnende klachten van de overgang hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ja, dat kan.
Zelfs als de menopauze al begonnen is en je al menstruaties hebt overgeslagen, kan er nog steeds een eisprong plaatsvinden en kun je dus nog steeds zwanger worden. Met voorbehoedsmiddelen moet je dus doorgaan tot je echt stevig door de menopauze héén bent, niet tot die begonnen is. Net zoals je al vlak voor je eerste menstruatie zwanger kunt worden, kun je dat ook vlak voor je laatste nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je aan het begin van de overgang zit (heb ik gelezen) begint het met vaker achter elkaar ongesteld zijn.....betekend dat dan ook dat je vaker een eisprong hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wordt niet zozeer vaker ongesteld, maar de periode tussen twee menstruaties (en ja, dus ook tussen twee eisprongen) wordt onregelmatiger, en kan langer of korter zijn. De eitjes zijn echter niet meer van een dusdanige kwaliteit dat ze nog allemaal bevrucht kunnen worden, en niet alle eitjes kunnen nog een gezonde zwangerschap opleveren, maar je vruchtbaarheid is nog niet helemaal voorbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, dank je wel voor je duidelijke antwoorden.

Andere antwoorden (1)

Gemakshalve genomen zeggen ze dat als je 1 jaar niet meer ongesteld bent geworden (aaneengesloten natuurlijk) dat je dan niet meer vruchtbaar bent.

aan het begin van de overgang ben je daar zeker nog niet dus, ja het kan echt nog