Heb een goeie vriend met autisme en een contactstoornis, waardoor hij geen leuke meid ontmoet. Wat zou hij kunnen doen en hoe kan ik hem helpen ..

Heeft iemand misschien enige tips over wat daar aan te doen is. We hebben al van alles geprobeerd, datingsites, uitgaan, netwerksites .. ik vind het zo jammer dat het zo is omdat hij echt wel een leuke meid heeft verdiend omdat hij ook goed is voor andere mensen ..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer die dakloze vriendin van je, als het klikt en ze meteen in komt wonen heb je 2 problemen opgelost :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas is dat niet zo, want ze zit dan nog steeds zonder geld ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
^Mee eens, wil die het nou zelf of niet?
Kimath
13 jaar geleden
Helemaal met conqie eens, misschien wil hij dit helemaal niet.
Waarom zit je zo te pushen om hem in een relatie te krijgen?

Antwoorden (5)

Niet zo pushen voor deze vriend..
Mensen met autisme kunnen zeker andere mensen ontmoeten. Dat is het probleem niet zo zeer. Waar het om gaat is dat wederkerigheid ontbreekt. Vasthouden/onderhouden van vriendschap is héél moeilijk voor deze doelgroep. Mensen moeten op hun tenen lopen om real lift te snappen.

Veel fijner voor deze vriend is eens een bezoek te brengen aan het autisme café. Omgaan met gelijkgestemden is vele malen prettiger.

Toegevoegd na 38 minuten:
moet zijn real life.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Autisme cafe? Bestaat zoiets?
Super antwoord verder, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! In heel veel steden is er maandelijks een autisme-café. Bij elkaar komen, regelmatig een spreker, gelijkgestemden ontmoeten, info uitwisselen. Is ooit opgezet door een stel ouders en is nu in heel veel plaatsen.
Kristal
13 jaar geleden
Goed advies Bestevaer! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor het advies, ik heb nog nooit van zo een cafe gehoord. Ik zal het tegen hem zeggen, want ik denk dat die vriend van me er ook nog nooit van gehoord heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.google.nl/search?hl=nl&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&rlz=1I7SNYK_nl&&sa=X&ei=vkNyTYquOsqXhQe1j61F&ved=0CBYQBSgA&q=autisme+cafes&spell=1 Kijk maar of het ook in de buurt van de vriend is.
Anders info
http://www.balansdigitaal.nl/ Wat ook prettig is, is forum Autsider
Veel lotgenotedagen en contacten en je kunt er al je vragen kwijt. http://autsiders.vps6678.xlshosting.net/forum/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt zoveel vormen van autisme. Je vraagt niet eens door en je wil hem al meteen in een autisme café proppen.
Dat gebrek aan wederkerigheid in relatie vind je niet bij elke vorm van autisme in het spectrum. Het is goed dat we door onderzoek nu weten dat sommige mensen anders in het leven staan. maar laten we die labels nu niet gebruiken om mensen in een hokje te plaatsen. In mijn werk heb ik te maken met een cliënten die zo graag normaal willen zijn en doodongelukkig zijn met hun diagnose. Als we nu eens met zn allen het anders zijn eens normaal gaan vinden. dan leren ook autisten in welke vorm ook, trots te zijn op de geweldige kwaliteiten die ze hebben. Begrijp me niet verkeerd, heb veel respect voor mensen die activiteiten opzetten voor autisten. Zij doen goed werk!
Maar de benadering mag anders stel ik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Mies, Ik zit temidden van autisten. Zie hoeveel moeite ze hebben met het normale leven, hoe ze toch opvallend outsider (autsider) zijn, en hoe ze genieten in het autisme café. Een geweldig initiatief. Ik heb het niet over de klassiek autisten, maar over de mensen met Asperger en de PDD-Nossers. Je eerst alinea schrijf ik dan ook maar toe an jouw betrokkenheid bij mensen met autisme in plaats van een onaardige sneer richting mij. Als je me zou kennen en me bezig zou zien in de jarenlange inzet om betere mogelijkheden en respect voor deze groep, dan zou je mijn antwoord als goed overdacht inschatten.
Waarschijnlijk ben jij een heel sociaal iemand en wil iedereen helpen bij problemen. Dat is heel erg aardig, maar bedenk dat je andermans problemen niet op kan lossen. Het komt op mij over dat je graag voor een ander denkt, en graag regelt.

Je kan hem 'helpen' door hem in z'n waarde te laten, hem voor vol aan te zien, als hij het gevoel heeft dat hij een moeilijk 'geval' is omdat hij geen relatie heeft, gaat hij zich niet echt beter voelen.
Bovenstaande is beslist niet aanvallend bedoeld, maar zo komt het op mij over, ik kan het natuurlijk heel erg mis hebben.

Bij moeilijke dingen houd ik mezelf altijd voor dat iedereen in het leven een opdracht heeft, de ene maakt dit mee, de ander dat, om er van te 'leren', dus misschien hoort het probleem wel bij de groei van iemand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel hem voor aan je dakloze vriendin ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me geen goed plan eerlijk gezegd. Ik denk niet dat iemand met autisme in staat is om met zulke grote problemen te dealen. Maar bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
autisme staat tot niet per definitie gelijk aan achterlijk zijn?
Wie zijn die "we"? Zo te lezen is het meer jouw probleem dat dat van die vriend. Het is zoals het is. Acceptatie daarvan is echt het beste wat je kan betekenen voor die vriend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou zo ligt het totaal niet, hij zegt zelf dit soort dingen tegen mij. Het is ook niet tof als hij er van alles aan doet en mensen hem niet eens aanspreken als hij uit gaat etc.. omdat men hem op afstand een vreemde eend vind. Dat zit hem dwars en mij ook want hij heeft beter verdiend vind ik. Hij vind het tof dat ik deze vraag heb gesteld en jammer dat ik het op mijn broodje krijg dat ik hem in zijn waarde moet laten etc .. ik doe niks anders.
Ik zou oppassen met te zeggen dat autisten geen emotionele banden aan kunnen gaan. Daar zit enorm veel verschil in.

Ik hoop niet dat hij een relatie wil om zogenaamd normaal te willen zijn?
Help je vriend door te ontdekken wat hij echt wil van een relatie: liefde, kameraadschap, geborgenheid.
Dan kun je misschien activiteiten voor/met hem vinden waar hij mensen vind met dezelfde interesses.
Dit werkt overigens ook heel goed bij mensen zonder die gave ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zit inderdaad verschil in. Hij wil geen relatie om zogenaamd normaal te zijn daar is hij helemaal niet mee bezig. Hij wil gewoon een leuke meid ontmoeten en weten wat de opties zijn omdat in het normale leven vooral vrouwen hem gewoon links laten liggen en autistisch of niet, iedereen heeft behoefte aan liefde. Hij weet heel goed wat hij wil, alleen heeft hij geen idee meer hoe daar te komen. Juist omdat hij ook van alles heeft geprobeerd. Stappen, datingsites etc. etc.