Heb een goeie vriend met autisme en een contactstoornis, waardoor hij geen leuke meid ontmoet. Wat zou hij kunnen doen en hoe kan ik hem helpen ..

Heeft iemand misschien enige tips over wat daar aan te doen is. We hebben al van alles geprobeerd, datingsites, uitgaan, netwerksites .. ik vind het zo jammer dat het zo is omdat hij echt wel een leuke meid heeft verdiend omdat hij ook goed is voor andere mensen ..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Onder je vraag ,heb ik je al iets gevraagd, maar als vriend ECHT ZELF dit wil, is via deze site een enorme veelheid aan vormen en mogelijkheden tot contacten leggen... http://autisme-contacten.startpagina.nl/

Niet zo pushen voor deze vriend.. Mensen met autisme kunnen zeker andere mensen ontmoeten. Dat is het probleem niet zo zeer. Waar het om gaat is dat wederkerigheid ontbreekt. Vasthouden/onderhouden van vriendschap is héél moeilijk voor deze doelgroep. Mensen moeten op hun tenen lopen om real lift te snappen. Veel fijner voor deze vriend is eens een bezoek te brengen aan het autisme café. Omgaan met gelijkgestemden is vele malen prettiger. Toegevoegd na 38 minuten: moet zijn real life.

Waarschijnlijk ben jij een heel sociaal iemand en wil iedereen helpen bij problemen. Dat is heel erg aardig, maar bedenk dat je andermans problemen niet op kan lossen. Het komt op mij over dat je graag voor een ander denkt, en graag regelt. Je kan hem 'helpen' door hem in z'n waarde te laten, hem voor vol aan te zien, als hij het gevoel heeft dat hij een moeilijk 'geval' is omdat hij geen relatie heeft, gaat hij zich niet echt beter voelen. Bovenstaande is beslist niet aanvallend bedoeld, maar zo komt het op mij over, ik kan het natuurlijk heel erg mis hebben. Bij moeilijke dingen houd ik mezelf altijd voor dat iedereen in het leven een opdracht heeft, de ene maakt dit mee, de ander dat, om er van te 'leren', dus misschien hoort het probleem wel bij de groei van iemand.

Stel hem voor aan je dakloze vriendin ?

Wie zijn die "we"? Zo te lezen is het meer jouw probleem dat dat van die vriend. Het is zoals het is. Acceptatie daarvan is echt het beste wat je kan betekenen voor die vriend.

Ik zou oppassen met te zeggen dat autisten geen emotionele banden aan kunnen gaan. Daar zit enorm veel verschil in. Ik hoop niet dat hij een relatie wil om zogenaamd normaal te willen zijn? Help je vriend door te ontdekken wat hij echt wil van een relatie: liefde, kameraadschap, geborgenheid. Dan kun je misschien activiteiten voor/met hem vinden waar hij mensen vind met dezelfde interesses. Dit werkt overigens ook heel goed bij mensen zonder die gave ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100