elke man waarin ik interesse laat blijken, vind mij eng. ik weet dat ik erg onafhankelijk en feministisch ben, maar hoe vind ik een partner?

ik ben een vrouw van 28 en ik ben er aan toe om een full on relatie te hebben en onderhouden. vaak heb ik echter het idee dat mannen zich geïntimideerd voelen door mij, waardoor ze juist de boot afhouden. ik heb veel moeite om hiermee om te gaan en ik word hier dus ook erg onzeker van. daardoor ga ik me juist meer verschuilen achter mijn muren en die zijn nogal hard en bitcherig. ook kan ik moeilijk overweg met het gedrag van slettenbakken, wat mannen en vrouwen in mijn omgeving doen. daardoor kan ik ook hard reageren. ik wil graag losser worden en mannen meer in de buurt laten, maar ik weet niet hoe. kan iemand mij helpen?

Toegevoegd na 19 uur:
slettenbakken is met iedereen het bed induiken, ongeacht of je een partner hebt of niet! dat gebeurd in de kring van mensen waar ik mee omga regelmatig en ik heb daar een afkeer van. zo wil ik niet zijn!
zelf ben ik een warme persoonlijkheid, positief en steek mijn mening niet onder stoelen of banken. ik ben eerlijk en recht door zee. ook zit ik in een leidinggevende functie, en moet mensen dus af en toe confronteren met hun eigen gedrag. van nature ben ik redelijk wantrouwend en de kat uit de boom kijkend. het probleem is ook wel een beetje dat ik met vrienden en aanverwanten samenwerk, dus zakelijk en sociaal loopt heel erg door elkaar. vandaar dat mensen me vooral zien als ik in functie ben, terwijl ik, als ik vrij ben meer mijn zachtere kant laat zien...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Post een foto misschien heb je een erg eng gezicht. Van sommige meiden wordt ik namelijk bang doordat ze een erg eng en doordringend gezicht hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Willifjord: en jij bent niet zo slim dat je door een uiterlijk heen kunt kijken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem is dus dat je een "vriendenkring" hebt van mensen die je blijkbaar helemaal niet leuk vind. Zoek andere vrienden, mensen die gelijkgestemd zijn met jou, en jouw ideeen. Je bepaalt zelf met wie je omgaat! Waarom ga je met ze om als je het slettebakken vind, ik kan dit niet helemaal rijmen, vind het eigenlijk heel vreemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ALs iemand een slettebak wil zijn is dat toch niet jouw probleem? Als jij niet zo wil zijn hoeft dat ook niet. Niet iedere vrouw met een partner is een slettebak.
Nogmaals, zoek het in een andere vriendenkring, en erger je niet aan een ander. Mensen die veel commentaar hebben op het gedrag van anderen zijn niet aantrekkelijk. Doe daar wat aan!
Zeker als leidinggevende moet je dat weten.

Antwoorden (18)

misschien dat je te direct bent in je benadering en te snel laat weten wat je zoekt?

wat minder fel je ongezouten mening geven kan ook helpen. (niet alles zeggen wat je denkt, veel mensen schrikt dit af)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie deze vraag te laat maar een +
je legt zelf al de vinger op de zere plek.
je komt hard en bitcherig over, waardoor mannen afhaken, waardoor je nog weer harder en bitcheriger wordt.
deze cirkel moet je zien te doorbreken.
als je een relatie wilt, kan je best je onafhankelijkheid voor een groot deel bewaren, maar je zal toch ook wat water bij de wijn moeten doen.
je zal dit moeten doen met het uitgangspunt dat hier geen misbruik van gemaakt gaat worden.
probeer wat vertrouwen in de ander te hebben.

over het sletterige gedrag in je omgeving, en je harde reactie hier op: jij wordt hierdoor toch niet benadeeld?
laat mensen in hun waarde.
natuurlijk kan je het zeggen tegen een vriend of vriendin dat je het niet eens bent met diens handelwijze.
maar hou het vriendelijk, het gaat je niet echt aan.
jij leeft jouw leven op jouw manier, anderen doen dat op hun manier.
laat dit soort dingen beter los.
sterkte en succes!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het ander ook ernstig en het raakt mij ook als je hoort van kinderen die op hun twaalfde al ontmaagd worden.
Kristal
13 jaar geleden
Zijlstra, ik dacht zelf eigenlijk dat ze het over volwassen vrouwen heeft, hoe kom jij op het idee van kinderen die op hun 12e al ontmaagd worden?
Ik denk dat je wat meer tevreden met jezelf moet zijn, als je wat losser wil worden, ga dan eens op zoek naar dingen die losse mensen doen. Gooi je leven eens lekker om. Gewoon Lekker opnieuw beginnen!
Was dat een goed advies?

Toegevoegd na 20 uur:
het klinkt misschien een beetje raar, maar het klinkt alsof je bij mensen meer kijkt naar wat ze doen dan naar wie ze echt zijn. als het helpt: de reden dat personen "sletten" worden is omdat alle milieufactoren in hun leven ze daar naar toe hebben geleid. het heeft dus niks met hun als mens te maken. als je van lezen houdt raad ik je het volgende boek aan:
what every body is saying (gaat over lichaamstaal)
zo kun je beter zien hoe mensen écht over je denken!

oja en nog een leuke tip: probeer mensen bewust in hun ogen te kijken, dat bouwt contact en zo kunnen ze jou beter lezen en vice versa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eerst gezellig carnaval vieren, en laat je gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is een slettenbak in jouw ogen? Een vrouw die leuk met een man om gaat? een beetje flirt misschien? Dat is juist geemancipeerd zijn!

Ik ben ook een onafhankelijke vrouw, kom ook op voor mezelf, ben geen slettenbak, en heb toch een leuke man!

Het kan echt, maar dan moet je wel aan jezelf werken. Misschien helpt het om eens met een gedragstherapeut te praten? Dat gedrag komt ergens vandaan en wellicht kun je als je de oorzaak weet er iets aan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een tip van de deskundige: ga naar de kapper en laat je lekker verwennen. Je voelt je gelijk een ander mens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je zelf kapper soms?
Probeer niet te veel in 1x te willen, maar laat het van de ander afhangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gast 50154, even over het gedrag van slettebakken. Als je daarmee de meisjes, vrouwen in je omgeving bedoelt die door hun gedrag mannen aantrekken in plaats van afstoten, dan kan je proberen er iets anders naar te kijken. Ik zeg niet dat je hun gedrag moet kopieren maar misschien kan je het op een afstandje en tijdelijk even zonder veroordeling observeren. Misschien kan je er iets van leren om je wens te vervullen. Waarschijnlijk sputter je nu schamper tegen... -jaa doeiii... nou mooi niet dus...-

Okéoké.. ;-) Dan stel ik voor om naar jezelf te kijken, weer even zonder veroordeling, gewoon observerend. Wat maakt jou aantrekkelijk voor een partner? Zou je dat kunnen versterken? Misschien heb je een mooie lach, lach dan vaker. Eerst zullen je kaken zeer doen want dat ben je niet gewend, maar die lach is wel van jou, dus je kan ermee oefenen tot je er goed in bent. En weet je, als je veel lacht, kan je gewoon geen bitch meer zijn. Probeer maar uit, lach en probeer dan tegelijkertijd vervelende dingen te zeggen... vind je het niet komisch worden?
Ga films kijken die je echt op je gevoel voor humor werken.
Of, als het allemaal niet lukt, ga naar een lachmeditatie.

Nog even over de slettenbakken, bekijk ze nu nog eens, zie je ze vaak lachen?

Je bent 28 jaar, een prachtige leeftijd, maar mannen vallen normaal gesproken niet op sjacherijnige vrouwen.
Ik denk dat jij ook niet valt op snauwende mannen die koud uit hun ogen kijken...

Lieve Gast, hoe is de relatie met jezelf? Lach je weleens met een vriendelijk lach naar jezelf in de spiegel?
Zodat je een fijner gevoel naar jezelf krijgt, tevreden bent met jezelf. Dan wordt vanzelf je onzekerheid minder,of in ieder geval vind je die onzekerheid dan niet meer zo heel erg verschrikkelijk. Dus, als je je onzeker voelt kan je ook voor kiezen om dan stiekum of openlijk te (glim-) lachen in plaats van te bitchen.
Laat je leven niet verzieken door die muren om je heen meid, geniet en lach je naar een fijne man toe ;-)
Ik gun het je van harte.
Lieve groet.
Kristal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel mooi , vooral het deel over de relatie met jezelf. Van jezelf houden, en dat mooie gevoel uitstralen. Mooi mooi +
Kristal
13 jaar geleden
dank je wel GoldEnten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord. Van mij een +. Maar dan toch weer 2 van die stompzinnige ongemotiveerde minnetjes hè.
Kristal
13 jaar geleden
Ach Frans, onbewust beminnen ze mij (toch) ;-)
Praat over de economie en politiek, zo word je serieus genomen en niet opdringerig. Zo leer je ook de mensen beter kennen en ben je dus minder oppervlakkig. Door te praten over deze dingen denken mensen dat je ze serieus neemt. Als ze een goed gesprek nodig hebben komen ze dan wel naar jouw toe. Sinds de economie en politiek geen eind heeft heb je ook nooit een tekort aan gesprekstof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kom je ook over als een lekkere nerd!
Kristal
13 jaar geleden
Willyfjord, vind jij dat dé uitgelezen onderwerpen om over te praten wanneer je op zoek bent naar een liefdespartner?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
economie en politiek zijn juist de gesprekken waar je het NIET over moet hebben op je eerste date (of soms zelfs tweede). Juist te serieus en intimiderend. Het is juist beter om een beetje over koetjes en kalfjes te praten (familie, je baan (niet als je het een k*tbaan vind natuurlijk) hobby's) want dan kom je juist zachter over en dat was volgens mij waar ze voor wilde gaan.
Op deze site vind je de tien gouden flirt tips, misschien kunnen die je een eindje op weg helpen, veel plezier ermee!

http://www.start2flirt.nl/flirten/tien-gouden-flirt-tips.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je nu ontevreden omdat jij met jouw karakter en persoonlijkheid geen man kan vinden?(dit is nog maar de vraag of dit zo is)
Of ben je zelf, ontevreden met je karakter en persoonlijkheid?

Jezelf veranderen heeft alleen zin als je dit doet omdat je niet tevreden bent met jezelf, anders val je vroeg of laat toch door de mand, want je kan je niet altijd anders voor doen dan je bent.

Dus, alleen proberen anders over te komen, lijkt mij nutteloos.

Mijn advies zou zijn: blijf jezelf, als je daar tevreden mee bent.

En ga niet invullen voor een ander wat hij van je denkt.
Jij denkt dat mannen geintimideerd raken door jou, maar dat DENK jij, is dit wel zo?
En doordat jij al invult hoe een ander op jouw gaat reageren , ga je je hier ook naar gedragen.
Niet doen, wees jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een jonge dominante vrouw als eng ervaren worden
Als dat zo is en je jezelf beschrijft als trouw en warm, dan is je manier van doen/uitstraling waarschijnlijk niet in harmonie met je innerlijk beleven.
Ik denk dat dat hetgeen is wat mensen als eng ervaren.
Breng je manier van doen en uiting dan wat meer in lijn met je warme persoonlijkheid.
Durf risico's te nemen, weest benaderbaar en stel je wat aimabeler op.
Zoek nieuwe kringen op waar ze de door jouw verafschuwde standaards niet hanteren.
Laat de wantrouwende houding varen.
Menig man zoek naar een vrouw met deze eigenschappen.
Dan gaat het goed komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de vraag geef je aan dat je jezelf als onafhankelijk en feministisch ziet. Mijn vraag aan jou is dan: zeg je dit ook tijdens een date?
Een man zal je niet snel afschrijven omdat je onafhankelijk en feministisch bent, maar wel als jij dat blijft zeggen omdat hij dit juist kan opvatten als: Ik heb jou helemaal niet nodig want mijn leven is al goed zo. En dat stoot juist wel mensen af.

Het is tijdens een date helemaal niet erg om te laten merken dat je een goede baan hebt en het financieel voor elkaar, maar leg daar niet de nadruk op. Zeg bijvoorbeeld dat je dan misschien wel een goede baan hebt maar dat je iemand zoekt met wie je een leuke tijd kunt hebben. Iemand om thuis bij te komen na een dag hard werken.

Je kunt tijdens je eerste afspraakje best zeggen dat je misschien een beetje zenuwachtig bent, de ander zal dat vast ook wel een beetje zijn en dat kan al een goede ijsbreker betekenen, misschien dat jullie er een beetje om kunnen lachen :) Dat geeft jou ook de kans om wat te ontspannen en kom je meteen minder bitcherig en hard over.
De kat uit de boom kijken kan zelfs ook iets goeds zijn want dan kan je hem de tijd geven om eerst wat over zichzelf te vertellen, dat geeft hem het gevoel dat je geinteresseerd bent in hem en niet alleen jezelf zit te promoten en je kunt meteen wat meer over hem te weten komen en daar op inspelen.

Mannen voelen zich echt niet alleen tot zogenaamde slettenbakken aangetrokken. En ze worden ook niet afgestoten door sterke vrouwen ;) de meeste vinden het wel leuk dat ze een vrouw voor zich hebben die voor zichzelf kan opkomen, maar overdrijf het niet. Als leidinggevende moet je ook diplomatische eigenschappen hebben, dus weten wanneer je een opmerking voor je moet houden. Die eigenschap kan je dus ook toepassen tijdens het daten, niet meteen je eigen mening eruit flappen maar eerst naar die van hem vragen.
Laat die zachte kant van je zien!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek een goeierik/slapperik die niet tegen je op kan. Arme man overigens, maar op ieder potje past een deksel.
Je kunt ook overwegen single te blijven en daarmee voorkomen dat een man ongelukkig wordt.
Succes met je overwegingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je jezelf omschrijft kan ik mij als man goed voorstellen dat vooral mannen met een zachtaardig karakter jou uit de weg gaan , zeker als het om een eventuele relatie gaat . Begrijp me niet verkeerd , maar dit zal te maken hebben met een zekere angst van kansloosheid bij jou , een dominant gedrag welk ook misschien weer voortkomt uit je leidinggevende functie , waar je zeker een sterke persoonlijkheid voor moet hebben , met alle respect . Persoonlijk denk ik ook dat als jij een man zou leren kennen met de zelfde insteek als jijzelf , dat zo'n relatie waarschijnlijk geen lang leven beschoren zal zijn , dit zal gaan botsen . Het is een beetje de aard van het beestje , een persoon die in haar hart vast wel de beste bedoelingen heeft ! Er is voor jou vast en zeker de passende man als je je iets anders opstelt . Succes in je verdere leven .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind je instelling erg goed, ik denk niet dat je daar iets aan moet veranderen. recht door zee, eerlijk, betrouwbaar en antislettenbak wat wil je nog meer.. het probleem ligt denk ik aan, wat je zelf al schrijft, het feministische gedrag.. een man wil graag de leiding over de vrouw en wanneer dit andersom gebeurd dan botst dit.. behandel elkaar op gelijke hoogte en hoe je zelf behandeld zou willen worden. jij wilt ook niet dat mensen continue bot reageren als ze het ergens niet mee eens zijn. hiermee wil ik niet zeggen dat de man de leiding over jou moet hebben maar, zoals ze zeggen, je moet op één lijn zitten niet erboven niet eronder.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft aan dat je wantrouwend bent. hou je daarom mensen op afstand? wat heeft je wantrouwend gemaakt? kun je daar iets aan doen? vertrouwen is alles bij een relatie. zoek iemand die je vertrouwen geeft zou ik zeggen.

Wanneer je een intieme relatie met vertrouwen wil, dan is jouw omgeving met die slettebakken niet de beste omgeving.
Het lijkt mij dat jouw waarden niet stroken met die van jouw omgeving. daar wordt je cynisch van kan ik me voorstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat erom hoe jij een partner vind, niet hoe anderen hun partner vinden (dit doelend op je zin over slettenbakken). Het kan zijn dat jij daar niet van houdt maar jij hebt daar toch geen last van? Je hoeft het zelf ook niet te worden hoor dus zou ik me niet druk om maken. Ik zou wel in wat mindere mate mensen veroordelen of in een hokje stoppen. Als jij graag anderen veroordeeld in gesprekken met mannen dan kan je iemand heel erg afschrikken. Mensen denken meteen dat je over hun ook direct een oordeel klaar hebt en ze ook meteen een naam geeft. Ik denk dat hier de kern van het probleem ligt, dat "eerlijk en recht door zee" zijnde. Met eerlijkheid en recht door zee zijn is niets mis mee maar je hoeft niet iemand meteen een naam te geven en te beledigen. En bovendien ben je als leidinggevende gewend mensen te beoordelen op hun gedrag maar als iemand onder jou bij jou moet komen en jij hoort dat die een one-night stand heeft gehad maak jij vrouw als leidinggevende toch ook niet uit voor slet? Dan zou je geen fijne baas zijn. Bovendien zijn mensen buiten je werk om geen werknemers van jou dus jij hebt niet het recht om die te veroordelen als ze er niet om gevraagd hebben. Probeer gewoon tijdens een date of spontane ontmoeting met een man te concentreren op jou en hem en probeer de goeie kanten van mensen eens te bekijken en te beoordelen in plaats van alleen de minpuntjes. Bedenk ook dat status niet belangrijk is maar dat een man meer op iemands fijne karakter valt....ondanks je beschreven karaktertrekken kan ik me niet voorstellen dat jij geen ene gevoelige, lieve en fijne karaktertrek heb. Ga hier eens iets mee doen....laat die eens tevoorschijn komen! Begin iedere morgen eens tegen jezelf te lachen bijvoorbeeld en geef jezelf leuke complimentjes en als dit goed gaat dan kan je het eens bij anderen (collega's bijvoorbeeld) oefenen, je zal zien dat mensen jou dan ook meer toelachen en vaker benaderen!