Wanneer is de grens bereikt als het gaat om opmerkingen van mijn partner?

Natuurlijk moet ik zelf deze grens aanvoelen, maar ik wil ook niet te moeilijk zijn.
Ik ben vrij flexibel en niet echt een heel jaloers type, maar mijn partner maakt soms opmerkingen dat ik denk moet ik dit nog accepteren of niet, zonder dat ik jaloers overkom?
Zo nu en dan heeft hij het over vrouwen die hij in het verleden gehad heeft, of een vrouw die nogal flirtend deed naar hem toe bij zijn vorige werkgever etc. Ik vind het echt niet erg om een keer een verhaal aan te horen, maar ik hoef niet altijd maar getuige te zijn van verhalen waar ik niets mee opschiet of waarbij iemand uit het verleden steeds maar opgehemelt word. Het is tenslotte toch allemaal informatie die mijn oren binnenkomt en ik heb er niets aan. Mijn ex-partner deed dit trouwens ook. Vertellen hoe geweldig die ene vrouw was van 20 jaar geleden. En die ene verpleegster toen hij 15 jaar geleden in het ziekenhuis lag etc.
Afgelopen weekend kwam ik een foto tegen van de nieuwe vriendin van mijn ex-partner, waarop mijn huidige partner als grap mag ik hopen zei: oh hij is er wel op vooruitgegaan. Ik heb laten blijken dat ik dit niet leuk vond, maar laat het hem nog wel even weten.
Ben ik nu overdreven hierin? Of zijn dit typisch mannenopmerkingen/grappen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.1K

Het beste antwoord

Al deze boodschappen zijn mededelingen waar je zelf niets mee kunt. Waarom niet?
Je weet niet wat hij ermee wil. Wat is zijn onderliggende behoefte om dit met je te delen? Nodig hem uit om dat aan te geven omdat je duidelijkheid wil wat hij je eigenlijk wil zeggen. Nee. Je bent niet overdreven. Het lijkt mij dat je behoefte hebt aan duidelijkheid en als dat ook inderdaad klopt, dan kan ik het me voorstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

dat is typische een mannenopmerking .
Het heeft mij als man heel lang gekost om dit van mezelf te zien .
Aan de andere kant ........ ipv er tegen in te gaan moet jij er gewoon een typische vrouwen opmerking tegen aan gooien , een dooddoener .
dus jouw voorbeeld nemend ....... jij had moeten zeggen op dat moment met die foto ..."nou , ik dacht precies hetzelfde"............
kijken wie er dan sip kijkt .

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry had het dus niet goed gelezen , en het slaat nu nergens op.
de opmerking voor dit moment was ........"nu ik nog"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Nu ik nog" zou wel een rake korte opmerking zijn, goed hersteld, MallePietje +.
Wel jammer dat mensen zo met elkaar om moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja , maar als je allebei een goed gevoel voor humor hebt kan dit soort gesprekken ook echt lollig zijn .
Als jij aangeeft dat je dat niet prettig vindt dan is dat een grens. Het ophemelen van ex-en zou ik (man) ook niet echt prettig vinden en dan zou ik zeggen als je beter denkt te kunnen gaan ga dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk zou ik de grap over die nieuwe partner van je ex-vriend echt, echt niet hebben kunnen waarderen. Ik denk dat je gerust kan aangeven dat hij daar je grens bereikt heeft.
Ik denk dat je gerust kan aangeven dat je liever geen verhalen over flirts en andere vrouwen wil horen. Als hij dat niet kan respecteren dan ligt het probleem bij hem en niet bij jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is typisch het tonen van geen respect/ begrip voor je partner te hebben. Persoonlijk lijkt het me geen typisch mannelijke eigenschap, hoewel mannen soms wel erg ongenuanceerd uit de hoek kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dat gaat echt te ver hoor! Ook al zou hij dat denken, hij hoeft het niet hardop uit te spreken, want dat kan als kwetsend overkomen. Zo heb jij het dan ook ervaren en dat had hij kunnen weten als hij jou een beetje kent.
Je kunt je afvragen waarom hij het zei. Is hij niet tevreden met je uiterlijk? Denkt hij dat jij iets aan je uiterlijk zou veranderen als hij dit soort dingen zegt wellicht?
Je zou het hem kunnen vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn mannen die zulke opmerkingen maken maar dit wil niet zeggen dat jij dit leuk moet vinden .
Het gaat om jou wat jij erbij voelt .
In mijn ogen zegt dit heel veel over de man waar je mee bent .
Je ex deed dit ook dus jij valt waarschijnlijk op dit soort mannen die op deze manier stoer of leuk willen doen over jou rug.
Je moet ook tegen hem zeggen dat jij jezelf er niet prettig bij voelt als hij het toch blijft doen heeft hij maling aan jou gevoelens.
In mijn ogen ben je zeker niet over dreven .
Eigenlijk is het heel kinderachtig gedrag .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan toch gewoon aangeven wanneer je man te ver gaat?
En vraag hem eens de reden waarom hij die opmerkingen maakt.
Vraag hem eens of hij vind dat hij jou wel waard is.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het persoonlijk getuigen van disrespect en zeker niet pikken. Maar wat je zegt, het is heel persoonlijk.
Elke keer als hij zo n opmerking plaatst, zou je hetzelfde kunnen doen en hem een paar goede eigenschappen van je ex(en) kunnen noemen. Misschien kun je het hem op die manier wel een beetje afleren. Maar als hij geen respect voor je heeft to begin with, lijkt het mij niet werken..
Ik neem aan dat je dit met hem hebt besproken en verteld dat je je daar naar door voelt..?
Ik vind het iig verder gaan dan een plagerijtje. Als hij het ergens anders beter heeft dan..
Veel wijsheid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag hem eens waarom hij dit doet. Vertel hem daarna dat je dit niet gepast vindt. Dat hij nu met jou leeft en dat als hij dit zo wil houden eens moet stoppen met dit soort opmerkingen en verhalen.
13 jaar geleden
Je bent niet overdreven hierin , er is een grens . Dit zijn niet typisch mannen opmerkingen , omgekeerd komt het ook vaker voor . Hoe lang een persoon zulke hatelijke opmerkingen pikt zal verschillend zijn met het verdraagbare . Het hoort in ieder geval niet , en jij bepaald de grens . sterkte hiermee .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer ik je verhaal lees lijkt het wel of je heel erg blij mag zijn dat je hem als partner hebt. Nou ik denk dat hij erg blij mag zijn, jij bent niet flexibel, je laat gewoon over je lopen met zulke opmerkingen. Om heel grof te zijn ik had hem allang bij het "grof vuil"gezet zoals ik dat altijd noem. Zo iemand zou ik echt de deur wijzen, Je verdient beter!!

Het is in mijn ogen gewoon mishandeling wat hij jouw aandoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En helaas zitten veel vrouwen met weinig zelfvertrouwen in een patroon waarbij ze dat soort mannen blijven aantrekken / uitkiezen.....
De grens ligt op het punt waar het voor jou niet leuk meer is, omdat het kinderachtig, respectloos en kwetsend is.
Blijkbaar laat je mensen heel lang en heel ver over die grens heengaan, en trek je (omdat het niet de eerste partner is) blijkbaar het type mannen aan dat niet zo goed voor je is.
Ik denk dat je een beetje moet werken aan je zelfvertrouwen, en flink van je af moet bijten.

Natuurlijk kan het ook zijn dat je overgevoelig bent voor een terloops bedoelde opmerking, maar eerlijk gezegd denk ik dat niet, en proef ik uit je verhaal dat je je echt willens en wetens keer op keer laat kwetsen.

Je kunt het afdoen als 'typische mannenopmerkingen', maar eerlijk is eerlijk, wél van een bepaald type man. Het type waar ik persoonlijk bij voorkeur met een grote boog omheen loop. Gelukkig zijn er ook heel veel lieve, normale mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over vooral dat laatste;'hij is er wel op vooruit gegaan', zou ik regelrecht beledigd zijn geweest. Dat zeg je niet.
Heel onvolwassen en hij zou heel veel moeite moeten doen om dit weer goed te maken bij mij. Ik zou hem volkomen negeren, geen woord meer met hem spreken en wanneer hij zou vragen waarom ik kwaad ben, zou ik hem zeggen dat ik dit niet accepteer en excuses eis, want ik ben beledigd!Ik denk dat hij een laag zelfbeeld heeft en steeds weer zichzelf wil bewijzen hoe goed hij bij de vrouwen ligt en dat jij blij moet zijn dat hij met jou omgaat.
Bij mij zou hiermee echt de grens getrokken zijn met zo`n opmerking. Daar moet je je te goed voor voelen!
Kijk, dat er af en toe eens een herinnering omhoog komt
over een ex of andere vrouw, is heel normaal. Maar het moet niet stelselmatig voorkomen. Jaloers of niet, dit is niet leuk meer. Jij bent jij en je wilt niet steeds vergeleken worden met anderen. Dit houdt niemand vol.
Ik zou me daar te goed voor voelen en hem bij een volgende keer regelrecht zeggen, dat het nu genoeg is.
het interesseert je niet en je wilt het niet weten. Je weet het nu wel inmiddels en je gaat langzaam twijfelen of hij wel eerlijk is of wie hij nu wat wil bewijzen, zichzelf of jou?
Waarvoor blijft hij bij jou als anderen hem zo 'uitdagend' vinden enz. Ik zou hem gewoon confronteren en een gesprek aangaan waarin ik hem duidelijk zou maken dat het nu genoeg is!
Kom op voor jezelf en laat je niet gek maken door zo`n kinderlijk gedrag. Daar ben je veel te goed voor.
amc
13 jaar geleden
"Ik ken dat"", was het eerste wat in me opkwam bij jouw vraag. De relatie heeft een jaar geduurd; mooi kind gekregen dat wel maar zelfs hierbij heb ik gezegd;'' het juiste kind van de verkeerde vrouw''. Zo voelde ik me.
Was enorm in de hoek gedreven toen ik bij thuiskomst uit het kraambed van het ziekenhuis een fotootje van zijn ex op de kast zag staan. Dat doet pijn, dan wordt je kwaad. Ik had een man getroffen waar ik gek op was; hij was voor mij iemand die er goed uitzag een met 'n vlotte babbel , iemand met aanzien en status.voor de buitenwereld een ideale man.
De andere kant van de medaille was dat hij ook afstandelijk naar mij toe was, kon niet over zijn gevoel praten. Ik mocht vooral niet dichtbij komen en dat liet hij merken. Een ideale vrouw was bv zijn moeder, zijn ex had vanalles op mij voor, de ideale vrouw was er een waarmee hij niet hoefde om te gaan waarnaartoe hij geen gevoel hoefde te tonen.
Op formeel gebied zou je op dergelijke mensen de term narcisme en borderline kunnen toepassen, kijk het gerust na en weet dat je van hem niet al te hoge verwachtingen kunt hebben. Het zijn mensen die ten koste van anderen zeer eigengereid en zelfstandig in het leven staan zonder dat ze het zelf beseffen want een ander is altijd de schuld.
Verder is dit mijn ervaring en die hoeft niet op die van jou op toepassing te zijn. Ik vind dat je best van hem mag houden.