Hoe kan ik mijn vrouw weer vrijelijk beminnen?

Mijn vrouw geeft aan dat ze zich niet meer door mij begeerd of bemind voelt. Ik ben hierin nalatig geweest, zelfs toen ze het een aantal keren had uitgesproken, en ik heb haar nu erg gekwetst.
Wanneer zij mij direct en sexy benaderd klap ik vaak dicht en draai me weg met het excuus dat ik moe ben of me niet zo fijn voel.
In plaats hiervan laat mijn vrouw mooie foto's van zichzelf maken in lingerie en zet deze op haar Hyves. Ze zegt dat kijken naar deze foto's haar wel het die lichamelijke waardering en gevoel van mooi zijn oplevert.

Als ik zie dat zij dit doet voel ik me ontzettend gekwetst, verdrietig, en minderwaardig. Ik heb behoefte om me een man te voelen die zijn vrouw kan beminnen. Waar ik me in het begin van onze relatie vrij en zelfverzekerdvoelde om haar openlijk en een avondlang te beminnen met massages, streling, vrijen, intense diepgaande sex voel ik me nu erg terughoudend, angstig en onzeker.

Hoe kan ik dit weer open krijgen? Hoe kan ik me weer zelfverzekerd leren voelen en haar direct en open benaderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foto's op hyves? Waarom moeten al haar "vriendjes" haar in sexy lingerie zien? Ze heeft echt een gebrek aan aandacht en zoekt dit nu op de verkeerde manier. Ik zou haar goed in de gaten houden want als het vuur gedoofd is komen de wolven. Zeker als ze zich zo open en blootgeeft voor iedereen.
Kristal
13 jaar geleden
Als dat zo is omgeslagen moet er iets gebeurd zijn wat jou heel onzeker maakte, dat hoef je hier echt niet te vertellen maar daar kan je wel aan werken.
Ik kan mij trouwens wel voorstellen dat je er ook onzeker van wordt als je vrouw zich in lingerie op Hyves vertoond terwijl dat blijkbaar niet een leuk spel is wat jullie samen bedacht hebben. Waarschijnlijk hebben jullie hele andere ideeen over wat jullie graag willen en wat je opwindt in jullie sexuele leven. En blijkbaar kan zij goed aangeven wat zij wil. En jij, kan jij dat ook?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze nooit genoeg heeft en erop kickt dat andere haar zo kunnen zien, of een combinatie van beiden......? aandacht te kort of niet, ik vind het niet normaal om op hyves te laten zien wat je in huis hebt. als kijken naar de foto's haar een tof gevoel geeft kan ze er fotobehang van maken en de hele slaapkamer ermee behangen en heeft ze hyves ook niet nodig

Het beste antwoord

Het klinkt een beetje alsof jullie elkaar op dit vlak niet zo goed begrijpen/communiceren. Je vrouw voelt zich niet begeert en gewaardeerd en probeert die aandacht bij jou en anderen te krijgen. Daadoor voel jij je overdondert en klap je dicht.
Ik zou als ik jou was je vrouw laten merken/vertellen dat je haar nog steeds heel erg mooi vind en erg begeert en waardeert, maar dat je soms dichtklapt of je overdondert voelt van een te directe benadering. Praat met elkaar, zodat jullie elkaar weer gaan begrijpen en waarderen. Dan valt de te grote druk ook weg en wordt het weer ontspannen tussen jullie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In de eerste plaats moet je weten waarop jouw gedrag is gebaseerd. Steek je niet goed in je vel, houd je minder van je vrouw, denk je aan een ander vrouw (of wellicht een man),
vind je je eigen vrouw lichamelijk onaantrekkelijk geworden, etc, etc.
Na beantwoording van wezenlijke vragen vanuit je zelf kan je 'maatregelen' nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jep, dit was een moeilijke vraag om te beantwoorden... ik ben erachter gekomen dat ik me door haar overrompeld voel en de behoefte heb om zelf initiatief te kunnen nemen. ik heb dit vaak gevoeld maar niet heb uitgesproken omdat ik niet wist hoe ik dit kon verwoorden.. nu heb ik dit wel kunnen doen en kom ik er ook achter dat ik op veel gebieden gewoonweg niet weet wat ik kan doen om haar dat te geven wat ze nodig heeft, en daarover beginnen we nu te praten.. ik wil dat namelijk wel leren. we houden van elkaar en willen dat ook aan elkaar leren.. stom dat niet communiceren, of niet weten hoe te communiceren, een relatie tot zo'n ontzettende spanning kan brengen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leeuwenlef: klinkt heel eerlijk en heel goed!
Wat deed je toen jullie elkaar net kenden?
stiekum afspraakje in een cafe of park?
misschien weer opnieuw daarmee beginnen
hulp van een therapeut kan misschien ook geen kwaad
13 jaar geleden
als je echt problemen met aanraken en aangeraakt worden hebt zou je haptonomie kunnen overwegen. Die therapie brengt je meer bij je gevoel. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Leeuwenlef,

Allereerst wil ik zeggen dat dit niet alleen jij de veroorzaker bent maar zij ook voor een groot deel. Zij is immers degene die zich niet genoeg bemint voelt. Ik weet niet of het sexy en direct benaderd is ontstaan Na het uitspreken van haar onvrede of ervoor. Maar zij zou wat duidelijker kunnen zijn in wat zij nu precies bedoelt met niet genoeg bemint voelen en aangeven wat ze wel fijn vind. Jij zou haar dit natuurlijk ook kunnen vragen maar als zij dit niet uit zichzelf duidelijk verteld kan jij het ook niet ruiken natuurlijk. Het feit dat zij in haar lingerie op hyves gaat staan is natuurlijk helemaal verkeerd. Dit duidt op een vorm van negatieve aandacht vragen. Zij heeft een relatie met jou en niet met iedereen op hyves. Jij zou dit aan kunnen geven dat je dit niet fijn vind, zij is namelijk van jou en niet van iedereen. ik denk dat die sexy lingerie (wat voor jou denk ik zo absoluut niet nodig is om haar mooi en aatrekkelijk te vinden) voor haar een manier is om zichzelf mooi en aantrekkelijk te vinden voor jou maar het als een afwijzing ziet als jij laat blijken dit niet mooi te vinden, zij kan dit opvatten als dat jij haar zo en zo niet aantrekkelijk vind en daarom zoekt ze bevestiging op hyves door haar foto's daar te plaatsen als een soort wraak. Dit duidt op een communicatie die langs elkaar heenloopt en wat uiteindelijk op een breuk kan uitlopen. jij kan beginnen met initiatief te nemen en jou afkeur voor de aandacht op hyves met haar te bespreken en tevens de communicatie die geheel verkeerd loopt en het feit dat je haar zonder die sexykleding ook heel aantrekkelijk vind en je misschien in normale lingerie wel veel prettiger bij haar voelt. DIT is misschien hetgene wat zij wil horen. Tevens kan je proberen met haar te bespreken wat zij fijn vindt met sex, waar zij opgewonden van wordt en probeer regelmatig iets nieuws waar jij ook over fantaseert. Mochten jullie er toch niet uitkomen en wel heel graag met elkaar verder willen kan je altijd een sexuoloog inschakelen, die kan jullie er heel erg veel mee verder helpen.

Heel veel succes ermee....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje, dit antwoord hielp me te realiseren dat ik behoefte heb om in mijn eigen initiatief lieve dingen voor mijn vrouw te doen. ze is een pittige en dat heeft me in het begin van de relatie overrompeld, en ik heb dat nooit goed uitgesproken. dat is uitgegroeid tot wat er hierboven beschreven staat..
Ga met elkaar praten om te kijken waar het probleem nou echt zit.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een lastig probleem voor jullie beide, omdat dit nu eenmaal een gevoelskwestie is...zonder een dader of slachtoffer aan te kunnen wijzen!
Het is geven en nemen in een relatie, als jij vind dat ze zich te veel opdringt aan je....zou je kunnen afspreken dat zij zich afwachtend opstelt en dat jij dus wat vaker het initiatief gaat nemen. In goed overleg moet je dit natuurlijk wel doen, spreek bijvoorbeeld met jezelf een dag af, bijv. op vrijdagavond (dat hoeft zij niet te weten, anders gaat ze erop zitten wachten en is de spanning ook weg) ga jij er tijd voor maken en iets speciaals doen! Zij moet zich op haar beurt proberen in te houden en jou die kans te geven, haar weer voor jou te kunnen winnen!

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ik heb vaak gezegd 'vanavond gaan we iets doen', wat een verwachting creerde en me het initiatief ontnam iets spontaans te doen. ik heb nu dit nu een paar keer anders gedaan en merk dat dit ontspanning en genot oplevert. door dit antwoord heb ik me gerealiseerd dat ik moet stoppen met dingen zeggen en gewoon moet doen. dankje :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou fijn om te horen, ga zo door en nog veel plezier met elkaar en van elkaar!