Wat moet ik doen??

Mijn moeder en vader zijn al heel lang uit elkaar en mijn moeder heeft nu een andere man ontmoet die ik helemaal niet mag. Hij woont nog niet bij ons thuis, maar ik denk wel dat hij dat al van plan is. Ik denk dat als hij bij ons thuis komt wonen dat het echt oorlog word. Weet iemand misschien wat ik het beste zou kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ga bij jezelf na waarom je hem niet mag.
Is het een foute man? Bespreek dit dan met je moeder. Misschien zie jij dingen van hem die je moeder niet ziet in haar verliefdheid. Vertel haar wat je bezwaren zijn.
Is hij geen foute man maar vind jij dat hij zich indringt in jouw leventje met je moeder?
Tja, dan ligt het wel anders. Dan kun je beter het advies van Annigje opvolgen. Hem een kans geven.
Vertel je moeder waar je bang voor bent zodat zij dat evt. weer kan bespreken met haar vriend.
Want bedenk wel: Je ouders zijn al heel lang uit elkaar. Je moeder heeft ook behoefte aan liefde en warmte. Anders dan die jij haar kan geven.
Jij hebt immers ook een vriendje?
Als jij nu al besluit om op oorlogspad te gaan komt dat de relatie tussen jouw moeder en haar vriend niet ten goede. Dat is waarschijnlijk ook je bedoeling, maar bedenk dat jij te zijnertijd het huis uitgaat en zij achterblijft. Zij wil ook graag verder met haar leven.
Misgun dat haar haar geluk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Probeer hem eens een eerlijke kans te geven als het de keuze van je moeder is. Misschien valt het wel mee en kun je hem accepteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zo er oorlog komen? Omdat jij niet wilt dat hij bij jullie in huis komt?
Je woont bij je moeder, in je moeders huis. Ze mag zelf beslissen wie er bij haar komt wonen en ze heeft het recht op haar eigen leven.
Het kan best zijn dat jij die man niet ziet zitten. Eventueel kun je dat voorzichtig uitspreken tegen je moeder. Maar ga niet bij voorbaat op het oorlogspad, misschien valt het allemaal hartstikke mee.
Wat jij moet doen? Inzien dat je moeder verder gaat met haar leven en dat zelf mag inrichten en een goed gesprek met haar voeren.
Als je e.e.a. echt niet ziet zitten kun je eventueel ook bij je vader of ergens anders gaan wonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima Annigje, dat is "mijn" antwoord ook. +
Ik heb het zelfde mee gemaakt maar dan ben ik bij hem gaan wonen. Een groot drama! Ik mag hem niet omdat hij enorm zuinig is op zijn spullen en dat ik dan ook nergen mag aankomen of met schoenen rond mag lopen! Ik woon er nu een jaar. Gister is er een vlek in een gordijn gekomen en omdat niemand het heeft gedaan kreeg ik de schuld. Telwijl ik niks gedaan heb.
Dus ik werd heel boos. Ik gooide mijn glas in zijn gezicht met cola en ben toen weggelopen naar mijn opa en oma die 100km verderop wonen.

Dus luister oorlog heeft GEEN ZIN!

Zeg wel dat hij bij JOU THUIS komt wonen dus ook aan de regels van jou en je moeder moet houden. Praat er met je moeder over en zorg ervoor dat jij en je ''stiefvader'' een band krijgen.
Want wat ik nu heb wil je echt niet hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
100 km, johoor mss ver maar 100 km kunnen de meeste mensen niet zonder heel veel oefenen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze een band met haar stiefvader wil opbouwen moet ze zich OOK aan zijn regels houden, het moet wel van 2 kanten komen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg wel dat hij bij JOU THUIS komt wonen sorry hoor, maar WIE zijn huis?
woont moeder bij dochter in?
betaald dochter de huur?
staat het huurcontract op naam van de dochter?
Geheel met voorgangers eens! Aanvulling; Je kan zelf kiezen in hoe vere je met hem bemoeid, je kan hem zien als een inwonende kennis, tot een nieuwe vader. Die keuze is aan jezelf, zie hem eerst als een kennis, dan zie je vanzelf of het zo blijft, of dat je meer toenadering wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb net zo'n dochter gehad als jij.Ze schopte flink keet.Ze mocht hem helemaal niet.
Achteraf bekeken had ze gelijk.Hij deugde echt niet en dat had zij al een snel in de gaten.Hij is wel nooit bij ons ingetrokken.
Ik zou zeggen: Zeg tegen je moeder dat je hem echt niet mag en of ze daar rekening mee wil houden.Misschien komt het helemaal niet tot samenwonen.Of misschien kan je moeder bij hem gaan logeren.Het kan allemaal nog meevallen maar laat je niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zou je naar Bureau Jeugdzorg kunnen bellen, de afdeling Jeugdhulpverlening. Dat is een afdeling voor vragen waar altijd een hulpverlener dienst heeft voor vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oorlog?? tsss...waarom zou je, kom op zeg.
heb het zelf 2 keer meegemaakt maar had er geen probleem mee. een ander wat gunnen en je schikken naar de situatie heet dat. leg je erbij neer dat het leven van een moeder om MEER draait dan enkel kinderen hebben, moeder zijn, een huishouden runnen, en als het kan ook nog werken.

bedenk je waarom je de man niet mag. wat is er verkeerd aan hem? voor hem is het ook spannend natuurlijk en weet ook vast niet hoe ie moet reageren.

jij bent al heel lang gewent om met je moeder (event andere kids) alleen te zijn.
en ja, het is een grote verandering maar daarom hoef je het niet gelijk af te keuren als het niet naar JOUW zin gaat.

je moeder zelf is er ook nog, haar leven gaat ook verder OOK na een scheiding. vergeet dus even wat jij er van vind of bij denkt.

wees blij voor je moeder, geef die man de tijd om zich te schikken in de situatie, en leg je zelf ook bij neer dat je moeder gelukkig wil zijn met een partner en niet meer overal alleen voor wil staan. ook je moeder wil haar leven delen, dus doe gewoon een stapje terug. geef je moeder de kans, haar vriend, en geef ook jezelf de kans om aan het idee te wennen.

het kan ook geen kwaad om dit met je moeder te bespreken. zie jezelf dus niet als uitgangspunt, maar het geluk van je moeder. heeft ze het niet verdiend om haar leven weer op te pakken of is DAT nu juist jouw probleem?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga met je moeder praten, maar zorg wel dat je duidelijk bent.
Waarom mag je die man niet? En dan niet een antwoord van : Ik vind hem gewoon niet aardig, maar geef duidelijke argumenten.

Ben je bang dat hij zich met jouw opvoeding gaat bemoeien? Maak hier duidelijk afspraken over samen.

Ben je bang dat je moeder minder aandacht heeft voor jou? Vertel dat aan je moeder.

Kortom, bespreek het met je moeder en ga er niet gelijk van uit dat het toch wel oorlog wordt.

Je hoeft geen beste maatjes te worden maar je zal hem wel moeten accepteren als de nieuwe vriend van je moeder, jij hebt hierin geen keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heb ik ook gehad , maar het beste en dat is uit ervaring , stel je open voor hem en wees gewoon aardig ,het is voor hem ook niet leuk dat jij al gelijk op oorlogspad gaat , daarbij maakt hij jouw moeder ook gelukkig en dat is ook wat telt dus geef hem een eerlijke kans zoals hij bij jouw ook zal doen