Kun je verliefd zijn op iemand en toch geen sexuele aantrekkingskracht voelen?

Ik vraag me vooral af, waarom ik wél verliefdheid voel, maar tóch niet met hem wil vrijen of zoenen. Hoe kunnen die gevoelens weg blijven, terwijl ik zo dol op hem ben?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
seks schrijf je in het Nederlands met ks

Het beste antwoord

Dan voel je je aangetrokken tot die persoon,omdat het goed klikt, maar is er van verliefdheid geen sprake!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Deel 2 van je vorige vraag ;) ..

Je had al aangegeven dat je hem niet erg knap vond dus misschien ligt het daaraan? je eet meestal ook geen appel met deuken en bruine plekken erop.

Ik denk dat dit moet groeien, hoe langer je hem kent en bij hem bent hoe meer je hem gaat waarderen als persoon en als je vriend, het komt wel heb geduld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan zeker..
misschien denkt hij er ook zo over....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die min kan maar van één zijn ..en ik weet nu ook van wie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je nu een probleempje Marion,of diegene moet een gespleten persoonlijkheid hebben. Ik heb er iig een compensatie plusje tegen aan geslingerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lieffff
nee dat kan niet, het een hoort bij het ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dan spreken we van vriendschap, en wellicht zelfs een vriend voor het leven, zoals je dat ook soms met mensen van je eigen geslacht kunt hebben (als je daar geen latente sexuele gevoelens voor hebt). Lichamelijke aantrekkingskracht is een van de voorwaarden om van verliefdheid te kunnen spreken. Het willen van een lichamelijke relatie.

Heb je echter NOOIT dergelijke gevoelens, ook niet bij een ander, en wordt je bijvoorbeeld ook niet opgewonden van sexuele prikkels, dan kan het ook bij jezelf liggen. Afhankelijk van je leeftijd (onder de pakweg 16 hoeft het nog niks te betekenen) kan dat wel een signaal zij van asexualiteit ; iets waar weinig ruchtbaarbeid aan wordt gegeven, maar dat best regelmatig voorkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je zeker dat het verliefdheid is?
Volgens mij voel je dan wat anders, want bij verliefd zijn hoort seksuele aantrekkingskracht.
Het verliefde gevoel is toch dat als je aan die persoon denkt dat je een lekker gevoel door je lichaam krijgt, en dat is dan het seksuele eraan...

Misschien vind je hem gewoon leuk om mee te praten iemand waarbij je je op je gemakt voelt en waarmee je kan lachen.
Een soort 'houden van' zoals je dat bij vrienden voelt.