Ik zit met een enorm moeilijk probleem en ik weet niet wat ik moet doen wie kan me helpen?

Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder is ergens anders gaan wonen. Ik wil graag bij mijn moeder gaan wonen dus ook op die school. Alleen ik heb geen idee wat mijn vader gaat doen. Hij doet echt al heel raar tegen men moeder. Er komt ook een rechter die gaat beslissen. Maar ik ben bang dat men vader me misschien wel niet meer wil zien. als ik bij men moeder ga wonen. En ik durf niks over dit onderwerp tegen hem te zeggen. Mijn moeder zegt dat alles heus wel goed komt. maar soms lig ik echt te huilen in bed. Wat kan ik doen? Wie kan me helpen?

Toegevoegd na 1 minuut:
En als ik ga eten bij men vader dan zegt ie soms. En jullie blijven lekker hier wonen he? Of hij zegt van Hé het is hier toch veel gezelliger dan bij je moeder.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je gevoel geeft aan dat je liever bij je moeder wil wonen, dus moet je gehoor geven aan gevoel!
Je vader wil niets liever dan dat je bij hem blijft, maar je moet wel zien te achterhalen of hij wil dat je blijft omdat hij gek op je is OF dat hij wil dat je blijft om je moeder te kwetsen!
Als je vader het beste met je voor heeft zal hij ook het beste voor je willen en dat is een goed contact met beide, alleen lijkt het hier erg op dat je vader je naar zich toe wil trekken om je bij je moeder weg te houden!

Dus laat je gevoel beslissen, en neem contact op met je huisarts en vertel hem/haar wat jij vindt!
Dan hoef je zelf niet direct tegen je vader te zeggen wat jij wil.
Ook voor dit soort problemen heb je een huisarts, maak een afspraak zonder dat je vader het weet, dan kun je er alleen heen en kun je rustig praten! Hij zal je vervolgens doorverwijzen of helpen in de goede richting!
Je huisarts heeft geheimhoudingsplicht, dus je kunt alles vertellen!

Succes en sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is toch jouw mening. Ik zou het raar vinden als je vader de keuze dat jij graag bij je moeder wil wonen. Niet zou accepteren. Hij wil tenslotte toch het beste voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou maar iemand vinden aan wie je dit kan vertellen. Dat lucht echt op. Wat dacht je van je allerallerallerbeste bff? Succes meisje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een jongen WHAHAHAHA. Ik vertel het mijn moeder al :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahahha sorrieee. Okay, dan is je mam je allllllerbeste bff toch? Succes jongennnn. xd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moeder kan je vriend niet zijn wel familielid.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Officieel gezien wel, maar ikbedoel qua t geheimen vertellen enzo en waar je mee zit.Mijn moeder is wel mn bff. Ik zal nooit zoveel geheimen vertellen aan iemand anders bijv. En ze kan moeilijk roddelen :d
Dat is een erg lastige situatie! Misschien is het een optie om bijvoorbeeld om het weekend bij je vader te gaan wonen? Je kunt je vader rustig vertellen dat jij dit liever hebt en dat je bij je moeder op school wilt. Je vader zal hier begrip voor hebben, of eventueel krijgen. Als je 12 bent (wat ik op je profiel zag) kun je zelf kiezen bij wie je gaat wonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat erg voor je,
Ten eerste blijft het je vader dus hij zal denk ik altijd van je houden wat je ook doet, misschien laat hij dat niet merken maar hij is nou eenmaal je vader en houd automatisch van je,
Als je echt bang bent moet je even een goed moment nemen waarin je goed met je vader kan praten, in dat gesprek moet je dan ook echt zeggen wat je voelt en ook dat je in bed zit te huilen en verder kan je ook altijd nog naar de kinder telefoon bellen (het nummer is op internet te vinden) de kinder telefoon is een instituut dat kinderen helpt met problemen.
Veel sterkte ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach de kindertelefoon ik heb mijn moeder toch=
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar de kinder telefoon heeft er ervaring mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeders ook...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap dat je moeder vertrouwd is maar je kan het altijd proberen soms geven ze hele goede adviezen
wonen je ouders ver uit elkaar? als dit het geval is kun je afwisselen en ga je bijv. een keer in 2 weken een weekend naar je vader toe en woon je toch bij je moeder. als dit niet zo is kan je bij allebei wonen dit is natuurlijk wel lastig maar dan heb je gewoon steeds een tas met kleren en spulletjes mee en dan kan je toch naar de school die leuk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat je het verschrikkelijk vindt dat je ouders gaan scheiden. Vraag aan je vader wat de plannen van je vader zijn, zodat je daar van op de hoogte bent. De rechter houdt wel rekening met jouw wensen, maar de rechter beslist. Dat kun je ook als uitleg geven aan je vader. Je vader is misschien even boos als jou wens is om bij je moeder te gaan wonen, maar ik denk dat hij net zo bang is om zijn kinderen kwijt te raken als jullie je vader. Heel veel sterkte en lees eens in de link wat jouw rechten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ouders zijn als bijna een jaar gescheiden ±P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar niet officieel als ik het goed begrijp, want er moet nog een uitspraak gedaan worden door de rechter.