Hoe zo subtiel mogelijk zeggen dat je iemand niet leuk vindt?

Een paar dagen geleden vertelde een meisje dat ze me leuk vond... ik vond haar ook opzich wel leuk, maar wist niet zeker of ik wel een relatie wou.. dat heb ik ook verteld.

Echter, we werden toch wat closer maar ik heb het idee dat we niet echt goed bij elkaar passen.. en liever nog even vrijgezel blijf..

Hoe kan ik dit zo subtiel mogelijk zeggen? Ik wil haar echt niet kwetsen, echt niet...

Bedankt voor alle hulp..

Toegevoegd na 11 minuten:
Nog niet echt gezoend btw.. waren we wel van plan eigenlijk..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed dat je haar nog niet gezoend hebt! Dat is niet eerlijk als zij jou wel leuk vind, maar jij haar eigenlijk niet zo.

Antwoorden (7)

Eerlijkgezegd zou ik juist níet subtiel zijn: maar héél erg duidelijk! Je hebt nu al een tijdje vaag tegen haar gedaan maar haar zo te lezen wel gezoend (misschien meer?), dat gaat haar ongelofelijk kwetsen! Houd haar dus niet aan het lijntje, dit maakt het alleen maar erger.
Wees beleefd, je hoeft haar niet te beledigen, maar wees duidelijk. Ze zal het niet leuk vinden, maar als jij ook maar íets laat merken van dat ze ooit nog kans gaat maken, dan blijft zij hoop houden, en dat is nog heel veel erger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan denk het beste zeggen dat ze toch niet helemaal je type is, maar dat je haar wel een heel leuk meisje vindt en dat je hoopt dat ze het begrijpt. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan haar gewoon eerlijk zeggen wat je voelt en zorgen dat je haar wel in haar waarde laat. Bv door te zeggen dat je de vriendschap met haar graag wil behouden maar dat je nu jullie er een relatie van hebben gemaakt je je er minder prettig bij voelt waardoor het voor jou een duidelijk signaal is dat je niet toe bent aan een/deze relatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zeggen: voor een relatie heb je er twee nodig, maar ik wil nog geen relatie. Zegt dan niets over haar, maar over jou. Is makkelijker. Maar leuk om met haar en anderen gezellig uit te aan, als vriendengroep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat goed weten wat je wil meisjes houden neit van onduidelijkheid als je nog niet zeker wilt of je haar wil. zeg dan dat je het rustig aan wilt doen of even afstand wil nemen. als ze je echt leuk vind wacht ze op je. tot jij er klaar voor bent en als je haar niet wil maak dat dan ook duidelijk. want denk je dat zij liever heeft een relatie met iemand die haar niet wil of even liefdesverdriet daar kom je veel sneller overheen kan ik je zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee,gamie!Tja,dat is even een dilemma....Maar weet je: ik zou haar gewoon de waarheid vertellen,dus zeggen wat je wél (b.v. vriendschap) en níet (b.v. dat je niet verliefd op d'r bent en dus geen verkering wilt) voor haar voelt.

Vertel haar wel,dat ze er leuk uitziet en dat je haar,als persoon zeg maar,hardstikke aardig en cool vindt,ok?Maar zeg er dan ook gewoon eerlijk bij,dat er niet die 'klik' is om echt verliefd op haar te kunnen worden of zijn,goed?

Laat haar maar niet in onzekerheid,want dat ben ik wel met sommige andere antwoorden hier eens: dan maak je het probleem alléén maar erger en je doet haar dan uiteindelijk véél meer verdriet mee.

Dus mijn advies: laat het niet verder 'slepen' ,maar zeg het gewoon en dan zul je zien,dat ze dat nog zal kunnen waarderen ook.

Weet je: 'eerlijkheid duurt 't langst' is het spreekwoord én het lucht ook op...

Hartelijke groeten... ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verzin aub geen smoezen, dat je niet toe bent aan een relatie of wat dan ook (ik geloof erin dat als je de ware tegen komt je echt wel toe bent aan een relatie!). dat heeft ze door, geloof me.
als je haar respecteert dan vertel je haar de waarheid. en de waarheid is, dat je niet verliefd op haar bent en geen relatie met haar wil. verder hoef je niets uit te leggen. zo hou je het voor jezelf makkelijk, en voor haar duidelijk.