waarom heb je met sommige mensen een klik en met andere mensen totaal niet

soms kom je iemand tegen waarmee het vanaf het eerste moment klikt, ook al ben je alletwee totaal verschillend. andere mensen die meer overeenkomsten met je hebben klikt het totaal niet mee ... zelfs niet na een maand of wat... waar ligt m dat nou aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeievraag helaas weet ik het antwoord niet, ben benieuwd naar de antwoorden!

Het beste antwoord

Volgens mij heeft dat echt met je intuitie te maken. Daar doe je veel meer mee dan je je bewust bent denk ik. Ik leerde ooit iemand kennen waarbij ik letterlijk terugdeinsde in de eerste seconde dat ik hem ontmoette terwijl hij zich heel normaal gedroeg.
Ik wilde dat niet serieus nemen, ik bedoel, ik kénde hem helemaal niet. Toch bleek mijn terugdeinzen in de loop der tijd volkomen terecht te zijn. Ik heb ook al jaren vrienden bij wie het onmiddellijk klikte vanaf de eerste minuut. Naar mijn idee vangen we met onze intuitie onmiddellijk de energie van iemand op. Dat kan ook aan de telefoon met iemand die je dus niet gezien hebt of zelfs via de pc. met iemand die je niet gezien en gehoord hebt. Je straalt zelf natuurlijk ook energie uit en vaak is sympathie dan ook wederzijds of je mag elkaar wederzijds niet. De energieen klikken dus of niet.
Kristal
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
hmm. een min... het klikt blijkbaar niet tussen ons? Wie je dan ook zijn mag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die min kwam niet van mij... dit strookt ook het beste met mijn idee hierover
Kristal
13 jaar geleden
ik bedoelde jou ook niet hoor ;-)) er zijn soms mensen die "beminnen" zonder een motivatie op te geven, die bedoel ik :-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit antwoord vind ik het meest bij mijn persoonlijke ervaringen passen. ik kan me voorstellen dat niet iedereen het ermee eens zal zijn, maar ik kan me wel vinden in de gedachte dat ieder mens als het ware een energie uitstraalt die andere mensen dan weer aanvoelen. de een zal hier gevoeliger voor zijn als een ander, dit verklaart dan ook weer dat sommige mensen steeds weer met de verkeerde mensen omgaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
noem het intuitie, noem het energie... ik weet wat je bedoelt... je voelt het gewoon... er is iets wat je zegt , deze persoon past bij mij, die kan ik vertrouwen, of juist het omgekeerde... alsof jouw energie en die van de ander gewoon niet samengaan... thanx

Andere antwoorden (5)

Het komt door sterrenbeelden. sommige mensen die bijvoorbeeld tweelingen zijn kunnen goed om gaan met boogschutter of steenbok met stier ram met ram etc.

sommige mensen kunnen absoluut niet omgaan met andere mensen omdat de combinatie van sterrenbeelden niet klikt.

Ascendant is ook zeer belangrijk. Misschien geloof je niet hier in maar probeer maar eens. zoek informatie op internet wie bij je past met je ascendant er bij en als je later iemand tegen komt of als je vergelijkt met mensen die je al kent kan je zien waarom het klikt en waarom niet.

Vanaf je geboorte krijg je een karakter. Die kan je niet veranderen. Wel als je variabel bent en dat is ook een persoonlijkheid die je krijgt van je sterrenbeeld. sommige mensen kan je niet veranderen en dat is ook iets die ze krijgen van zijn geboorte.

Er zijn heel veel mensen die verschillende talenten hebben (bijvoorbeeld sterrenbeeld maagd is goed met organisatie, geneeskunde, zorg en welzijn, kritiek. Weegschaal is muzikaal, tactvol, verzorgt. Vissen zijn pessimistisch, gevoelig, intuïtief, muzikaal, etc. etc. en die allemaal krijg je vanaf je geboorte. (ook je ascendant is belangrijk natuurlijk)

En bijvoorbeeld jij bent een mens die niet van iemand houdt die gevoelig is of zelfvoldaan is of anders om, dan klikt het niet.

Soms zeg je bijvoorbeeld 'waarom wordt zij/hij boos er is helemaal niets aan de hand, ik heb niets gedaan?' dat is ook een karakter. Bijvoorbeeld mijn broer is kreeft en zijn ascendant is ram. Ram kan op een onverwachte tijd zo maar boos worden waar je dan denkt van Ben je met het linkerbeen uit bed gestapt? maar dat is niet zo. Dat is zijn karakter. En je kan ze niet veranderen als hij/zij niet variabel is. En daarom klikt het soms niet, of wel.

Toegevoegd na 36 minuten:
ook het leven, wat je meemaakt, welke omgeving je leeft spelen een rol in wie of wat je bent, dan wordt je gevormd door het leven. Geen mens is het zelfde soms mensen met hetzelfde sterrenbeeld niet, innerlijk wel maar het leven speelt ook een grote rol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja joh, de stand van sterren die zich op duizenden lichtjaren afstand van onze aarde bevinden hebben enorme invloed op de karakters van ons nietige miertjes omdat we op een bepaalde datum geboren zijn die in een ver verleden overeen kwam met het moment waarop dit sterrenbeeld boven de horizon stond op een klein stukje van ons nietig planeetje. Geloof je het zelf?
Al het wetenschappelijk onderzoek dat tot nu toe is gedaan naar de relevantie van sterrenbeelden heeft tot nu toe ongeveer 3 x niks opgeleverd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Feit: ik ben bevriend met iemand die een tweelingzus heeft van 8 minuten jonger. daar heb ik dus totaal geen klik mee...wel met de oudste.... maken die 8 minuten dan zo ontzettend veel verschil?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@stippel Ik weet zelf hoe ik ben. Ik heb al opgezocht ik zeg dit niet zomaar. Mensen die mij gemint hebben, hebben blijkbaar altijd horoscoop gelezen in de krant (dag horoscoop) zo als jij. Heb jij ooit gezocht met je ascendant hoe jij van iemand bent? Hoe komt het dan dat die ene van muziek houdt en de andere van geneeskunde? zomaar gaat echt niet. @thunderinmyheart misschien heb je niet een goede klik met je eigen sterrenbeeld en met je eigen ascendant? kijk ik kan ook niet omgaan met 'sommige' mensen die boogschutter zijn terwijl mijn ascendant ook boogschutter is. 8 minuten wel soms. als jij bijvoorbeeld op 04:53 geboren bent en die tweelingzus op 05:01 dan wordt er een verandering. Niemand krijgt zo maar een karakter. kijk maar op internet hoe iemand jij bent met je ascendant en geef mij een antwoord of het klopt of niet.
Kristal
13 jaar geleden
Ikstel, nou heb ik zelf ooit 3 jaar astrologische cursussen gevolg, dus ik begrijp heel goed wat je probeert te vertellen maar voor mij ga je een beetje te kort door de bocht. Het is waar dat je jezelf kan leren kennen door middel van astrologie en een ander beter kan begrijpen door astrologie. Nu heb ik mij ook verdiept in numerologie, dus van daaruit kan ik ook een antwoord geven. Of vanuit reincarnatie. En toch denk ik dat het er om gaat dat als het echt klikt dat je veel in elkaar herkent bij een eerste ontmoeting. Intuitief.
Wat later eventueel wel of niet bevestigd kan worden wanneer je het b.v. astrologisch uitzoekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, ik heb er nog even over na zitten denken, ik ben een vis met ascendant vissen... een gevoelig persoon volgens de astrologie... klopt ook wel ... maar die meiden zijn alletwee maagd met ascendant boogschutter... dus dat verklaart niet alles... en tja, ik zal het maar eerlijk toegeven, ik ben niet zo into astrologie... dus helaas niet het antwoord wat ik zoek.. maar bedankt voor je mening
Ieder mens is anders, ieder mens is verschillend, ieder mens is uniek.

Het heeft te maken met je persoonlijke normen en waarden.
(Die zie je niet aan de buitenkant, en van de meeste mensen die je tegenkomt in je leven zul je ze ook nooit van ontdekken)
Met je kijk op dingen en hoe je in het leven staat.
Wanneer je mensen tegenkomt met overeenkomende normen en waarden heb je kans op die zogenoemde 'klik'
Het voelt vertrouwd, je kunt je ei kwijt bij diegene, je begrijpt elkaar.
Dit betekend echter niet dat je elkaar altijd begrijpt ;)
Maar wel dat je van elkaar op aan kunt.
Dit komt waarschijnlijk door de energie die jullie aan elkaar geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat iedereen vooroordelen en verwachtingen over elkaar heeft & sommige mensen een uitstraling hebben die niet bij de jouwe past . Het instinkt onderbewust geeft dan een signaal af . Waar je wel mee moet oppassen : als iemand arrogant is heeft dat meer met onzekerheid te maken en wanneer je dat soort mensen ontloopt kan het ook zijn omdat je zelf onzeker bent .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk zelf dat een NOODZAAK bij een klik is dat je je bij iemand op je GEMAK voelt, meer dan dat je het over alles eens bent met die persoon.

Als jij iemand ontmoet waarvan je aanvoelt dat je die persoon vertrouwt, en dan bedoel ik gevoelsmatig, dus dat iemand je niet uitlacht, belachelijk maakt of voor aap zet voel je je daar veilig

Als je iemand ontmoet waarbij je je toch een beetje op je hoede voelt omdat je niet precies weet wat je eraan hebt heb je niet zo snel een klik denk ik (ik in elk geval niet).
13 jaar geleden
Wow, wat een slechte antwoorden worden hier gegeven. Sterrenbeeld? Dat zijn fabeltjes.

Mensen met dezelfde eigenschappen/overeenkomsten hebben over het algemeen dezelfde kwaliteiten. Ze zijn heel mondig, of streven naar een doel of vinden allebei iets helemaal geweldig.
Wanneer deze mensen met elkaar om gaan, kan het gebeuren dat ze door dezelfde interesse of handelingen met elkaar in conflict komen. Bv. ze vinden de efteling helemaal geweldig allebei, maar ze vinden allebei dat ze alles van de efteling weten, of welke attracties het leukst zijn. Stel nou voor dat ze ook nog eens allebei heel mondig zijn en ernaar streven dat ze allebei hun zin krijgen. De een wil de wiltwaterbaan in de ander in de achtbaan. Dan kan zoiets kleins al snel iets uitgroeien tot een conflict waarin een zich erbij gaat neerlegen tegen zijn zin en de volgende keer denkt, daar ga ik niet mee op stap.

Wat in dit soort situaties gebeurt vaak, is dat het niet om het inhoudsniveau gaat (Wat vind ik leuk in de efteling)
Maar om het betrekkingsniveau (Wie krijgt zijn zin)

Toevallig is bij een vriend het uitgeraakt met zijn vriendin. Ze waren allebei passieve mensen, waardoor er niet veel werd ondernomen. Het meisje had hier na een tijdje al genoeg van gekregen. Zij zocht juist invulling op haar passieve kant. Een jonge die haar op sleeptouw zou gaan nemen.

Vaak zijn het juist de tegenpolen die elkaar aantrekken.

Als je het nog beter wilt begrijpen, zoek dan De roos van Leary op bij google. Dit is een cirkel met daarin bepaald gedrag. Wat er tegenover staat is de tegenpool. Het klinkt gek maar dit soort mensen kunnen met elkaar goed opschieten.

Een wantrouwig/teruggetrokken persoon heeft een leidend iemand nodig.

een aggresief/aanvallend persoon heeft een aanpassend/meewerkend iemand nodig etc.

Hoe weet ik dit allemaal?
Ik volg de opleiding Sociaal pedagogische hulpverlening:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Dit is een zinvol antwoord. + ...nu alleen nog even leren dat antwoorden die jij niet vindt kloppen niet per definitie slechte antwoorden zijn. Dat is gewoon een antwoord van iemand die dingen vanuit een andere invalshoek bekijkt dan jij.
Dat is trouwens een van de bellangrijkere dingen die je zou moeten leren begrijpen in de hulpverlening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dat zie je helemaal verkeerd;)
Het moet wel een feitelijke theoretische onderbouwing hebben.
En nee, het is dus niet een van de belangrijkste dingen in de hulpverlening.
Je luistert naar de persoon/client. Je formuleert zijn hulpvraag aan de hand van zijn gebreken en hulp die hij vraagt en daarmee ga je aan de slag. Je ontkent in zo'n situatie altijd dat hij fout zit idd. Maar ik ga er niet van uit dat ik hier tegen verstandelijk gehandicapten zit te praten die niet begrijpen dat een horoscoop puur een verzinsel is waaraan wij mensen houvast zoeken.
Net als god die niet bestaat. En ja nu ga ik mij op gevaarlijk ijs begeven. Maar ik ben nuchter in dit soort zaken en geloof niet in een hoger macht dan de mens zelf die ik kan zien. Juist dit soort nuchter gedrag maakt mij zo sterk in de hulpverlening.
Kristal
13 jaar geleden
zoals ik al zei:
dat zie ik niet verkeerd, maar anders.
net als dat jij het anders ziet als ik.
Denk je werkelijk dat jij alle kennis in huis hebt en een ieder die er anders over denkt fout zit?
Ik vind het meer van respect getuigen naar iemand toe om te accepteren dat iemand anders denkt.
Het is de kunst nuchterheid te combineren met respect naar de ander, geestelijk gehandicapt of niet.
Het is mooi dat je zoveel zelfvertrouwen hebt, de andere kant is wel dat je misschien moet oppassen niet te stellig te zijn in jouw eigen meningen. Dat kan de mensen afstoten die jouw hulp juist nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aardig antwoord, onderbouwd ook, alleen.... je gaat uit van de veronderstelling dat het gaat om een relatie tussen mensen die elkaar al kennen, hetzij lang of hetzij kort... je schrijft over interesses en eigenschappen en kwaliteiten die men van elkaar zou herkennen.... maar dat is dus de vraag.... hoe dan, hoe herken ik die dingen dan bij iemand die ik net 10 seconden ken? want dat is eigenlijk wat ik bedoel, vanaf het allereerste moment dat je iemand ziet weet je dat t goed zit... of dat t nooit wat wordt.... ik heb dat vaak met mensen, dat ik eigenlijk gewoon binnen 5 of 10 seconden weet of iemand bij me past, en ook op wat voor manier... en eigenlijk klopt het ook altijd... en daar heb ik echt geen jaren studie voor nodig... maar thanx voor het meedenken.