Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doet u als u de naam van een vriend niet kan herinneren?

U kent het wel, iemand roept uw naam midden in de stad, u heeft 2jaar met deze persoon in de klas gezeten maar u weet zijn of haar naam niet meer! Wat voor "trucjes" gebruikt u om de naam te herinneren?

Toegevoegd na 2 dagen:
Alle antwoorden die geleverd zijn alvast bedankt maar, heeft niemand nou echt een goede oplossing om iemands naam te vragen zonder dat hij begrijpt dat u het niet meer herinnert? Of weet iemand hoe ons gezicht herkennings systeem werkt waardoor er tips zijn van kijk bijvoorbeeld naar deze punten en u herinnerd u deze persoon sneller.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
795

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Probeer gewoon te vermeiden dat je zijn naam moet noemen, als hij op je afkomt en je groet zeg je gewoon hoi hoe gaat het? Je kan ook een bijnaam verzinnen dan hoef je de gewone naam niet te onthouden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Hoe spel je je naam ook alweer?"
"T-I-M. Hoezo?"

Zodoende weet je zijn naam. Je komt alleen soms niet heel nozel over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, ik wist wel het stukje, maar de naam Theo was ik vergeten (toepasselijk bij deze vraag).
Als iemand mijn naam roept dan beroep ik mij meestal direct op mijn zwijgrecht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, heel leuk. Van mij een vette plus
Als het een jongen is roep je iets van hoi oude makker of hoi gozer. En als het een meisje is roep je hoi meid.
Ik doe dat ook vaak en het helpt. Vaak kom je tijdens het gesprek op de naam of soms ook pas na een dag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er omheen praten, en vervolgens die nacht wakker worden en ineens weten hoe diegene heet ;-)
En anders zeg ik gewoon: 'Je weet nog wel dat ik slecht met namen ben, dus jouw naam ben ik nu ook even kwijt', en dan zal die persoon zijn/haar naam wel zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezellig terug 'Hee hoi, hoe is het met jou!' roepen en hopen dat je tijdens het gesprekje vanzelf wel op de naam komt.

Mocht je nou helemaal geen idee hebben waar je deze gast/griet eigenlijk van kent, dan helpt het ook nog wel eens om te vragen wanneer jullie elkaar eigenlijk voor 't laatste gezien hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding