Is het onmogelijk dat je gevoelens voor je vriend weg zijn, je vervolgens vriendschappelijk met elkaar om gaat. kunnen gevoelens dan terugkomen??

Toegevoegd na 2 minuten:
Stel, je hebt een vriend. Je hebt het super mooi met elkaar gehad, het ging super goed. Maar...Je gevoel is weg. Helaas. Je besluit wel vriendschappelijk met elkaar om te gaan. Ondertussen krijgt hij eens een vriendin maar dit gaat uit. Wanneer hij deze krijgt word je wel stikjaloers dat je maag er van omdraait. Is het mogelijk dat na een lange tijd toch weer gevoelens aanwakkeren? Oorzaak dat het uit is gegaan: je wist niet wat je wil. Je bent nog maar 19.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ja natuurlijk. Iemand die je heel dierbaar is (geweest) kun je niet zomaar uit e hoofd/leven bannen.

Het kan heel goed dat er weer iets opbloeit. In de tussentijd hebben jullie beiden iets geleerd. Het missen van elkaar. Het inzien wat de ander waard is voor je.

Wel een voorzichtige start maken. Uitspreken wat er is ging, zodat je niet een herhaling krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cster, wees blij met een echte goeie vriend. Jullie vriendschap is waardevol. Hoop dat dat lang blijft!

Andere antwoorden (10)

Tuurlijk kan dat. Heel cliche maar waar: volg je hart. Als die zegt dat je weer verlieft op hem bent, dan zal het ook wel zo zijn! Als hij echt een goede vriend is, kan je zelfs over dit met hem praten. Misschien voelt hij wel het zelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet pas wat je hebt als je het kwijt bent, zeggen ze!!

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus alles kan, niet moet....als jullie er bij voor openstaan kan er dus weer iets opbloeien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er ook een beetje aan hoe je je leven inkleed, heb je veel vrienden, druk met werk, ben je graag alleen of niet....pas op het moment dat je echt wilt settelen gaat vaak het gevoel weer opspelen en dat is bij de één sneller als bij de ander!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijn dat ik heb kunnen helpen, succes ermee!
Het zou Wel kunnen , omdat je echt verkering met hem had (relatie) en de relatie was egt super goed. Als hij daarna een vriedin krijgt worden de meeste jaloers. Dat kan dus prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan dat. Echter, zoals je het nu omschrijft, is het gevoel nooit weg geweest, anders zou je niet jalours zijn geweest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaloezie is iets anders dan liefde. Het hem alleen voor jezelf houden als er een ander in het spel is, doet denken aan bezitsdrang. Je gunt hem mogelijk niet aan een ander.
Bezint eer je begint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij geef je in je verhaal zelf het antwoord. Je hebt nog gevoelens en ze wakkeren aan. Aan jou (jullie) nu de vraag welke gevoelens dat zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook ik heb ooit gedacht dat het over was, maar het was een muur die ik zelf gebouwd had, toen die afbrokkelde schrok ik mij wezenloos en heb ik 1,5 gevochten om hem terug te krijgen

maar ook; blijft lastig om ex' en met nieuwe liefdes te zien als je gevoel nog niet helemaal weg is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan soms zo twijfelen of zo met andere gedachten in je hoofd zitten, of je vreselijk somber voelen.. neem in dat geval nooit een beslissing. praten moet je doen als je je goed voelt en waar een wil is is een weg, ook in een relatie, ga ervoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zit momenteel in zo'n fase en ik geraak er maar niet uit, mijn vriend en ik zijn 2 weken geleden uit elkaar gegaan omwille van mijn dochters, het is nu de 4de keer dat het zo is. maar ons gevoel voor elkaar is dus niet weg en ik mis hem zo erg he. niets past er nog we waren 5 jaar samen, op het einde van ons relatie ergerde ik me aan alles en nu zou ik alles kunnen terug nemen wat er is gebeurd, wij kunnen niet met elkaar leven en ook niet zonder elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit kan ik bevestigen, ik ben nu 23jaar ben samen met met vriend sinds ik 14jaar was we hebben dit nu reeds 2keer voorgehad dat we zeker een jaar tot 2jaar gewoon naast elkaar leefde en als goeie vrienden en ik kan je zeggen we hebben nu een zoontje van 2,5jaar soms gebeurt er iets speciaals en dan krijg je steeds de gevoelens terug.ik zou zeggen probeer het opnieuw.