Een vriendin van mij gaat expres de pil vergeten om zwanger te worden. Terwijl ik weet dat haar vriend het uit wil maken. Wat moet ik doen?

Ik kende hem eerst. Toen kreeg hij verkering 2 jaar geleden. Laatst vertelde hij me dat hij wacht op een goed moment om het uit te maken. Maar ze hebben samen een huurhuisje dus hij wou het nog even aanzien. Van de week vertelde zijn nu nog vriendin dat ze expres sins vorgige maand expres gaar pil doorspoeld om zwanger te worden.
Omg wat moet ik doen. Heb allang gezegt dat het niet verstandig is enzo. Maar ze gaat er voor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zij wil, zonder zijn medeweten, zwanger van hem raken, terwijl hij denkt dat ze aan de pil is?
Bah.
Ik zou dat aan hem vertellen.
Kimath
13 jaar geleden
Wat een smerige actie van dat meisje. Ik zou het zeker aan hem vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben het met nyx kimath en loenie eens
vertel het hem
los van het feit dat ik een lafhartige bende vind zowel van hem als van haar lijkt een kind in de situatie er bij mij niet heel construktief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel een vreemde zaak dat jij weet dat de relatie op z'n einde loopt en zij niet.

Het beste antwoord

Tegen die vriend vertellen wat er aan de hand is. Je hoeft niet knetterhard te zeggen dat ze hem er in in wil luizen, maar je kunt hem wel waarschuwen dat zij in de gaten heeft dat er iets aan de hand is, en dat ze gaat proberen om hem bij zich te houden.
'Als ik jou was, zou ik eerlijk zijn en het uitmaken. Wie weet wat ze verzint, straks luist ze je er nog in en dan zitten jullie met z'n DRIEEN in de puree.'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze moet er niet omheen draaien gewoon gelijk zeggen tegen hem wat zei van plan is. Om zoiets moet je eerlijk zijn. Ze zal hem kapot maken en het kind ook, en ja zei zal ook fout zijn als ze dit niet gelijk verteld. Meteen zeggen die vriendin van jou slikt de pil niet om zwanger te worden klaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij had niets in de gate. Gister vertelt. Zij vandaag vertrokken.

Andere antwoorden (18)

Die vriend waarschuwen, alleen al in het belang van dat kind wat er dan misschien komt die dan zowiezo zonder vader opgroeid!!, ik zou niet eens vrienden willen zijn met iemand die zoiets doet!

Btw: Waarom heeft ie nog sex met haar als hij het uit wil maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, echt een smerige kl*testreek.
Als zij dergelijk gedrag als normaal beschouwt, dan begrijp ik wel waarom hij niet meer met haar samen wil zijn...
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen :-)
Misschien kan je hem hints geven ofzo? Of het hem gewoon vertellen T is inderdaad een lastige situatie. maar stel ze raakt zwanger dan komt er weer een kind met gescheiden ouders op de wereld.. Ik denk dat je het beste gewoon kan vertellen al raak je een vriendin kwijt ze zal het later toch wel begrijpen... Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, wat een fout idee...gauw zwanger worden om iemand aan je te binden..
Dat is oneerlijk tegenover de vader en tegenover het kind.

Een baby op de wereld zetten is iets dat je samen doet, als partners.

Praat met vriend en zorg dat hij zijn koffers pakt. Een partner met een mentaliteit om de ander er in te laten lopen, dat wil je niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij deze +1 :-)
Ik zou tegen die vriend zeggen dat jij weet dat je vriendin plannen aan het maken is voor een toekomst samen met hem en dat het zaak is haar snel op de hoogte te brengen van zijn ideeën daarover. Verder zou ik me er zoveel mogelijk buiten houden. Misschien voelt ze de bui al hangen en wilt ze juist een kindje om hem aan haar te binden, dat gebeurt wel vaker bij jonge mensen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje. Wat een verhaal. Dit onderwerp is ook eens bij Dr Phil besproken. Het blijft lastig. Ik zal me er niet te veel mee te bemoeien. Het blijft hun probleem. Wel kun je eventueel nogmaals er met je vriendin over hebben. En dan niet zeggen dat ze het niet moet doen, maar er dieper op in gaan. Waarom doet ze het stiekem? Hoet ziet ze haar toekomst voor haar? enz.. Heel veel succes ermee!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou haar de keus geven: OF zij verteld het hem zelf OF jij verteld het hem. Natuurlijk heb je kans dat je haar vriendschap verliest, maar je kunt jezelf afvragen hoe die vriendin in het leven staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooral omdat jij de jongen ook al kende zou ik het toch aan hem vertellen, knallende ruzies gaan er mogelijk toch komen. Normaal zou ik altijd zeggen, niet mee bemoeien maar hier wordt mogelijk een kind de dupe van. Ik zou het hem zeggen dan kan hij zijn .... in zijn broek houden en als hij daar dan niet voor kiest is het verder zijn zaak
13 jaar geleden
Gewoon vertellen, een kind kan je niet ongedaan maken en als ze ook daadwerkelijk zwanger wordt sla jij jezelf voor je kop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vriendinnen moeten elkaar steunen! Dus vertel je vriendin wat hij tegen je gezegd heeft. Ze zal wel schreeuwen en het je eerst kwalijk nemen, maar dat gaat over. De boodschapper van het nare nieuws krijgt toch eerst alles over zich heen.

Ik zou die schurk trouwens niet eens meer willen spreken als ik jou was, bah!

Toegevoegd na 1 minuut:
En die pillen niet door de wc spoelen, maar inleveren bij de apotheek. Ze per dag ergens verstoppen, en dan het totaal inleveren. Het is erg slecht, die hormonen in ons drinkwater!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee zeg ik moet er ook niet aandenken wat een schurken streek om zomaar met de pil te stoppen en iemand met een kind op te zadelen bah !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus de een is een schurk en de ander moet gesteund worden? Waarom kies je partij? Ik vind van *beide* dat ze onrespectvol met de ander omgaan door niet oprecht te zijn. Vandaar een min.
Aan die vriend zeggen dat hij geen seks meer kan hebben of condooms geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind van beide dat ze onrespectvol met de ander omgaan door niet oprecht te zijn. Ze hebben er beide recht op om dit van elkaar te weten, dus ik zou het ze beide zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het hen beiden vertellen.
Een kind op de wereld zetten is veel groter en belangrijker dan de gevoelens en eventuele problemen die het vertellen veroorzaakt. Het is voor een kind bepaald geen optimale situatie om in geboren te worden, dus bescherm dit toekomstige kindje.

De vriend moet het sowieso weten, hij heeft het recht om te kiezen geen kind te verwekken. Maar ook de vriendin is beter af als ze weet dat haar vriend eigenlijk bij haar weg wil, misschien wil ze het kind dan helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen al in het belang van dat kind dat zou komen zou ik het hem vertellen waarschijnlijk. Maar ik ken de situatie precies niet. Niets is zo veranderlijk als een mens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die jonge gelijk waarschuwen. Dat wijf is zwaar gestoord om zoiets te doen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behoudens dat het uw pakkie an niet is, is er een groot verschil tussen zeggen en doen.

Een kind kan de band zelfs verstevigen.

Tenzij er meer speelt tussen u en uw vriend zou ik zeggen
blijf er buiten.

Anders zijn uw beweegredenen ook niet zuiver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin.
ten eerste is het 'nemen' van een kind niets iets wat je in je uppie even kan doen. door deze egoistische actie kan ze iemand anders opschepen met een ouderschap waar niet om gevraagd is.

stel haar voor de keuze, of ze gaat het op zeer kort termijn zelf vertellen aan haar vriend, of jij gaat het voor haar doen.

wil je het niet op de spits drijven op deze manier koop dan baby sokjes voor haar en geef die op een moment waar haar vriend bijzit en speel de onschuld. je had gehoord dat ze gestopt was met de pil en vond de sokjes zo schattig dat je ze niet kon laten liggen.
laat haar zelf maar uitleggen hoe dit kan en wat haar aandeel hierin is.

je kan ook met de vriend praten. tenslotte neemt hij jou ook in vertrouwen met zijn probleem (wil het uitmaken)
zeg dat wat je gehoord hebt van je vriendin en waarschuw hem.

als je vriendin deze grote verantwoordelijkheid niet wil nemen zal jij het moeten doen. als jullie beiden niets doen - is die jongen straks vader tegen zijn wil in maar zal er wel worden verwacht dat hij zijn verantwoordelijkheden moet dragen
- is je vriendin alleenstaande moeder
- is het kind de dupe overal van dankzij een super egoïstische moeder die geen gezond verstand gebruikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ow my g*d.......Alsjeblieft zeg het hem!!!! Dit is zon vuile manier van jezelf aan iemand binden!!! En uiteindelijk is de kans groot dat de relatie alsnog stuk gaat. En dan heb je weer een kind met gescheiden ouders en alle ellende van dien. Dit "geheim" kan zo verschrikkelijk veel invloed op de rest van het leven van die jongen hebben, dat je je geheimhouding in dit geval echt moet verbreken. Dit zijn geen dingen / beslissingen die iemand alleen (en voor iemand) moet nemen. Tevens gaat het hier om een mensenleven. Een kind!
ZEG HET HEM METEEN!!!! voor het te laat is......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij lijkt het heel logisch wat je moet doen. Het tegen die jongen zeggen. Zei maakt hem kapot als je het niet zegt en het kind.