Hoe kan je praten met je ouders over een tweede kans met je vriend?

Het is sinds gisteren avond over tussen mijn vriend en mij, alleen paar uur later heeft hij zo veel spijt, en we zijn er samen over eens om te gaan praten, hoe vertel je dit aan je ouders dat je dat graag wil want ze vinden het wel heel raar hoe het loopt. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk, Michelle, dat je je ouders een beetje onderschat....ze zijn zelf toch ook verliefd geweest toen ze jong waren (nu misschien nog steeds , op elkaar...), en ze weten heus wel, dat het in een verliefdheid op en neer gaat, en dat het wel eens door een ruzie of een misverstand even 'uit' is, maar na wat nadenken en afstand en wat praten erover, weer 'aan' kan komen.

Ook als jij gisteren met stoom uit je oren en helemaal in tranen bent thuisgekomen, en ze je hebben opgevangen, zullen ze, denk ik, niet echt verbaasd zijn dat jullie er nog eens over willen praten.

Alleen zijn ouders, en vooral vaders, vaak een beetje beschermend tegenover hun dochter(s), en een jongen die hun dochter verdrietig of boos maakt, heeft het even helemaal verbruid : wie denkt die snotaap wel dat hij is, dat hij hun 'goudstukje' (=jij) zo maar opzij schuift?

Ik zou het gewoon heel rustig zeggen, zonder verder hun mening te vragen. Het is jouw leven, en je maakt je eigen keuzes, zéker waar het je verliefdheden aangaat....

Tenzij hij echt een rotzak (kaliber 'loverboy') is.....en dan zou je er zelf óók nog eens even heel erg over na kunnen denken, of deze jongen wel een tweede kans met jou verdient. Maar ook dat is 'up to you'!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon precies vertellen wat je hier zegt, ik snap dat je beetje schaamt dan. Maar is toch normaal je vind het alleen moeilijk maar dit is genoeg info. Zeg gewoon dat je er over wikt praten omdat je toch niet zeker bent over de keuze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een beetje afhankelijk van de reden waarom het in de eerste instantie is uitgeraakt! Volgende keer is het trouwens handig om eerst te praten, voordat je het uitmaakt met elkaar! Maar ik zou gewoon eerlijk zijn toch, het is jou leven....als jij vind dat hij een tweede kans verdient, waarom zij dan niet??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij dat je aan je ouders vertelt wat je hier ook neerschrijft.

Ik denk namelijk dat je het hier uitstekend formuleert in je toelichting..dus een beetje door mij aangepast:

Het is sinds gisterenavond over tussen mijn vriend en mij, alleen paar uur later heeft hij zo veel spijt, en we zijn er samen over eens om te gaan praten.

Nu vertel ik jullie dat dat ik heel graag weer verkering met hem wil en of jullie dat nu enorm raar vinden hoe het allemaal loopt…is jullie probleem…en niet het onze..

Je hoeft je toch niet te schamen voor het feit dat jullie ‘het weer bijgelegd’ hebben. Ik vind dat in/van jullie beiden zelfs zeer te waarderen..

En als je ouders het niet eens zijn met jullie besluit..dan zijn ze dat maar niet, hè..

Groet,

Ton