Betekent een ring om de ringvinger áltijd dat iemand is getrouwd?

Betekent een ring om de ringvinger áltijd dat iemand is getrouwd? Ongeacht of deze om de linker- or rechterringvinger wordt gedragen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee dat hoeft niet al is het wel vaak zo. zelf heb ik 2 vrijgezelle vriendinnen en die dragen beiden een leuke ring om de ringvinger. Als de ring vroeger links zat bij christelijke mensen dan waren ze verloofd. Vanaf hun trouwdag ging hij dan naar de rechterhand. Bij de RK. mensen was dat net andersom. En zo heeft elk geloof en land misschien weer net iets anders. In Ierland dragen ze bv. vaak 3 ringen, 1= verloofd 2= getrouwd 3= geboorte eerste kindje

Nee, je kan er natuurlijk ook een gewone ring om dragen, ook als je vrijgezel bent.

Nee hoor, er zijn genoeg mensen die een ring om hun ringvinger dragen en niet getrouwd zijn. Het is gewoon een fijne vinger om een ring aan te dragen.

Ik draag ook wel eens ringen, maar gewoon omdat ik ze mooi vind. Ik ben niet getrouwd. Er zijn ook mensen die WEL getrouwd zijn en geen ring dragen. Als je het wilt weten, kun je het beter vragen.

Als het een echte trouwring is kun je daar wel van uit gaan, maar er zijn tegenwoordig zoveel soorten ringen dat het veelal van afstand niet meer te zien is of het een echte trouwring is...

alleen als het een trouwring is die aan de ringvinger zit

Ik en mijn vriend hebben een ring aan de linkerringvinger maar wonen (nog) gewoon samen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100