Betekent een ring om de ringvinger áltijd dat iemand is getrouwd?

Betekent een ring om de ringvinger áltijd dat iemand is getrouwd? Ongeacht of deze om de linker- or rechterringvinger wordt gedragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Nee dat hoeft niet al is het wel vaak zo. zelf heb ik 2 vrijgezelle vriendinnen en die dragen beiden een leuke ring om de ringvinger.
Als de ring vroeger links zat bij christelijke mensen dan waren ze verloofd.
Vanaf hun trouwdag ging hij dan naar de rechterhand.
Bij de RK. mensen was dat net andersom.
En zo heeft elk geloof en land misschien weer net iets anders.
In Ierland dragen ze bv. vaak 3 ringen,
1= verloofd
2= getrouwd
3= geboorte eerste kindje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, zo hebben wij het ook nog gedaan. Van rechts naar links, omdat wij ons allebei - alhoewel niet religieus - meer cultureel katholiek voelen dan verwant met het protestantse deel van Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heerlijk ouderwets he, ach die goede oude tijd:')
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut, maar zó oud is die goede oude tijd nog niet. Inmiddels bijna acht jaar. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps, mijn ring is al 36 jaar, waarvan 31 jaar als trouwring!
Dan is het dus, mijn goeie oude tijd, zucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha,ha, zie net dat jij 31 jaar bent.

Andere antwoorden (6)

Nee, je kan er natuurlijk ook een gewone ring om dragen, ook als je vrijgezel bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, er zijn genoeg mensen die een ring om hun ringvinger dragen en niet getrouwd zijn. Het is gewoon een fijne vinger om een ring aan te dragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik draag ook wel eens ringen, maar gewoon omdat ik ze mooi vind. Ik ben niet getrouwd.

Er zijn ook mensen die WEL getrouwd zijn en geen ring dragen. Als je het wilt weten, kun je het beter vragen.
13 jaar geleden
Als het een echte trouwring is kun je daar wel van uit gaan, maar er zijn tegenwoordig zoveel soorten ringen dat het veelal van afstand niet meer te zien is of het een echte trouwring is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen kunnen ook verloofd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en ? Een trouwring is toch geen verlovingsring?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel hoor dat is dezelfde ring, bij mij zat hij tijdens de verloving links en na mijn trouwen rechts.
Het enige wat er aan de ring dan veranderd is dat naast de verlovings datum de trouwdatum er ook nog wordt ingezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee, dat wist ik niet, maar het was dus eerst een verlovingsring, en werd pas later na inscriptie van de trouwdatum een trouwring. Wat was het vroeger toch makkelijk, met die traditionele trouwringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou gemakkelijk?, je moest er wel op tijd aan denken. Ik zal je een geheim verklappen, mijn man en ik waren vergeten om de ringen naar de juwelier te brengen en daar kwamen we op de trouwdag achter.
Gevolg, veel gelachen en ik loop nog steeds met de verlovings datum in mijn ring ha,ha. Niet verder vertellen hoor want zo hoort het niet.
alleen als het een trouwring is die aan de ringvinger zit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn mensen die zich nog verloven!
Ik en mijn vriend hebben een ring aan de linkerringvinger maar wonen (nog) gewoon samen.