hoe vertel ik mijn ouders dat ik heb gedronken

hoe vertel ik mijn ouders dat ik samen met een vriendin alcohol heb gedronken graag een antwoord hier op

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Besef wel dat alcohol heel slecht is voor de ontwikkeling van je hersenen. Drink sowieso niet tot je 16e. En daarna heel matig. Alcohol is geen spelletje en ook niet iets om stoer mee te doen. In het ergste geval houd je er blijvende schade aan over en zul je bijv. minder goed kunnen leren.

Het beste antwoord

Ik zou gewoon altijd eerlijk zijn tegen je ouders, (ik vind wat niet weet wat niet deert erg gevaarlijk) stel dat je er verkeerd op reageert, of dat blijkt dat je één of andere allergie hebt. Dan weten zij dus niet wat er is en wat ze er aan kunnen doen. Gewoon eerlijk vertellen wat je hebt gedaan en er ook bijvertellen dat het je niet lekker zat dat je het stiekem hebt gedaan en dat je het hen daarom graag wilde vertellen. Zo zien ze ook dat je graag eerlijk wilt zijn en dat zal jullie band tenslotte alleen maar ten goede komen. Evt. als je ouders boos worden, kun je zeggen dat het stom was en je excuus aanbieden...maar wel uitleggen dat je gewoon nieuwsgierig was!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zeg tegen ze: "pap, mam ik heb samen met een vriendin gedronken."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je onder de 16 bent, dan is dat stom geweest, maar vertel je ouders gewoon dat je hebt gedronken en dat je daar eerlijk over wilt zijn.

Ik hoop voor jou en je ouders dat het bij die ene keer is gebleven. Op jonge leeftijd veel drinken is echt heel schadelijk voor je ontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ze niets hebben gemerkt niet vertellen, waarom zou je het vertellen? Wat niet weet wat niet deert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze reactie vind ik vrijwel dom.
Een ouder wil denk ik alles weten wat er met haar of zijn kinderen omgaat.
Het zou mij in de toekomst erg veel plezier doen als ik eerlijke kinderen zou mogen krijgen.
Waarom zou je dat vertellen XD.
Is toch iets heel normaals? Of ben ik nou gek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag je af, waarom wil je het je ouders vertellen. Vind je dat het 'verkeerd' is wat je hebt gedaan. Vertel dat het erbij: 'ik wou het uitproberen, en ik weet dat het verkeerd is enz'.
Kies een rustig moment uit(dus niet als net blijkt dat de wasmachine stuk is, of als je ouders net hun favoriete tv-programma willen kijken), en vertel hen rustig, dat je het gedaan hebt, waarom je het aan hen wil vertellen, en wat de resultaten zijn(ik blijf drinken, vond het geen succes etc.)

Ben erg benieuwd waarom je het wil vertellen.