Wie krijgt de post van de zorgverzekeraar?

Mijn ouders betalen mijn premie voor mij. Ik woon wel al op mezelf in een studentencomplex, op dat adres sta ik ook officieel ingeschreven. Nu moet er iets worden vergoed waarvan ik niet wil dat mijn ouders er van op de hoogte komen, omdat het gaat om psychologische hulp (ik wil niet dat mijn ouders erachter komen).
Laatst kreeg ik wel mijn zorgverzekeringspas bij mij thuis (waar ik sta ingeschreven) opgestuurd, dus betekent dit dat ik eventuele 'afschriften' van de psycholoog ook bij mij thuis krijg opgestuurd? Of gaat dat dan toch naar mijn ouders, omdat zij betalen?

Ik ben overigens verzekerd bij OZF achmea.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om meer privacy te krijgen zou ik ALLES om laten zetten en vragen of je ouders het geld op jouw rekening kunnen storten en dat jij vervolgens de rekening betaalt. Ze kunnen inderdaad heel vaak via een website zien welke rekeningen jij hebt ingediend en of zij dat ook kunnen weet ik niet.

Antwoorden (3)

Je krijgt de post op het adres waar je je post wilt ontvangen, dus het adres dat je als woonadres hebt doorgegeven, tenzij je nog op de polis van je ouders staat, dat gebeurt als je nog geen 18 bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
Dus gewoon even een adreswijziging naar de verzekering sturen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens de site van OZF Achmea worden adreswijzigingen direct doorgegeven via de gemeente. Aangezien ik al ben ingeschreven op dit adres, neem ik aan dat ik dan de post ook hier krijg? Ik sta dus niet meer in de polis van mijn ouders, want ik ben 19.
Lastige vraag, behalve de rekening is er ook online te zien wat er vergoed wordt, ik weet niet of jouw polis door jouw ouders is in te zien. Kijk daar ook even naar via de site van je zorgverzekeraar.
Het kan zijn dat de psycholoog de rekening naar jou stuurt en jij die zelf moet declareren bij de zorgverzekeraar, maar het kan ook rechtstreejs via de zorgverzekeraar lopen.
Het beste kan je morgen,naar Achmea bellen en uitleggen wat je wil. Post naar je eigen adres en ook je online overzicht alleen voor jou toegankelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bel gewoon even naar je verzekeringsmaatschappij en vraag hoe zij ermee omgaan, dat kan namelijk verschillen per maatschappij.
Ga ook na of alle declaraties ook op de persoonlijke internetpagina van de maatschappij komen te staan (en bedenk of je ouders daarnaar kijken), of of er een soort eindoverzicht wordt gemaakt waar het een en ander op staat.