Waar kan ik hulp krijgen?

Hoi

ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik ben heel erg verdrietig en denk heel vaak an zelfmoord. Maar eigenlijk wil ik helemaal niet dood. En ik ga het ook niet doen. Alleen ik vind het moeilijk en andere oplossing te bedenken. Ik ben al een paar keer in Duitsland naar en psycholoog geweest maar ze konden mij niet helpen omdat ze zijden "als je aan zelfmoord denkt kunnen wij jou niet helpen". Maar wie kan me dan wel helpen? Niemand? Ik ben pas 17 en ik wil niet dood, maar ik kan die gedachten niet verwijderen. Is er in Nederland en organisatie of zoeits waar ik hulp zou kunnen krijgen? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Wat ontzettend goed dat je je vraag stelt! Je huisarts kun je morgen meteen heengaan en dat zou ik zeker doen. Maar misschien heb je voor nu alvast wat aan deze site www.113online.nl waar je 24 uur per dag terecht kunt. Ik hoop dat je gauw weer meer kleur in je leven krijgt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ja, ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen. Die weet precies waar je terecht kunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terecht advies! +
dit klinkt erg verdrietig, de vraag is waarom wil je dit? ga na je huisarts en maatschappelijk werker en of psygoloog en belangrijk probeer te praten met familie en vrienden geef nooit op vecht voor jezelf hoe moeilijk soms ook wees sterk hoor sterkte en geloof in je zelf altijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens! +
Een echte psycholoog zal nooit dat antwoord geven. Want zelfmoordgedachten komen geregeld voor, en al helemaal bij een psycholoog.
Wat je moet doen is het volgende. Ga terug naar je huisarts. Zeg dat je geen goede psycholoog hebt gehad. En dat je eerst een goede diagnose wil. En daarna een traject.
Heeft het ook met je vader te maken? Dan zou je ook eens kunnen beginnen met Slachtofferhulp te bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter een goeie behandelaar zoeken dan slachtofferhulp. + voor je advies om naar de huisarts te gaan.
de eerste stap is vaak de huisarts hij verwijst je meestal door naar de GGZ. Wat je dan vaak tegen komt is een wachtlijst bij de ggz. In de tussentijd kan je met je huisarts gesprekken voeren of hij verwijst je tijdelijk naar een andere organisatie.
Wat je in de tussen tijd kan doen is een plan opstellen hoe je moet handelen als je in crisi bent zoek bijv afleiding of praat met iemand (over welk onderwerp dan ook)
Je kunt ook bij 113online.nl terecht voor chat gesprekken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je in eerdere reacties werd aangeraden lijkt het mij ook het beste om maandag direct een afspraak met je huisarts te maken. Deze kan je doorverwijzen naar een instantie die je verder kan helpen.
Heb je voor die tijd hulp nodig, dan kun je terecht bij

113online, telefoonnummer 0900-1130113
of
SOS telefonische hulpdienst, telefoonnummer 0900-0767

Beide nummers kun je 7 dagen per week, 24 uur per dag bereiken.
Trek op tijd aan de bel!
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennelijk heb je een depressie die niet door iedereen serieus genomen wordt. Gelukkig doe je dat zelf wel. Veel mensen beseffen niet dat je voor een depressie heus niet oud en der dagen zat hoeft te zijn. Niet alleen lichamelijke, maar ook geestelijke gezondheid hangt af van verfijnde mechanismen die makkelijk verstoord kunnen raken. Het is eerder een wonder dat het meestal goed gaat.

Ik zag een paar goeie tips voorbijkomen waar je best iets aan kunt hebben. Maar je hebt professionele hulp nodig. Ga daarover praten met je huisarts. Die zal je hoogstwaarschijnlijk verwijzen naar het RIAGG voor een intake op korte termijn. Verwacht niet dat je binnen een paar dagen van je klachten af bent maar ze worden daar wel herkend en erkend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op deze site: http://www.nvjt.nl/

En zoek een therapeut in je buurt. Ik heb deze reis zelf ook ondergaan en heb er veel baat bij. Je gaat de confrontatie met je gevoelens aan, in plaats voor het uit de weg te gaan. Sommige zorgverzekeraars vergoeden dit.
Zoals iemand ooit eens zei: de snelste manier om van je angst af te komen, is de weg er dwars door heen.
Wil je meer weten, stuur me een privebericht.
Sterkte ermee!

Toegevoegd na 7 minuten:
Deze methode gaat stukken sneller dan bij een psycholoog, met alle respect hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klinkt alsof je een depressie hebt. Ga praten met je huisarts. Hij of zij kan je dan helpen om de juiste hulp te zoeken. Misschien kan het door praten, maar misschien heb je wel medicijnen nodig. Probeer voor jezelf alvast na te gaan, wanneer deze gedachten zijn begonnen en wat de aanleiding kan zijn. Als je zelf de kern kan raken, scheelt het je een hoop voorwerk bij een psycholoog en kun je sneller geholpen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed dat je hier deze vraag stelt zeg. Die psycholoog uit Duitsland, wat een kwakzalver, want een kenmerk van depressie is o.a denken aan zelfmoord. Je wilt helemaal niet dood, maar je wilt van dat k.gevoel af! Das heel wat anders dan daadwerkelijk zelfmoordneigingen hebben. Maargoed, hierboven staan onwijs goede tips, er valt zat hulp te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterk dat je dit durft te vragen. Ga nu, wacht niet langer om uit je situatie te komen. Je bent niet alleen, het komt goed..

Ik ben niet zo bekend met organisaties, maar praat met iemand die je vertrouwt, het maakt niet uit wie, en geef niet op. Jij weet dat je hulp nodog hebt, ongeacht wat er tegen je gezegd of gedaan is. Er zijn hier veel steunende antwoorden, alles komt goed.