Je moet er voor open staan en ook wat voor doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms moet je zoeken en soms heb je mazzel dat hij vanzelf komt...

Maar een relatie is wat anders dan zomaar een vriendje hebben, met een relatie bouw je samen iets op voor de toekomst, en daar moet je aan werken, allebei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje van allebei. Als je je thuis opsluit achter je computer en alleen online allerlei games speelt gaan er zo 10 jaar voorbij als je pech hebt.

Als je elke persoon van het voor jou juiste geslacht bekijkt of het de ware voor de komende 50 jaar zou kunnen zijn ben je zo krampachtig bezig dat je jezelf niet bent en dat schrikt "de ware" dan net af als je pech hebt.

Dus ik zou zeggen: een beetje ertussenin. Leef gewoon hoe je zelf wilt maar zorg wel dat je open staat voor de kansen die er zijn, als ergens leuke mensen zijn, sluit vriendschap en zie wat daar van komt.

Als je dat een tijd doet, zonder dat je ook maar een relatie in de verte ziet aankomen wordt het misschien tijd iets "actiever" op zoek te aan naar een relatie
13 jaar geleden
In mijn ervaring: de mensen die overtuigd zijn dat ze niet zonder relatie kunnen leven, blijven het langst alleen.
En ik heb al gezien dat mensen op een bepaald moment zeiden: nou ja, laat maar, ik zie wel, en dan hoppa! Daar was z/hij!
Neemt niet weg dat je je wel bijvoorbeeld in kunt schrijven op datingsites en bij relatiebemiddelingsbureaus, ik geloof dat de laatste betere resultaten hebben dan de eerste (daar vind je vaak mensen op zoek naar een paar dates en meer niet).
Ook helpt het natuurlijk als je veel mensen tegenkomt, via werk, sport, vereniging, noem maar op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze bellen denk ik niet vanzelf aan de deur,belangrijk is wel dat je op verschillende plaatsen verenigingen clubs of cafes diversen tegen komt en ja dan zul je iemand treffen misschien nooit uitstralen dat je dan op zoek bent want dat werkt niet gewoon jezelf zijn en open staan voor nieuwe mensen in je leven dan komt het goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond mijn relaties inderdaad altijd wanneer ik stopte met zoeken.
De eerste toen ik pas 29 jaar was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoort vaak dat je alleen een relatie vindt als je niet op zoek bent. Ik zeg: onzin. Waarom zou je afwachten tot er ooit eens spontaan iets gebeurt en je wakker wordt met een relatie?

Ik heb gezocht. Gewoon openlijk, met duidelijk doel, op een datingsite, met zo'n profiel over mij en een zoekprofiel met mijn wensen. En zo heb ik een man gevonden (die dus óók op zoek was) die ik anders van mijn leven waarschijnlijk nooit tegen het lijf was gelopen. Inmiddels zijn we bijna acht jaar getrouwd.

Zou ik ook een relatie hebben als ik toen, inmiddels negen jaar geleden, niet had gezocht? Vast wel. Ik was vast wel vanzelf iemand tegengekomen. Ik had vast wel een relatie gekregen, en misschien zou die relatie nu nog bestaan. En misschien ook niet. Ik ben er nu in ieder geval heel blij mee dat ik niet heb gewacht tot een relatie vanzelf kwam, maar dat ik ernaar heb gezocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er erg voor om niet al te nadrukkelijk op zoek te gaan naar een levenspartner.

Het spontane karakter van een eerste ontmoeting kan dan wat moeizamer verlopen.

Tenzij deze wat licht afwachtende houding langdurig op een teleurstelling uitdraait lijkt mij dit op de meest spontane kennismaking en zo mogelijk de eerste stappen van een relatie uitlopen.

Al te nadrukkelijk zoeken, kan soms wat geforceerd overkomen, waardoor je b.v. te krampachtig aan iets vasthoudt.

Lukt het afwachten niet..dan kun je altijd nog naar andere mogelijkheden als dating sites uitzien.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zult zien als je zoekt dan vind je niks en als je niet op zoek bent juist wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zoekt, ga je mss wel wat vinden maar daar kun je ook erg mee op de koffie komen...laat dingen open, en sta open voor jezelf en voor mensen, bereik je meer mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij een mooie persoonlijkheid uitstraalt , trek jij de ander vanzelf aan . Als je die ander "herkent" dan wil je vanzelf contact met hem/ haar maken.

Eigenlijk is het voor een groot deel "onbewust " wat er gebeurt als je de ander ontmoet . Soms herken je het ( nog) niet , en dan dreig je het mis te lopen. Ben alert op signalen. Uiteraard moet je wel af en toe ergens naar toe gaan waar je de juiste mensen tegenkomt .

Het mooiste is het als je je "ander" tegenkomt die kan bijdragen aan jouw eigen persoonlijke groei. En jij die ander ook helpt . Kijk uit met het "consumeren " van liefde , die maakt je op langere termijn ongelukkig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De relatie zal vanzelf komen als je er open voor staat. Je zult je onder je medemensen moeten begeven om "de ware" tegen te komen. Altijd maar thuis zitten, nergens naar toe gaan enz dragen er niet toe bij dat je iemand ontmoet.
Ook het internet met datingsites is een mogelijkheid. Dan kun je zoeken. Of het dan klikt met de eerste ontmoeting blijft een vraag.
Kortom je zult jezelf op wat voor manier dan moeten mengen onder de mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste zou je je moeten afvragen waarom je een relatie zou willen. Natuurlijk is het fijn om iemand te hebben waar je e.e.a. mee kan delen, leuke en mindere leuke dingen. Het belangrijkste is dat je prettig je eigen leven kan leiden. Een relatie kost ook energie, er komen nieuwe omstandigheden in je leven waar je mee om moet gaan. Het hangt natuurlijk ook af van je leeftijd/levensfase waarin je verkeert.

Doe gewoon je eigen ding en blijf open staan voor andere mensen, haal jezelf af en toe uit je 'comfortzone' zodat je weer andere type mensen ontmoet. En wie weet, is dat wel harstikke leuk!