wat moet ik doen tegen het feit dat mijn vriend gepest wordt doordat ik vijf jaar jonger ben?

Ik heb een heel liefdevolle relatie met een jongen van negentien, maar hij is voor zijn klasgenoten het lijdend voorwerp van smerige grapjes en valse beschuldigingen geworden (pedofiel en zo). Het ergste is dat hij zich erdoor laat beïnvloeden; hij begint te twijfelen of het wel een goed idee was samen te zijn met een minderjarig meisje, en of het wel juist is wat hij doet door me zelfs maar een knuffel te geven.
Ik vind het irriterend, want ik voel aan dat hij me slechts met gemengde gevoelens graag ziet...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik las bij je antwoord dat je een relatie hebt gehad met een jongen van 18 was hiervoor ?of loop je de kluit te flessen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of misschien is hij net 19 geworden? Of worden mensen tegenwoordig niet meer ouder?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in 1uur tijd? Van 18jarige vriend gehad naar 19jarige vriend nu.dan word ik nieuwsgierig en raag ik vriendelijk of het een hoax is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mike07 ja en in dit geval twijvel ik zeker aan de waarheid een nieuw profiel met een vraag en een antwoord van iemand die 14jaar zegt te zijn rond 4uur s'nachts op zaterdag over het onderwerp relaties.En ik zeg niet dat het niet waar is maar ik word wantrouwig.

Antwoorden (8)

Op die leeftijd is vijf jaar best wel veel, misschien is het beter (omdat jij pas 14 bent) even de kat uit de boom te kijken.

Die gemengde gevoelens zeggen toch genoeg?? Plus dat het jou irriteert, denk goed na voordat je verder gaat, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt waarschijnlijk erg stom voor je maar het verschil is nu te groot. Jouw interesses liggen waarschijnlijk heel anders dan de zijne. Over 5 jaar is dat verschil er bijna niet meer alleen in getallen. Geniet van deze tijd, het is voorbij voor je het weet. En je kunt er niets aan veranderen hoe anderen over jullie denken. Maar irritatie en twijfel is een reden om het om te gaan zetten naar vriendschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was 25 toen ik mijn vriendin leerde kennen (zij was 15). Heel veel mensen (waaronder ikzelf) hadden er moeite mee. Maar je moet niet alleen naar leeftijd kijken. Mijn vriendin ziet eruit als 5 jaar ouder (wat nu nog een compliment is) en gedraagt zich ook als een ouder persoon in doen en spreken.

Tot op heden ben ik blij dat we eigenwijs zijn geweest en bij elkaar zijn gebleven. We zijn nu 6 jaar bijelkaar en wonen samen. Mensen in onze directe omgeving hebben er geen problemen meer mee.

Dus zo kan het ook.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dus als antwoord op je vraag. als je relatie goed voelt zou ik gewoon doorgaan. En maling hebben aan pesters.

Pesters zijn trouwens nooit vrienden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het verschil is wel groot voor jouw leeftijd maar ik vind ook dat, je aan hem moet vragen hoe hij zich nou echt bij jouw voelt als dat goed zit, is het goed.maakt niet uit wat andere vinden. trouwens liefde overwint alles!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je echt verliefd bent kun je het wel volhouden maar je vriend moet wel voor jou opkomen en niet zich mee laten trekken door anderen en ja ok je bent nog jong maar je kunt niet je gevoelens uitzetten als je om iemand geeft probeer het negeren die pesterijen zodat de anderen geen plezier eraan hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij kan niks aan zijn gevoelens veranderen..
Als hij zich kut voelt omdat hij gepest wordt, is dat toch echt zijn probleem en niet het jouwe.. Jij kan hem steunen.. Maar dat is ook het enige.. Je kunt er niet voor zorgen dat het gepest ophoudt.. En ook niet dat hij het gepest niet meer erg vind..
Pesterijen houden na een tijdje vaak vanzelf op.. Laat hem door de zure appel heen bijten zou ik zeggen..

Maar bedenk wel.. Als hij het met je uitmaakt vanwege die pesterijen.. Vind ik dat hij niet genoeg van je houdt.. Want dat is echt de meest lamme reden om een relatie uit te maken..
Plus dat de pesterijen waarschijnlijk niet ophouden.. Want dan word het, "Jouw ex is pas 14!"...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zegt meer over de mensen in zijn klas, en de mentaliteit van die mensen, dan over jou....en jij 'moet' er niets tegen doen!!
Jij bent de vriendin van je vriend, en jullie hebben een liefdevolle relatie - daar gaat het om.

Zelfs dat je vriend nu beïnvloed wordt door die opmerkingen zegt meer over je vriend, dan over jou. Als hij zich inderdaad laat leiden door opmerkingen van anderen, dan kan de liefde voor jou helaas toch minder diep zitten, dan je aanvankelijk gedacht hebt.
Ik vrees, dat hij bezig is zich van je los te maken, gezien je zin: 'of het wel juist is jou te knuffelen'....

Je hebt, vind ik, in een relatie altijd maar met twee mensen echt wat te doen. Zodra anderen invloed kunnen uitoefenen op hoe die twee mensen met elkaar omgaan, dan is de relatie niet zo hecht en goed als je graag zou willen....

Dus, hoe moeilijk dit ook voor je is : bouw in je gevoelens in, dat het zo maar over kan gaan, binnenkort. Of bespreek je gevoelens met je vriend, want ingeslikte irritaties en door jouw als 'gemengde gevoelens' ervaren manier van met jou omgaan, brengen enorme twijfel bij jou als je ze niet bespreekt. Het risico dat hij dit dan gelijk aangrijpt om het uit te maken, moet je dan, denk ik, maar op de koop toe nemen : je weet dan in elk geval, waar je aan toe bent!!
Want onzekerheid is een kl*te-gevoel....

Je hebt, net als iedere vrouw, het 'recht' op een vriend die voor de volle 100% van je houdt en achter je staat.

En als hij het niet zou zijn, kan je hem maar beter kwijt dan rijk zijn. Want na je verwerkingsperiode met verdriet over het niet lukken deze keer, kan je je weer open stellen voor een volgende liefdevolle relatie!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu je vriend al negentien is en jij 'pas' veertien..ziet zijn klas hierin een nieuwe mogelijkheid om het leven zuur te maken.

Ik denk namelijk dat hij al veel langer gepest wordt/werd..maar dat die klas steeds opnieuw een kwetsbare plek van hem opzoekt en..die ook met graagte misbruikt.

Juist OMDAT hij zo kwetsbaar is, KAN men hem gemakkelijk tot allerlei onderwerpen van spot en insinuaties maken.

Niet JIJ..maar HIJ moet daaraan iets doen. Hij moet zich zelfbewuster gaan opstellen en iets uitstralen als..'Kom maar op..ik ben onkwetsbaar...mij doe je daar geen pijn mee'

En verder moet hij gewoon maling hebben aan wat anderen van jullie tweetjes vinden.

Dat is namelijk jullie zaak..en dat gaat hen helemaal niets aan..

Hoewel je wel wat jong bent voor iemand van negentien..hoeft dat op zich geen enkel probleem te zijn..liefde hangt immers niet af van leeftijd..

Krijg beide iets van de instelling van..'Ik lach ze allemaal lekker uit' en merk daarna dat ze jullie al gauw met rust gaan laten.

Groet,

Ton