ik heb gehoord dat de vrouw van m`n beste vriend vreemdgaat, wie moet ik er op aanspreken? m`n vriend of z`n vrouw?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (23)

Ben voorzichtig met "ik heb gehoord" .....
Als je het hebt gehoord, dan zou ik diens vrouw erop aanspreken, met het motto, ik heb gehoord.....
Je komt er vlug genoeg achter wat dan de waarheid is.

Wat je dan vervolgens onderneemt, laat ik over aan je eigen inzicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- een min van mij, omdat je zo een roddel in de wereld breng, waar niemand mee geholpen is...
Persoonlijk zou ik zeggen: Dat is iets tussen hun beiden. Geruchten zijn zeer gevaarlijk, omdat het lastig is na te gaan wat er waar is en wat niet. Als je echt het gevoel hebt dat je er iets 'aan moet doen' zou je haar kunnen confronteren. Dat is de enige manier dat je er niet voor zorgt dat de stress tussen je beste vriend en partner hoog op loopt; Het hoeft nl helemaal niet waar te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mis de derde mogelijkheid: "je bemoeit je er gewoon niet mee."

Mocht je toch voor één van de eerste twee opties kiezen, dan zou ik haar erop aanspreken, misschien dat het een eenmalig iets is en dat het opgelost kan worden zonder je vriend in te lichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen zijn vrouw. Je kunt zeggen dat je iets gehoord hebt waar je nogal van geschrokken bent. En dan zal je vanzelf wel horen of merken dat er wat aan de hand is of niet. Wat je daarna zou kunnen, moeten of willen doen hangt helemaal daar vanaf natuurlijk.
Lastig hoor.

Toegevoegd na 9 minuten:
Als je haar erop aanspreekt en ze gaat inderdaad vreemd is dat ook een duidelijk signaal naar haar dat mensen er blijkbaar lucht van hebben gekregen en dat het een kwestie van tijd is voordat haar man het ook weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervelend, zo'n situatie. Waar rook is, is vuur, denk je dan.
Je loyaliteit naar je beste vriend toe komt hierdoor in het gedrang en dat is balen.

Als je iets wilt doen, zorg dan eerst dat je weet of de geruchten waar zijn. Er is zeker een mogelijkheid om de vrouw van je vriend te bellen of te spreken als je vriend er niet is. Overdag als hij naar zijn werk is of zo. Zeg dat je geruchten hebt gehoord en dat je er van baalt dat je er iets mee moet, omdat je anders je vriend niet meer recht in de ogen kunt kijken met deze wetenschap. En als het zo is moet die vrouw dat zelf weten, maar zeg dan dat ze het snel aan haar man moet vertellen voordat het hem via een andere weg ter ore komt. Omdat het rondzingt... Dat het voor jou hiermee afgehandeld is.

Zo leg je het bij haar neer.

Mocht er niets van waar zijn, dan is het alsnog jouw advies aan de vrouw om erover te praten met haar man.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eerst aan zijn vrouw vragen of het waar is. Want ja het kan ook gewoon een dikke vette roddel zijn. Mocht het dan waar zijn, dan zou ik me er niet mee bemoeien. Het is iets tuseen je vriend en zijn vrouw. Of je kunt haar zoals in van die soappie's haar dwingen het te zeggen, of anders zeg jij het weetje wel. haha:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei! Een gewetensvraag. Je ermee bemoeien is gevaarlijk. Je er niet mee bemoeien kan later leiden tot het verwijt dat je niets hebt gezegd terwijl je het wist.

Ik zou het in de eerste plaats nog stil houden, om zeker ervan te zijn dat het waar is en om hun zelf de kans te geven binnen hun relatie om eventuele problemen op te lossen. Je weet nooit wat zich afspeelt binnen hun relatie ook al is deze man jouw goede vriend.
En bovendien: Wat voor soort vreemd gaan? Een slippertje? Een langdurige geheime verhouding? Een misgeinterpreteerde omhelsing?

Zijn vrouw heeft het allereerst het recht om zelf te bepalen hoe zij omgaat met haar eventuele ontrouw. Misschien is zij zelf van plan het op te biechten, of misschien worstelt zij met haar schuld en houdt het geheim maar probeert zij het achter zich te laten en weer te werken aan haar huwelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij hebt gehoord dat de vrouw van je beste vriend vreemd gaat... En jij wil graag de reddende engel zijn.... Ik zou me nog maar eens even heel goed op het achterhoofd krabben als ik jou was, voor ik me daar mee ging bemoeien! Jij weet niet of het écht waar is, en ik begrijp heus dat je je vriend wil helpen, maar wat als het niet waar is? Als het achteraf niet waar is, dan is jou beste vriend nog steeds bij zijn vrouw, de gene die jou vertelde dat er vreemd werd gegaan is ook nog bevriend met dat stel, en jou beste vriend is dan jou beste vriend niet meer!
Dat is meestal zo, dus ik zou maar even heel goed nadenken of je je ermee wilt bemoeien en vooral, is dat jou vriendschap waard? Pas als jij iets gezien hebt of je kan het je vriend laten zien, dan kan je ingrijpen, en eerder zou ik mijn vingers er niet aan branden....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en als het wél waar is, is je beste vriend ook je beste vriend niet meer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jawel hoor, als het maar wel waar is. Als het niet waar is, of je kan het niet aantonen, dan ben je al snel de gebeten hond, en was je uit op rottigheid. zoals ik al zei, ik bemoeide me er zo niet mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"+"
Ik heb hetzelf een keer meegemaakt. Hoorde het ook via via en ben naar zn vriendin toegestapt. Ik heb het haar gevraagd en haar vriendelijk verzocht dit aan hem te melden. (ik was niet echt met beide bevriend). Wanneer zij dit niet zou doen heb ik haar gezegd dat ik het zelf zou doen. Nou het heeft geholpen want nog geen dag verder heeft ze het verteld. Nu was dit nog zonder samenwonen e.d..

Je moet er idd mee oppassen want je maakt wel iemands leven stuk. Maar als je het niet zegt en het komt uit dat jij het weet dan zijn de rapen ook gaar. Dus wanneer je besluit niets te zeggen moet je ook voor altijd je mond houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf!!! Ik heb voor een vriendschap veel over maar blijkbaar denk jij er anders over!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar je was toch niet echt met beiden bevriend?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet met haar bedoel ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou zoiets ook niet kunnen verzwijgen voor mijn beste vriend
Vreselijk dilemma, vooral omdat je het blijkbaar niet zeker weet.

Ik zou uitgaan van wat je vriend zou willen wat jij doet (oe moeilijke zin).

Eigenlijk zou ik willen zeggen, niet mee bemoeien maar het is WEL je beste vriend. Ik zou het jammer vinden als mijn beste vriend me dit soort info zou onthouden (al zou ik het hem niet kwalijk nemen omdat het zo ingewikkeld is)

Dus, als jij vermoed dat jouw vriend er ook zo over denkt, moet je toch iets doen. In dat geval zou ik ook eerst de vrouw benaderen en uitleggen dat je voor de bestwil van je vriend hem wilt inlichten. Als zij het dan bijv wel toegeeft maar bijv zegt dat het voorbij is zou ik het niet zeggen, dan is het iets tussen hen en kwetst hem mogelijk onnodig. Voor haar is het dan een soort waarschuwing, als jij meer signalen opvangt ga je naar je vriend.

Rot blijft het, wat je ook doet
sterkte
13 jaar geleden
Er niets mee doen is bijna onmogelijk in deze situatie.
Je hebt het gehoord en dat je deze vraag stelt geeft al aan dat je er iets mee wilt.
Je bent je aan het oriënteren over hoe en wat je het beste wel en niet kunt zeggen of doen.

Ik vind het persoonlijk heel goed van je dat je er iets mee wilt. Dat geeft aan dat je geeft om je vriend en diens vrouw.
Eigen gevoelens over bedrog/liegen etc komen naar boven en zorgen ervoor dat je er een extra invulling aan geeft.

Ik las hierboven dat iemand schreef; dat je kunt zeggen dat je iets heel ergs hebt gehoord en dat dit je erg heeft doen schrikken.
Je hoopt dat het niet waar is, maar de kans dat iemand een keer de mist in gaat kan altijd.
Hoe sta je zelf hierover? Hoe denk je over vreemdgaan? Wat als jouw partner dit zou doen en jij komt erachter. wat zou jij doen? Deze vragen zijn heel belangrijk om er achter te komen of je wel of niet moet reageren hierop.

Misschien weet je vriend het al? Misschien hebben ze een relatie waarin ze dit prima vinden van elkaar.
Misschien is hij een keer al vreemdgegaan en heeft de partner van je vriend hier een reactie op teruggegeven door vreemd te gaan en iemand heeft dit 'op gemerkt'.

Persoonlijk zou ik pas naar de vriendin gaan en vertellen wat je gehoord hebt, wanneer je er zeker van hoe je vriend tegenover vreemdgaan staat/ open relatie. Je hebt je vriend en haar hoog zitten. En je vindt het erg vervelend dit soort nieuws te horen. Je weet ook niet of het waar is. Maar al zou het waar zijn... wat zou jouw vriend in deze situatie graag willen dat jij zou doen? Zorg ervoor dat je hier achterkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uw ,,beste vriend,, hangt u ook niet alles aan uw neus.
Het kan zijn dat beiden een open relatie hebben.
Bent U niet te close met uw ,,beste vriend,,?
Wilt u de relatie ontwrichten ten eigen faveure?
Vangt u de hypotheek en evt kinderen op van uw
,,beste vriend,,? Mocht het al zo zijn vervuld u dan de Judasrol? Wie zonder zonden is werpe de eerste steen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel je zegt tegen die vrouw dat jij het weet: ze kan het ontkennen ook al is het waar, maar zal jou wel voortaan met andere ogen bekijken. Het kan ook zijn dat ze vraagt van wie jij dat weet. Ga je die naam dan vertellen? die persoon kan weer kwaad op jou worden omdat jij naar die vrouw bent toe gestapt. Moeilijke situatie dus. Naar die vriend stappen zou ik helemaal niet doen, die vrouw kan zich er wel zo uitlullen dat jij straks de gebeten hond bent. Straks denken ze dat jij een wig tussen hun wilt drijven uit jaloezie ofzo. NIET vertellen dus. het is hun leven. Leven en laten leven dus! hoe moeilijk ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eerst zijn vrouw erop aanspreken. Misschien is het helemaal niet waar wat er gezegd word, dat kan ook he. Maar ik zou niet meteen naar je beste vriend toerennen, want als het niet waar blijkt te zijn heb je een nog groter probleem. Je kan er ook voor kiezen dat je het gewoon zo laat, maar de vrouw er wel mee confronteert. Vraag of het waar is, en als ze toegeeft, dan moet je haar als raad geven of te scheiden of het uit te maken met die vriend. En als ze dat niet doet, zeg je dat jij het hem zal vertellen. Zo staat ze voor een bijna-onmogelijke keuze en dan zal er bijna altijd wel het goede uitkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een moeilijk dilema maar wat je wel kan doen is het aan de tafel brengen als het ter sprake komt
stel dat je vriend is langs komt je je vraagt hoe is het? En hij zeg niet zo goed mijn vrouw doet wat afstandelijk de laatste tijd. Dan kan jij je vermoedens vertellen....

Of je raakt in gesprek met de vrouw en ze laat soms is merken dat ze iemand heeft leren kennen kan je het ook aan tafel bregen.... iets als ja dat heb ik gehoord ja....

Ik zou het dus niet direct vertellen laat misschien indirect een paar woordjes vallen en als ze er zelf over beginnen kan jij er gerust over praten...
Zie het als een rechtzaak en jij bent de getuige je praat wanneer je geroepen wordt. Mischien is het moeilijk om te zwijgen maar als je niks zeker weet mag je het niet vertellen.

Mocht je het nu zeer zeker weten doordat je haar zien vreemdgaan of iemand anders en die je vertrouwt dan zou ik het toch aan je vriend vertellen maar opnieuw haal het aan en vertel het niet direct... bv: hoe is het met je vrouw? bwa gaat... Zeker ? en je vraagt door en daarna kan jij jouw verhaal vertellen...

Hierdoor voel je jezelf niet schuldig dat het jouw fout is dat de relatie stuk gaat. En laat je vooral niet schuldig voelen...

Hopelijk heb je er wat aan !!!

Mijn mening : ik zou het zowiezo zeggen maar de manier je het zegt is wel verschillend zoals ik hier boven uitleg... want soms kan het schokkend over komen of erger ze geloven je niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen al de zin 'ik heb gehoord" is al een reden om je er niet mee te bemoeien. Er zijn namelijk veel mensen die er genoegen in scheppen om anderen in een kwaad daglicht te zetten.
En conclusie trekken op basis van wat er eventueel gezien is, is niet altijd de waarheid.
Als voorbeeld: Misschien was ze iemand aan het troosten op dat moment en had ze haar armen om hem/haar heen?

Wanneer je echt onweerlegbare keiharde bewijzen hebt zou je kunnen overwegen om de vrouw te vertellen dat jij het weet en vragen of ze het bekend wil maken aan haar man.

Met andere woorden; begeef je niet op glad ijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd er de zin ik heb gehoord is al een roddel duss
Zolang je het niet zeker weet, afblijven want als je zonder zeker te zijn éen van hen ermee confronteert doe je dat in dit geval toch meer om van je eigen vervelende gevoel af te komen.
Als je het wél zeker weet, met de vrouw erover spreken. En vertellen dat als zij het niet zegt dat jij het gaat vertellen aan je vriend, ze krijgt 2 dagen de tijd.
Je vriend zal je vriend blijven op deze manier omdat hij achteraf (als het écht waar blijkt te zijn) heel goed zal begrijpen en respecteren dat je niet zomaar op roddels afgegaan bent en het als steun ervaren wanneer jij haar erop aangesproken hebt.
Ik heb zelf in de situatie van je vriend gezeten en weet redelijk goed hoe het voelt.
Dus om kort te gaan:
Heb je het niet zelf gezien? Afblijven.
Kristal
13 jaar geleden
Dan zou het fout zijn wat zij doet , maar je kunt je er niet mee bemoeien omdat het je niks aangaat . Spreken kan zilver zijn , maar zwijgen is in dit geval denk ik goud .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat kunnen de gevolgen zijn van actie? Waarschijnlijk kan daar alleen maar drama en vooral veel pijn en verdriet uit voortkomen.

Als jij het niet te weten was gekomen (mocht het al waar zijn) dan was het ook gaande geweest, maar had je er alleen niks aan kunnen doen omdat je het niet zou weten.

Als je je ermee gaat bemoeien ben jij de boosdoener. Het zijn hun levens en niet jouw zaken, zo zien de meeste mensen dat kan ik uit ervaring zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pff moeilijk hoor.. Van wie gehoord is het uit een betrouwbare bron? De kans dat de vrouw van je vriend laaiend op je word is groot (zeker als het niet waar is)!
En als het wel waar is, vind de vrouw van je vriend je bedreigend contact.. Niet bevorderlijk voor jullie vriendschap. Om jezelf zo goed mogelijk te beschermen zal ik het ter sprake brengen maar niet al te beladen.
Zo even tussen neus en lippen door in de trant van "Er word toch zoveel gekletst in de wereld".. Maar je hebt het dan toch gezegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te lezen gaan de meesten er hier er vanuit dat je die vrouw er gewoon op aan kunt spreken maar dat gaat denk ik niet zo makkelijk hoor.
Als ze namelijk niet vreemd gaat zal ze het jou niet in dank nemen dat je haar er wel van beschuldigd aangezien jij duidelijk waarheid ziet in het gerucht.
En als het wel waar is wie zegt dan dat ze het jou aan je neus gaat hangen? Je hebt immers geen direct bewijs.

Ik zou eerder degene die met het gerucht komt ermee confronteren en er precies achter komen waar diegene dat zelf vandaan haalt.
Heeft diegene de vrouw gezien met een ander of heeft hij/zij het ook weer van een ander gehoord?
In het eerste geval vind ik evengoed dat jij niet met die vrouw moet praten maar degene dia haar heeft gezien aangezien die wat meer weet over de details en haar er misschien eerder van kan overtuigen om het tegen haar man te zeggen voor zover hij er zelf niets van weet.

Ga dus alsjeblieft niet nu al met je vriend of zijn vrouw praten want je weet zelf blijkbaar nog helemaal niet wat er nou precies speelt, dus ga dat eerst maar even uitzoeken voordat je je vriendschap op het spel gaat zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon niets zeggen, tenzij die vriend of zijn vrouw erover begint. En vooral niet gaan veroordelen. Het wordt anders als die nieuwe vriend van die vrouw b.v. een louche figuur is.
13 jaar geleden
Hoezo "Ik heb gehoord"? Kan wel een leugen zijn. Hoe het ook zij, Dat is iets tussen hen.. Misschien hebben zij onderling wel een open relatie met elkaar. En mensen roddelen nu eenmaal... En waarom "moet" je een van heen aanspreken? Niets moet. Laat hen lekker. Dat is iets tussen hen. je bent niks verplicht hoor.