wanneer is een vriendschap over?

over de mensen waarom het gaat:
- ik moet altijd naar hun of hun bellen
- als er iets is waar hun bij zijn (wat een ander geregeld heeft) hebben ze altijd commentaar maar regelen zelf nooit een uitje
- als ik iets "belangrijks" heb, moet ik er zelf over beginnen, interesse tonen ze niet of weinig.
Nu heb ik besloten op hun telefoontje te wachten, maar al 2 weken niets gehoord. Ik twijfel wat ik moet doen. Toch maar weer bellen/langsgaan of is dit toch gedoemd te mislukken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek andere vrienden/vriendinnen die u WEL aandacht geven. NIET terugbellen.

Antwoorden (6)

Nee, even niets doen, rustig afwachten als het echte vrienden zijn zullen ze kontakt met je opnemen, zo niet dan ben je mooi van ze af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij er voor over hebt, wil je graag met deze mensen omgaan of niet? Vriendschap komt van 2 kanten, en verschillende mensen kunnen nog wel 's een verschillende definitie van vriendschap hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, Kimberly, niet zelf weer het initiatief nemen. Het is genoeg zo. Sta open voor andere mensen, wellicht verwaarloos je er zelf ook een paar? Nieuwe mensen ontmoeten is leuk. Er kan een wereld voor je open gaan. En die oude 'vrienden'? Och, misschien melden ze zich zelf wel een keer. Of niet. En dan is het aan jou of je met ze wil afspreken. Maar wordt geen marionet van hun die naar hun pijpen danst!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriendschap is over als ik langere tijd er veel energie in stop, en ik er weinig uit haal. Het is geven en nemen, en je hoeft beslist niet steeds alles tegen elkaar af te wegen, maar als alles steeds van een kant komt, kan je je afvragen hoe belangrijk jij bent voor je vrienden.

Het kan heel goed een bepaalde gewoonte zijn dat een bepaald iemand alle 'regeldingen' op zich neemt, iedereen vind het dan zo gewoon dat jij dat doet, omdat je dat goed kunt, omdat het makkelijk is, dat er niemand bij nadenkt om zelf eens iets te organiseren. Dit hoeft echt niet te betekenen dat de vriendschap slecht is. Maar als mensen nooit belangstelling voor je hebben en je nooit bellen, moet je toch nadenken wat je zelf precies wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vriendschap moet inderdaad van 2 kanten komen!
Ik zou met ze afspreken en erover praten. Dan kom je erachter hoe ze over je denken. Misschien zien zij het wel anders...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien hebben ze helemaal niet in de gaten dat jij hier mee zit. Ik zou er over beginnen anders gaat het zijn eigen leven leiden. Je kan er wel met andere mensen over praten, maar het hoort bij hun, zij kunnen je immers haarfijn vertellen hoe ze in hun vriendschap met jou staan. Als je gaat zitten wachten totdat zij bellen, ga je je alleen maar zitten ergeren, en als ze dan bellen zit er bij jou een bepaalde lading achter en is er alsnog niks uitgesproken. Deze onduidelijkheid kun je tackelen door in gesprek te gaan, hoe moeilijk dit misschien ook lijkt, maar dan weet je wel waar je aan toe bent.