wat wil een vrouw horen?

als ik ruzie heb met me vriendin kan ik beter stil zijn en alles slikken wat zij zegt ! En als ik tussendoor iets zegt komt het verkeerd over.. Er is vast wel iets dat ik kan zeggen dat goed overkomt en voor een bevredigend resultaat zorgt voor ons beide?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (13)

De waarheid natuurlijk haha ze moet gewoon rekening houden met jou!! Niemand zit op een andere mening te wachten als ie boos is, maar je moet toch echt rekening houden met de lieve mensen om je heen en niet tegen elkaar schreeuwen. Ik vind t niks maar somige mensen moeten ff weg, rondje lopen ofzo..
Maar ook al zijn jullie t niet met elkaar eens respecteer elkaars mening.
En laat je niet de grond in praten JIJ bent ook belangrijk en zoals jij naar haar te luisteren hebt. Heeft zij ook naar jou te luisteren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ruzie is een soort emotionele uitlaatklep voor vrouwen
dus jouw taak is het om haar helemaal uit te laten praten
en niet proberen tegenspraak of argument te geven omdat dat alleen de druk opvoert.
Andersom lijkt ze iets van je te vragen wat bij jouw wellicht de druk opvoert.
laat haar vooral in de trend praten van ik vind dat,ik als jij dat doet dan voel ik dit .....

maar nooit in de trend van jij ook altijd met je
of jamaar datr zie je verkeerd
dat is ordinair ruzie maken met geen oplossing
help haar om feitelijk te blijven
ze zal zeker iets tegen je hebben maar probeer feitelijk te achterhalen wat dat is en dus niet in de verdediging te schieten in de trend van
jamaar ik ben nou eenmaal zo of ik deed dat omdat bla bla

ze wil haar gevoel kwijt laat haar dat vertellen en probeer ook zelf te voelen hoe je zelf zou voelen als je in haar schoenen staat.
wellicht begrijpt je het dan goed

Ruzie maken is geen kwestie van winnen of verliezen
dat is het gevoel dat je nu voelt omat je de ruzie wilt winnen.

Maar echt luisteren naar wat er gezegd wordt dat is het doel van een ruzie.

Of je daarna je handelen zou moeten veranderen is maar de vraag.
blijkbaar ervaar jij dat zo maar dat zit meestal in je eigen hoofd eigenlijk is dat het gevoel dat je moet overwinnen.

tja het antwoord is dus eigenlijk niet wat wil ze horen maar dat ze kan zien dat je het begrijpt
13 jaar geleden
Steun! Steun! Steun! en als ze rustig is sluimerend Advies geven...Mannen willen graag zaken oplossen, vrouwen willen gehoord worden. Succes en probeer eens te luisteren zonder oordeel, werkt goed!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, dit ga ik onthouden '+
et klinkt mischien gek, maar een ruzie kan ook gezond zijn.
Maar een gezonde ruzie moet je samen doen!
Zorg dus dat je op elkaar mee praat, ls je snapt wat ik bedoel.
Dus niet door elkaar heen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet zeker NIET alles slikken wat zij zegt. En als jij wat zegt en het komt verkeerd over, dan is dat haar probleem en niet het jouwe. Jouw mening is net zo belangrijk als de hare en zij moet net zo goed naar jou luisteren als andersom. Laat je dus in geen enkel geval onder de tafel lullen door haar. Ik heb ook ervaring met zo'n soort vrouw. Ze is nu al een paar jaar mijn ex :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vrouw wil graag zich kunnen uiten. "Oplossingen" of het aandragen van redenen waarom zij niet boos of verdrietig zou mogen zijn is een ontkenning van haar gevoelens. Dus laat haar lekker uithuilen en uitrazen en toon begrip. Dit hoeft overigens niet te betekenen dat zijn "gelijk" zou hebben. Ze moet haar emoties gewoon even kwijt. Daarna is er dan ruimte voor een gesprek. Zie hier 11 spelregels om eerlijk ruzie te maken:

1. Je geeft elkaar vrijheid van meningsuiting
2. Ieder heeft het recht om te zwijgen
3. Ieder heeft het recht op een time out of gesprekspauze
4. Scheid probleem en oplossing
5. Probeer de ander te begrijpen
6. Probeer de ander niet te veranderen
7. Onderdruk geen gevoelens
8. Eis geen excuses na een uitbarsting
9. Bespreek slechts 1 punt tegelijk
10. Houd het in het hier en nu en in de toekomst
11. Gebruik "ik-boodschappen"

Kijk hier voor verdere uitleg bij de deze "spelregels": http://mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen/7945-ruzie-maken-10-spelregels.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Overbodig te zeggen dat deze regels voor BEIDE partners gelden. Alleen dan kun je op een gelijkwaardige manier "ruzie maken".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon uit laten razen en zeggen dat je er over na wilt denken en een tijd afspreken wanneer jullie dit bespreken.

Ik bedoel dus dat je een dag en tijd afspreekt. Hierdoor komt ze tot rust en heb je de kans om het zo te formuleren dat het niet opnieuw in een ruzie uitmondt.

En bedenk dan wel je bent het waard om ruzie mee te maken; als ze dat niet meer zou doen zou ik me ernstig zorgen gaan maken of het allemaal wel goed zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je scoort goed als je kans ziet haar relaas zó samen te vatten dat blijkt dat jij het he-le-maal gesnapt hebt.
Dus: laat haar uitpraten en vertel dan in je eigen woorden wat je gehoord hebt. Vermijd daarbij verwijten.
Niet goed: Dus jij vindt dat mijn sokken niet in de woonkamer horen te slingeren.
Wel goed: ik hoor/begrijp dat je het ontzettend vervelend vindt wanneer mijn sokken in de woonkamer liggen.

Succes.
en ruim je sokken dan ook op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als vrouwen ongesteld moeten worden en om die reden ruzie achtig zijn HELPT NIETS, als je niks zegt is en niet goed, als je wel iets zegt ook niet. Zelfs als je op de kalender kijkt en zegt, oh nou snap ik het, reken maar dat je dan helemaal de wind van voren krijgt.

Bij een "gewone" ruzie lijkt het me helemaal niet goed dat dat jij je zo aanpast. Als ik eerlijk ben klinkt dit als een EENZIJDIGE ruzie. Zij heeft ruzie, jij niet anders kan ik me niet voorstellen dat je zo gematigd kunt zijn (wel bekend fenomeen hoor, hebben we hier ook wel).

Misschien moet je het eens van die kant optrekken als inderdaad alleen zij boos is op jou en jij niet op haar. Zeg dat dan: misschien als grapje: nou ben jij pisnijdig en zit ik te verzinnen wat ik kan doen om je te sussen. Is dit nou ruzie of niet?
13 jaar geleden
Het enige wat ik tegen mijn kinderen kan zeggen als ze zo;n ontevreden chagrijnige bui hebben dat niks wil lukken en niets goed zit en hun haar niet zit en hun kleren niet staan en ben ik niet te dik en ben ik niet te klein en ik ben lelijk ; affijn, je kent dat wel, zo jong als ze zijn zijn het af en toe ook al net vrouwen.

En het enige wat je dan kunt zegen is : sorry dame (of lieverd, of weet ik veel hoe je haar zo neutraal mogelijk noemt) , ik speel dit spelletje niet met jou. Je kunt normaal met me praten als je weer bij zinnen bent, maar ik ga niet met je in discussie als ik toch niks goed kan zeggen.

En potverdikkie, geloof het of niet, het werkt. Als ze zo'n bui hebben willen ze namelijk alleen maar zeuren en klagen, en je kunt meedoen of er voor passen. Ik adviseer het laatste. (En ja, het werkt bij mij ook als ik in zo'n bui ben).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het wel heel lief van je dat je het vraagt!
Er zijn genoeg mannen die denken: bekijk het maar.
Vrouwen zijn niet de makkelijkste he, af en toe.
Praat er anders eens met haar over op een moment dat ze niet boos is. Vraag haar wat ze nu eigenlijk van je verwacht op zo'n moment.
Ik kan alleen maar zeggen wat je niet wil als vrouw en dat is niet serieus genomen worden en er een lolletje van maken... daar wordt een vrouw alleen nog maar bozer van.
Maar... Het is ook haar issue, je hoeft niet alles te doen om het haar naar de zin te maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een vrouw zit anders in elkaar die is veel emotioneler dan een man/met gedult het op lossen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat jezelf is niet doen je hoeft niet agressief over te komen maar zeg gewoon:

Zeg zoals je nu doet tegen mij dat hoeft voor mij niet hoor en je neemt afstand...

Je spreekt haar een tijdje niet of kust haar eventjes niet als je samenwoont...

Ze zal voelen ow ik was fout.... En ik zal het moeten goed maken bv....

Relatie is met 2 en als jij je niet goed voelt bij een gedrag zeg het dan ook en laat je niet doen...

Soms doet een vrouw dit zelf met opzet om te kijken hoe je zou reageren als test(instinct) als je bv slecht gedrag toelaat, en als je faalt zal ze intersse verlieze....

PS: dit is langs 2 kanten jouw vrouw hoeft jouw negatief gedrag ook niet te accepteren vat me niet verkeerd op he...