een vriendin heeft haar vriendje gedumpt en nu wil dat vriendje wraak. hoe kan ik me vriendin helpen

Toegevoegd na 19 minuten:
het is wraak door haar te blijf stalke en slaan enz

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

je vriendin moet dit zelf oplossen, t is beter er je niet mee te bemoeien..
wraak is een groot woord...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op welke manier wil dat vriendje wraak nemen?

Je kunt haar bijstaan met advies. Als er sprake is van strafbare feiten, geef haar dan het advies, om naar de politie te stappen.

Toegevoegd na 7 minuten:
als er sprake is van mogelijke eerwraak, dan kan er sowieso het beste naar de politie gestapt worden, nog voordat er iets gebeurd is. Bij de politie zijn er tegenwoordig agenten, die gespecialiseerd zijn in eerwraak gerelateerde problemen. zij kunnen de vriendin van advies voorzien en indien noodzakelijk maatregelen treffen.
13 jaar geleden
Hallo , hangt af van de ex vriend , is hij serieus en ofdat hij opgevoedt is met andere opvattingen over wraak nemen . Als je hierover twijfelt , ga dan direct naar de politie vertel je verhaal
Gr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er aan hoe en waarom je vriendin het vriendje de bons heeft gegeven. Dit voordat je overweegt haar te helpen door wat zij gedaan of misdaan heeft misschien nog erger te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan wat je met wraak bedoelt.
Wraak kan je bedoelen met geweld,maar ook haar terug pakken door met een andere vriendin te showen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stalken en slaan lijken me strafbare acties.
Ik zou naar de politie gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een probleem waar men niet te lichtvaardig over moet denken.
Er zijn mensen uit een bepaald milieu, cultuur of landstreek
waar men door gezichtsverlies in de goede eer is aangetast.
Gebeurt dat ten aanschouwe van een hele school of werkkring dan ontstaat er gauw een gevaarlijke situatie.

Het beste is mbt school een docent, mentor of rector in te lichten, die kunnen de boel een beetje in de gaten houden.

Betreft het gebeurtenissen op het werk,
dan kan men zich tot een leidinggevende wenden.

De buurtregisseur/coach van de politie is de eerst aangewezene om in te lichten.

Bij lichamelijk ongewenst contact of bedreiging dient men onverwijld aangifte te doen.

U kunt uw vriendin het beste bijstaan door haar goede adviezen te geven zonder geweld te gebruiken.

Verder de hele zaak te observeren en zorgen dat uw vriendin niet alleen over straat gaat zolang de zaak nog niet in de minne is beslecht.