'ALS we gaan trouwen', dat hoort zich aan alsof jij persé wilt trouwen maar er wel wat voor moet doen!
Wat doet hij? Hij is dan evtl wel jou ter wille en daar moet je dan blij om zijn.
Hij hoort jou te vragen. Emancipatie of niet, maar de vrouw hoort in dit geval niet de veroveraar te zijn. Een huwelijk is een verbintenis die je aangaat als je beiden weet dat je ook samen verder wilt en voor evtl. kinderen een officiële basis wilt hebben. Samen een gezin vormen en niet meer zonder de ander willen of kunnen. Hij voelt zich waarschijnlijk stoerder door jou te dwingen om hem te vragen. Als het een man was die er klaar voor was dan had hij je allang gevraagd, dus ik denk dat hij de boot nog liever even afhoudt. Ik kan me nl. niet voorstellen dat een man het van een vrouw laat afhangen of en wanneer deze stap gezet gaat worden. Ik zal het wel fout zien en een hoop reacties krijgen dat ik 'ouderwets'en niet van deze tijd ben, maar het is één van de weinige momenten dat je je als vrouw nog vrouw mag voelen en een man nog wat moeite vor je moet doen.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Dan zeg je op een avond tijdens een goed gesprek (bijvoorbeeld over toekomstplannen en - verwachtingen) gewoon : zeg lieverd, wanneer zullen we gaan trouwen ?

Tegenwoordig moet het met allemaal zoveel poespas en gedoe ; je kunt er toch ook gewoon prettig afspraken over maken ? Dat hoeft niet minde romantisch te zijn dan een of andere rare stunt uithalen om voor het oog van zo veel mogelijk mensen een aanzoek te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, echt van deze tijd...leuk, vraag hem dan op een manier die hem het langst bij blijft, je kan hem intiem vragen maar onder vrienden(moet je wel lef voor hebben)

Succes!

Toegevoegd na 38 seconden:
moet ook kunnen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou na een lekker avondje knuffelen de stoute schoenen aantrekken en vragen:"schat zullen we de gok maar wagen en gaan trouwen?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handig van jouw vriend om de verantwoordelijkheid bij jou neerlegt. Ik dacht dat het normaal was dat de mannen de vrouwen veroveren. Zo ging dat in de oertijd ook. Als het dan toch zo gaat lopen, kijk of je iets romantisch kunt organiseren al is het maar ergens eten. Tijdens het heffen van het glas kun je hem diep in de ogen kijken en dat je een vraag wilt stellen. Wil je met me trouwen.
Maak het niet moeilijker dan het is. Het moeilijkste is denk ik de omstandigheden creeeren waarin je het wilt vragen.
Ga bij jezelf na of je vindt of hij je mag vragen of dat jij degene bent met de meeste lef.
Veel geluk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na een romantisch avondje vragen als hij met je wil trouwen .En zeggen dat je toe bent aan een nieuwe uitdaging in het leven en dat je samen oud wil worden met hem als hij daar ook aan toe is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga met hem skydiven en vraag het vlak voor de grote sprong...
13 jaar geleden
De man dient een aanzoek te doen.(klassieke m/v situatie)
Anders de partner die de lange termijn visie doorgrond heeft.
(inkomsten, aankoop onroerend goed, kinderwens,
carriereplanning, geloofsbeleving, huwelijk in gemeenschap van goederen of huwelijkse voorwaarden,
huisdieren, sociale omgangsvormen, opvoedkundige aspecten in geval van kinderwens of al aanwezige kinderen van beiden).
Pas daarna na vele diepgaande gesprekken daarover komt de romantiek om de hoek kijken. Liefde maakt blind, daarom zijn er ook veel (v)echtscheidingen.

Als men eerst bovenstaande omschreven punten heeft
besproken en begrepen en na stevig overleg evt
consessies heeft gedaan dan kan men goed voorbereid
en beslagen ten ijs komen om iemand ten huwelijk te vragen en komt men niet voor verrassingen te staan.

Bedenk dat liefde , oprechtheid en trouw hoog in het vaandel moet staan bij beiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar zijn die romantische kerels gebleven die je meenemen in een luchtballon, die je overvallen tijdens een etentje bij een goddelijk restaurant, die moeite doen en nadenken over hun eventuele verovering? Luister, ben geen ouwe muts en best geemancipeerd, maar het is toch heerlijk om veroverd te worden, dat je je kerel het gevoel geeft dat ie echt moeite voor je moest doen (terwijl je allang wist dat hij de vader van je kinderen werd!!!)
Laat die kerel van je zweten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al gezegd, hij legt de verantwoording bij jou neer. Het feit dat je als al in hoofdletters schrijft geeft mij de indruk dat hij helemaal niet wil trouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ooit denkt ie hij doet een beetje onverschillig, maar kinderen wou hij ook niet maar ineens was ie er klaar voor! En nu is ie super trots op onze dochter dus jah ik hoop t wel en juist daarom vind ik t nog enger hihi
Jouw vriend daagt je wat uit of het is misschien een reactie op iets waar wij niks van weten.
Als het mijn vriend was en er zou niets speciaals aan zijn voorafgegaan, zou ik niet om de brij heen draaien en gewoon vragen of hij het idee heeft dat jullie er goed aan doen om te trouwen.
Haal de romantiek er maar in een keer af, want bij je vriend is die kennelijk niet aan de orde.

Je laat dan weten dat trouwen geen spelletje is, maar een serieuze zaak betreft, en afhankelijk is van een gezamenlijk en bestendig verlangen.
Laat niet met je sollen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees dat je een weinig romantische vriend hebt..

Maar als jij daar geen moeite mee hebt..waarom zou ik dat dan hebben..

Ik zal je vertellen hoe het destijds tussen mijn echtgenote en mij verliep. Misschien kun je daar iets mee.

Ik dacht al een tijdje over trouwen en voor mij was het bepaald niet moeilijk haar te vragen. Integendeel..

Maar ondanks dàt geschiedde het toch nog heel onverwacht voor ons beiden.

We stonden in Alkmaar bij een verkeerslicht te wachten tot we over konden steken en opeens floepte het er bij mij uit..

Het ontviel mij gewoon in een onbewaakt ogenblik: 'Aan het eind van het jaar trouwen we'...

'Okay' sprak mijn lief..en beklonken was het.. Nu al bijna vierenveertig heel mooie jaren geleden.

Dus als jullie eens ergens wachten moeten..ZEG het hem dan gewoon..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien hoopt hij dat je dat niet durft, hem te vragen. Dan wordt het lekker nog een poosje uitgesteld. Het gaat wel goed zo, dus hij maakt geen aanstalten om jou te verrassen.
Niet echt een leuke start. Gaat dat straks met alles zo, dat hij het aan jou overlaat?

Vraag aan hem: wíl je eigenlijk wel met me trouwen? En als hij ja zegt, vertel hem dan dat je het nu aan hem hebt gevaagd maar dat je voor het einde van 2011 een aanzoek van hèm verwacht. Kijken hoe hij reageert.