waarom vallen mannen makkelijker op een vrouw die iemand heeft?

enkele voorbeelden
-Een vriendin vertelde dat de (alleenstaande)mannen waarmee ze goed opschoot toen ze nog gehuwd was, plots afstand gingen nemen nadat zij en haar man uiteen gingen.
-Mijn beste vriendin zit op meerdere sociale netwerken (GEEN datingsites!!! wel voor haar hobby al voorzitter van een jeugdclub). Ze is sinds twintig jaar gehuwd. Eerst had ze op die sites haar relatiestatus niet ingevuld, nadien deed ze het wel om problemen te vermijden. Ze schrok zich een hoedje : na het invullen kreeg ze de vraag van acht onbekende mannen om hen als "vriend" toe te voegen. Sommigen zeiden dat ze haar wel wat nader zouden willen leren kennen!
-Iemand anders zei dat mannen plots veel afstandelijker beginnen te doen als ze zegt dat ze niet samenwoont (ze heeft nochtans al zeer lang een relatie).
-Zelf heb ik dat ook ondervonden : ik ben blijkbaar interessanter nu ik iemand heb dan voordien…
-Anderzijds ken ik heel wat mannen die wanhopig op zoek zijn en niet de juiste vrouw schijnen te vinden. Ook zij geven soms aan ‘die vrouw is heel leuk en ik zou het wel zien zitten, maar helaas is ze bezet". Ze chatten oneindig op een datingsite maar komen er nooit toe om een afspraak te maken met iemand. Als er iemand het dan maar zelf voorstelt, haken ze af. Of nog straffer : ze stellen zelf een afspraak voor, de andere zegt toe, en dan haken ze af. Ik begrijp daar niets van, de uitleg die ik krijg is erg duidelijk…

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.9K

Antwoorden (6)

- een vrouw die bezet is, is spannend. 'Hard to get.'
- misschien wil een man eigenlijk niet bezet zijn en vindt ie het onbewust daarom leuk om achter vrouwen aan te zitten die ie toch niet kan krijgen.
- vrouwen die bezet zijn, zijn makkelijk te benaderen om GEWOON een leuk babbeltje mee te maken, omdat het ongedwongen is, want ze weten allebei; de vrouw is bezet. Dus ze zoeken niks achter hun vriendschap. Totdat de man toch ineens de vrouw wel heel leuk blijkt te vinden...

Toch denk ik dat mannen niet 'makkelijkER' op een vrouw vallen die iemand heeft. Het is misschien spannender, maar to the point is het niet, want ze is niet vrijgezel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen die al bezet zijn, zijn dat in de regel niet voor niets. Net als mannen natuurlijk. De leukste zijn het eerste weg, en wat er overblijft is niet meer allemaal 'de hoofdprijs'. Zo wordt je steeds kieskeuriger. Als iemand met veertig nog stééds vrijgezel is, ga je onwillekeurig denken dat er wellicht iets mis mee is. Op de een of andere manier is het aantrekkelijk om te weten dat iemand blijkbaar 'relatie-material' is.

Het heeft inderdaad ook een andere kant ; mensen die niks van je willen behalve normale vriendschap, kunnen het wat beladen gaan vinden als je ineens weer 'op de markt' bent en ze hebben geen belangstelling. Wellicht willen ze niet het risico lopen je te moeten afwijzen. Een getrouwd / bezet iemand is dan wellicht 'veiliger'.

Het gaat overigens in beide gevallen om verschillende types.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je antwoord. ja, vrijgezellen kunnen "verdacht" zijn vanaf een bepaalde leeftijd. Maar er zijn heel veel mensen gescheiden... die zijn dus wel relatie-materiaal maar het lukte niet met de vorige.
En dan gebeurt het nog zoals bij die ene vriendin : toen ze nog getrouwd was maakte verschillende "vrienden" avances, eenmaal alleen lieten ze haar voor wat ze was. Als ze ze bv. op straat ontmoette deden ze bijzonder koel en onverschillig. Ze wilde niets met die mannen maar was toch erg verwonderd over hun houding.
raar toch...
We hadden niet zo lang geleden een vraag, met dezelfde strekking maar dan andersom, waarom hebben mannen die bezet zijn meer sjans.

Dat is volgens mij precies waar het om gaat in dit geval ook. Mannen die serieus op zoek zijn naar een vaste partner hebben vast niet deze voorkeur voor een "bezette vrouw".

Voor alle andere potentiele kandidaten, die iemand zoeken voor erbij, voor los/vast voor 1 avond, dan is een vrouw die niet gelijk als een kauwgom aan je vastplakt wel zo handig (daar zijn die mannen nl een beetje bang voor als ze alleen een avontuurtje willen of wat willen flirten)
13 jaar geleden
De voldoening van het spel is het jagen. Met een vrouw die bezet is loopt je minder het risico er mee te blijven zitten, want dat is de jacht voorbij.
Er is zelfs een volkswijsheid die daaraan doet denken:
"het verkrijgen van de 'zaak' is het einde van het vermaak".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omgekeerd hoor ik dit ook vaker , dus het overkomt zowel mannen als vrouwen . Zelf ben ik ook single , maar ik zou nooit een vrouw kiezen (er voor gaan) die (nog) een relatie heeft . Wat dat aangaat kan ik de mensen recht in de ogen kijken . Een vroegere vriend van mij had er een handje aan om vrouwen met al een relatie , of getrouwd uit te kiezen . Hem gaf dit een kik , hij vond dit spannend . We hebben hier vaker woorden over gehad , ik heb dit altijd afgekeurd . Nu is het hem enkele jaren geleden zelf overkomen dat zijn toenmalige vrouw vreemd ging , je kunt niet geloven hoe boos hij was , koekje van eigen deeg . Heb hem altijd gezegt hoe zou jij het zelf vinden als je er achter kwam dat je vrouw vreemd ging . Gaf hij nooit geen antwoord op . Het is goed dat het hem gebeurd is . Wat je zaait zal je eens oogsten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd kan me best voorstellen dat je dit op die manier ziet!
Mannen zijn jagers qua karakter, ze moeten er iets voor doen om een vrouw te krijgen. Anders is er niets aan.
Ook een tip om een man te krijgen: doe alsof je niet te krijgen bent. Niet te erg, dan is het na 2 weken einde aandacht, alleen wel flink moeilijk.