Hoe weet je of mensen je energie geven of afnemen?

13 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eum eum,ik denk dat je dat wel voelt?En dat gevoel kan je niet omschrijven want iedereen beleeft het anders denk ik. Bronnen:
- Mijn denken
jc54
13 jaar geleden
Helena, als je deze reactie als antwoord had gegeven, had je van mij een puntje erbij gekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@jc54: Dit was als antwoord gegeven, maar de GV mods hebben besloten dat dit een reactie moest worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen geven noch nemen energie. Sommige mensen kunnen wel bij jou een goede stemming naar boven halen, mar anderen zijn juist weer vermoeiend. Met energie heeft dat allemaal niets te maken.

Het beste antwoord

Er bestaan vier varianten waarmee de energie werking tussen twee mensen gezien kan worden.
1) de ander neemt jouw energie (slurpen)
2) de ander geeft jouw energie
3) jij neemt de energie van de ander (jij slurpt)
4) jij geeft de energie aan de ander

Als jij jezelf helder voelt en je goed uit je woorden kunnen komen dan krijg jij energie. Je voelt je fit en je kan de hele wereld aan.
Als je energie geslurpt wordt (zie dit als een onvrijwillige afgifte van jouw energie), dan voel je je moe, kan je niet uit je woorden komen, vind je geen momenten om te praten en loopt het niet lekker voor je.
Bij het slurpen van de energie is er altijd één persoon die heel alert is en de ander is heel erg vermoeid.
Als alle beide partijen de energie van de ander aan het slurpen is, dan heb je ruzie! Dan is elke partij bezig zijn eigen energie te beschermen door die van de ander te nemen. De een zegt iets vervelends en de ander neemt daarop wraak en zegt ook iets vervelends terug, enzovoort.

Het mooiste is als alle beide partijen elkaar vrijwillig energie GEVEN. Dat wil dan zeggen dat elke individu zijn eigen bron van energie heeft aangeboord: de aarde, en het universum. De energie stroomt continu door die persoon. Het kost de persoon dan ook geen moeite om zijn energie af te staan, weg te geven, hij krijgt voortdurend weer nieuwe energie.
Als beide partijen dit hebben, dan ontstaat er iets moois: de energie wordt groter en groter. De energie van beide personen zullen zich in elkaar vermengen tot één groot geheel. De uitspraken die beide personen doen zijn enorm helder en enorm wijs. Iedere persoon voelt automatisch aan wanneer het zijn beurt is om te praten, de andere zal automatisch met hele grote nieuwsgierigheid en aandacht luisteren.

Als je ziet dat de ander moeilijk uit zijn woorden komt, dan weet je nu dat de energie bij hem niet stroomt. Je zou hem dan vrijwillig energie kunnen geven en dat doe je door heel intensief naar hem te kijken. Door elk detail van zijn gezicht te zien! Om nieuwsgierig te zijn naar wat hij te vertellen heeft en daar heel aandachtig naar te luisteren.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jij zijn energie aan het slurpen bent. Dan ben jij degene die voortdurend op de praatstoel zit, of een enorme overwicht hebt op de ander. Stop hier dan mee en gaan niet boven de ander staan, maar zet jezelf neer naast de ander.

Dit allemaal kan je aanvoelen als je de energie voelt, en je kunt het zien als je goed op de kleine signalen let.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als jij je opgewekter voelt neem ik aan dat je energie ontvangt, voel je je zwakker neemt je energie af. :)

Toegevoegd na 3 minuten:
Dus om een voorbeeld te geven.
Als jij aan het doen/maken bent en mensen complimenteren je en geven je een goed gevoel. Dan geeft je dit energie om weer verder te willen gaan.
Anderzijds, ben jij met iets bezig en krijg je juist negatieve reacties.. mensen keuren/halen datgene waar jij mee bezig bent omlaag.. neemt je energie af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kun je alleen maar achter komen door met die mensen om te gaan.

Ga een tijdje met iemand om, en luister/voel dan jezelf. Als je jezelf ook maar een beetje kent, merk je meteen of je meer of minder energie hebt dan voordat je die persoon ontmoette.

Bij sommige mensen weet je het al na twee minuten, bij andere pas na een uur.

Toegevoegd na 1 minuut:

Houd er rekening mee dat sommige mensen de ene keer energie geven, maar de andere keer juist energie nemen. Ik ken zelf zo iemand. Ik heb inmiddels zowel naar mijzelf als naar hem geluisterd/gevoeld. Daardoor ben ik nu in staat vooraf al te voelen wanneer hij energie begint te nemen, en kan ik dat bijtijds omkeren.
13 jaar geleden
Nou, dat voel je.
De mensen waar je graag mee om gaat of om zou willen gaan geven je meer energie.
De mensen waar je met tegenzin naar toe gaat en mee praat pikken wat van jouw energie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een goed klein boekje over dit onderwerp is "Silent Power" van Stuart Wilde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van sommige mensen kan je heel moe worden.
Bij anderen heb je niet eens in de gaten dat je moe wordt.
De eerste categorie wil ik niet meer in mijn omgeving hebben sinds ik gepensioneerd ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet je al heel snel.
met sommige mensen kan je zo maar een uur staan praten terwijl bij anderen enkele min. al te veel zijn.
Deze mensen vragen altijd maar opnieuw je aandacht, dwingen je om met ze mee te denken, gaan tegen alles wat je zegt in, zijn het nooit met je eens, maar blijven maar vragen en vragen. Ze vragen graag jouw advies over hun persoonlijke zaken, zodat je gedwongen wordt daar over na te denken, hierna spelen ze ook nog graag de slachtofferrol, alleen maar om jouw aandacht te krijgen.
En op momenten dat je weg wilt gaan, komen ze met nieuwe zielige vragen, want jij weet het allemaal zo goed en hun niet, ga je daar op in, dan begint alles weer op nieuw.
Zijn ze dan eindelijk weg, dan men je zelf dood moe!

Toegevoegd na 21 minuten:
Blijft wel over de vraag over welke energie we het dan wel niet hebben?
En vooral hoe het werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel? En een + natuurlijk :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rondom ieder mens is een energieveld aanwezig, bij de een vrij smal bij de ander meters breed.
Deze energie moet ergens vandaan aangevuld worden.
Een auto moet brandstof hebben om weg te kunnen rijden.
Geldt ook voor een kachel om warmte te kunnen geven.
Dus energie moet je aanvullen, spiritueel gezien, kan dat voor een deel uit de aarde komen, uit de natuur, of van andere mensen.
Sommige mensen vreten energie bij je, je bent er na afloop gewoon moe van.
Vaak hebben deze mensen deze energie hard nodig.
maar over welke energie we dan spreken.
Levensenergie, kosmos energie, of ergens vandaan wat we nog niet weten.
Dat het er is, weten we zeker, zelfs mensen die niet in het spirituele geloven kunnen het waarnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel.
Waar ik benieuwd naar ben is: HOE wordt die energie aangevuld. Dus hoe doe je dat bewust? Weet jij dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja Wendy, voor me zelf weet ik het wel ( denk ik)
Onthaast je zelf, stel je open, wees onderdanig en dankbaar en laat de energie bij je binnen stromen.
Als dat goed lukt ( lukt niet altijd) dan overvalt je een hemels gevoel, lopen de tranen over je wangen en wens je dat dit nooit meer over gaat.
Als je dit mag overkomen dan maakt het niet uit waar deze energie van daan komt, of hoe het heet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
Dank je wel, ik weet wat je bedoelt.... nee: ik DENK te weten wat je bedoelt. Maar zoals je het omschrijft, dat herken ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soort van mediteren en je chakra's openzetten zeg maar...moet ik ook nodig eens doen..dat mediteren dan..die chakra's dienen nog wat oefening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom denk je dat dit allemaal nodig is?
Wees puur en eerlijk, dan komt de rest vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In feite is het simpel Jenesy: rustig zitten en in jezelf gaan. Maar tsja.... vaak is simpel juist niet zo simpel.... De 1 heeft dit en de ander dat nodig om zo ver te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maarrrrrrrrrrr dit is allemaal makkelijk gezegd, maar de meeste mensen zijn zo gestresst en opgefokt, dat zelfs het loslaten een groot probleem is, erger nog onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onmogelijk...mmmmm.....
Ken je die ene van: waar een wil is, is een weg? Moeilijk, okee...onmogelijk...vraagteken??
Misschien is mindfulness iets voor je Jenesy. Als je daar meer over wilt weten: stuur me een PB-tje.
Aan de verder uitstekende antwoorden die er al staan wil ik nog toevoegen dat we allemaal spreken over: mensen die je energie GEVEN of AFNEMEN maar ik denk zelf dat dit laatste heel strikt genomen niet juist is.

Niemand kan jou energie afnemen. Wat er echter gebeurt in het contact met mensen waarvan we zeggen dat ze ons energie afnemen is dat deze mensen ons ertoe verleiden om steeds meer voor ze te doen (en met "doen" bedoel ik niet alleen echte acties maar ook in een gesprek, je hebt maar het gevoel dat je niet tot ze doordringt en ze blijven wel zielig kijken dus probeer je het nog eens en nog eens en dan nog eens op een andere manier enz).

Wat je dus eigenlijk doet is je EIGEN energie verspillen in een hopeloze strijd. Als je je daar goed bewust van bent heb je al veel minder last van deze mensen (al trap ik er zelf ook nog regelmatig in moet ik zeggen).
13 jaar geleden
Mijn antwoord is eenvoudig. Het is niet een kwestie van weten. Je voelt of een ander jouw de prikkel geeft die ervoor zorgt dat je blij,bang, boos of bedroefd besluit te reageren. Jij bent dus degene die besluit om op een bepaalde manier te reageren op iets wat pprettig of niet fijn op jouw overkomt. De ander is dus de aanleiding en jouw reactie is voor jouw verantwoordelijkheid. Een ander neemt dus geen energie van jou af en kan wel de aanleiding geven dat je je er vervelend bij voelt