Wij kunnen niet oordelen of iemand een goede vriend/vriendin van jou is natuurlijk. Daar zijn geen regels aan verbonden, het gaat om het gevoel dat erbij zit. Het gaat erom hoe jij die persoon ervaart en blijkbaar ervaar jij die persoon wel als een vriend, anders had je de vraag niet gesteld..

Iedereen heeft wel eens ruzie, maar het mooie is dat jullie het wel steeds bij kunnen leggen. Zolang de positieve momenten de negatieve momenten maar overheersen en jij gelukkig bent met je vriendschap, zie ik niet in waarom hij/zij geen goede vriend/vriendin van jou kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat licht denk ik aan de relatie en aan de persoon met wie je het hebt. Maar goede vrienden zullen elkaar nooit haten, ze zullen vast een keer ruzie krijgen. maar ze zullen elkaar nooit haten of hatend uit elkaar gaan. Dus ik zou nagaan wat voor relatie het nou eigenlijk echt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haat-liefde...het zijn twee uitersten.
Het ene moment is degene alles voor je en het andere moment wens je degene heel ver weg.

Haat-liefde is meer dan af en toe een ruzietje. Het is intenser en heftiger. Het lijkt me op den duur slopend, zoveel negatieve energie tegenover positieve energie.
Je hebt voor een goed en redelijk stabel contact toch wel harmonie nodig. Dus een bepaalde rust die je bij elkaar vindt. Het vertrouwen, het jezelf durven en mogen zijn.

Schrijf eens voor jezelf in een lijstje: links het positieve, rechts het negatieve aan die persoon. Kijken of dat lijstje je wat meer duidelijkheid geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan zeker, ikzelf ken een relatie waar dit stilaan gegroeid is uit het niets. de ene zag hem/haar dolgraag,
en de andere was bang zichzelf te geven, maar ik begrijp jouw vraag niet zo goed, bedoel je na verloop van tijd of nu op dit ogenblik ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een haat-Liefde relatie houdt op den duur geen stand: de 'liefde aspecten' zwakken vanzelf af, maar de 'haat aspecten' doen dat helaas meestal niet.